تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۱۸۴۵۵
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

توصیه‌های کرونایی هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی تا تکذیب کرونا در گچساران / اراده محکم مردم و مسئولان برای شکست کرونا ( + فیلم و تصاویر )

۰
توصیه‌های کرونایی هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی تا تکذیب کرونا در گچساران / اراده محکم مردم و مسئولان برای شکست کرونا ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛حدود دو هفته‌ای هست که پای کرونا در کشور ما باز شده است و بیشتر مکالمات افراد در باره این ویروس ناخوانده است، با این وجود تمام مسئولان و مردم با هم متحد شده‌اند که از این شرایط کرونایی عبور کنند.

پژمان امیدی در گزارشی آورده است که «کرونا اراده مردم را نمی شکند» و نوشت: ویروس کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شده اما این ویروس هیچگاه اراده مردم استان را سست نخواهد کرد.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که مواردی از کرونا ویروس در آن مشاهده شده اما خوشبختانه این ویروس نتوانسته که عزم و اراده مسئولین و مردم را شکست دهد و مبارزه با آن کماکان ادامه دارد.
جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۷۱۳ هزار نفربوده که ۵۰ درصد جمعیت ساکن در شهرستان بویراحمد هستند.
خوشبختانه و با یاری و مدد مسئولین و مراقبتهای مردم این ویروس در این استان نتوانسته قربانی بگیرد اما به گفته کارشناسان مرحله صعودی بیماری در روزهای آینده رخ می‌دهد و این امر هوشیاری بیشتر مردم را طلب می‌کند.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتدای شیوع این بیماری در استان از پنج مورد آزمایش ارسال شده به تهران تنها یک مورد ابتلاء به کرونا در استان وجود داشت.
پرویز یزدان پناه مجموع افراد مشکوک به کرونا در استان را ۱۸ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد آزمایشات ۱۲ مورد آن به طور قطع از لحاظ ابتلاء به بیماری رد شدند که شش مورد دیگر را ارسال کردیم به تهران و جواب اولیه منفی بود.


وی با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر جلیل به عنوان مرکز درمانی پایلوت و بیمارستان معین ویژه کرونا ویروس برای آمادگی کامل مقابله با کرونا تعیین شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بهمن ماه سال جاری روند مقابله و کنترل بیماری کرونا ویروس را آغاز کرد.
یزدانپناه افزود: تاکنون تنها یک مورد قطعی مبتلا به کرونا در استان مشاهده شده است.
وی اظهار داشت: حوزه درمان همه در کنار هم تا درمان آخرین بیمار و جشن پایان کرونا ویروس در کنار مردم هستند.
اما چیزی که در روزهای ابتدایی اعلام ورود کرونا به کشور واستان بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کرد، هجوم مردم برای تهیه ماسک و ژلهای ضدعفونی بود که مردم با مراجعه به بیشتر داروخانه‌ها با فعل نداریم و تمام شد روبرو می‌شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اما از توزیع ماسک قابل شستشو در استان خبر داد و گفت: شش هزار ماسک قابل شستشو در استان توزیع شد و فردا نیز ۵۰ هزار ماسک وارد داروخانه‌های استان می‌شود.
یزدانپناه تصریح کرد: م حصولات بهداشتی نیز به میزان کافی در سطح استان وجود داشت ولی پس از اعلام ورود بیماری به ایران مردم اقدام به جمع آوری و انبار مازاد بر نیاز خود کردند و برخی نیز برای سودجویی اقدام به احتکار کردند.
وی اظهار داشت: وسایل ضد عفونی مانند الکل نیز توسط کارخانه الکل سازی یاسوج با بسته بندی خاصی تهیه و تولید شده که ادارات مختلف می‌توانند برای ضدعفونی کردن مراکز خود به معاونت غذا و دارو مراجعه و الکل مورد نیاز خود را خریداری کنند.
یزدانپناه افزود: ژل ضدعفونی کننده نیز به میزان ۲۰ هزار عدد در روز توسط شرکت سینره در یاسوج تولید و در اختیار مردم استان قرار گرفت.
وی بیان داشت: توزیع ماسک ابتدا برای استان‌هایی که بیماری در آنها تشخیص قطعی داده شده به صورت رایگان توزیع می‌شود و میزان توزیع نیز بر اساس درگیری آنها با بیماری است.

به نظر می‌رسد تا امروز اقدامات انجام شده دراستان موفق عمل کرده و باید دید که در روزهای آینده که پیک بیماری است، این اقدامات چگونه عمل کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری را در کنترل بیماری مؤثر دانست.
حسین کلانتری با بیان اینکه باید با همبستگی و کار جهادی و گروهی و با تعهد بسیار به جنگ این بیماری رفت، افزود: در استان اقدامات مهمی در این راستا انجام شد.
وی افزود: کودکان آسیب پذیر ترین اقشار جامعه هستند و در این راستا حفظ سلامت آنها در اولویت است.
کلانتری اظهار داشت: در راستای مبارزه با این بیماری و پیشگیری از شیوع آن اماکن عمومی و شهرها گند زدایی شد و این امر همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: همچنین با تلاش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ورودیهای شهر یاسوج، گچساران و دهدشت غربالگری انجام شده و تب مسافران چک می‌شود.

استاندار افزود: افراد مشکوک به بیمارستان شهید جلیل منتقل و خدمات مناسب در مانی دریافت می‌کنند.
سرپرست بیمار ستان شهید جلیل یاسوج نیز در این خصوص گفت: مسافرانی که از طریق اتوبوس‌های تهران، قم، اصفهان و دیگر شهرها به شهر یاسوج وارد می‌شوند از نظر علائم ابتلاء به بیماری کرونا ویروس غربالگری و افراد مشکوک شناسایی و سپس بستری می‌شوند.
جاودان سیرت افزود: در این راستا تیم‌هایی متشکل از پزشک و دستیار در ورودی شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران مستقر هستند.
وی اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند که حوزه درمان استان تا شکست ۱۰۰ درصدی بیماری و مهار آن پای کار است.
جاودان سیرت افزود: این ویروس وقتی وارد بدن می‌شود ۲ تا ۱۵ روز در بدن فرد نهفته است ولی فرد ناقل است.
وی اظهار داشت: کرونا ویروس وقتی روی سطوح قرار می‌گیرد دو تا ۹ روز باقی می‌مانند ولی سایر ویروس‌ها عمر بسیار کوتاهی دارند و سرایت پذیری بالای ویروس از شاخصه‌های مهم آن است.
آنچه وحشت از این ویروس را در میان مردم بیشتر کرده است ناقل بودن فردی است که حتی علائمی هم ندارد و این امر لزوم ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی را بیشتر می‌کند.
 
همتی دیگر از رزمندگان جنگ نوین در سی‌سخت

رزمندگان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در گروهان جنگ نوین اماکن شهر سی‌سخت را ضد عفونی کردند.

همتی دیگر از رزمندگان جنگ نوین در سی‌سخت+تصاویر و فیلم

 رزمندگان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب گروهان جنگ نوین و رفع آلودگی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج  دنا و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا محلول پاشی معابر اصلی، اماکن عمومی، مساجد و ترمینال شهر سی‌سخت و پاتاوه را جهت کنترل و مبارزه با ویروس کرونا انجام دادند.
 
مسئول عملیات سمپاشی رزمندگان سپاه فتح گفت: ما رزمندگان گروهان جنگ نوین و رفع آلودگی زمان نمی‌شناسیم و تا آخرین لحظه برای ریشه‌کنی این ویروس خطرناک تلاش خواهیم کرد و هر لحظه که احساس کنیم امنیت مردم  ما چه از لحاظ ذهنی و جسمی در خطر است همچنان در صحنه می‌مانیم.





معابر شهری قلعه‌رئیسی ضدعفونی شد

معابر شهری قلعه رئیسی برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شد.

معابر شهری قلعه‌رئیسی ضدعفونی شد+تصاویر

 امروز با هدف از جلوگیری از بیماری کرونا شهرداری قلعه رئیسی با همکاری شبکه بهداشت و درمان چاروسا و امور صنفی قلعه رئیسی سطح شهر را ضدعفونی کردند.




آبرود شهردار قلعه رئیسی در این خصوص گفت: این طرح در طول هر هفته دو بار در سطح معابر و سطح شهر اجرا خواهد شد.
همچنین در این طرح امور صنفی اقدام به تعطیلی بازار و مرکز بهداشتی درمان اقدام به تهیه مایع ضدعفونی کرد.



توصیه‌های «کرونایی» هنرمند و مستندساز برجسته کهگیلویه و بویراحمد
هنرمند و مستندساز برجسته کهگیلویه و بویراحمد و خالق مستندهای ماندگاری همچون گاودانه و دست بافته‌های مادری این روزها پیام‌هایی در راستای مقابله اصولی با کرونا و جلوگیری از شایعات تولید می‌کند.
  
 بستری ۱۲۰ نفر با تب بالا / ترخیص تنها بیمار کرونایی در یاسوج
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور، حدود ۵۰۰ بیمار به علت تب بالا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری شدند.
پرویز یزدان پناه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع بیماران بستری شده، ۳۸ بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری هستند و تعدادی نیز مرخص شدند.
یزدان‌پناه با بیان اینکه ۴۰ مورد آزمایش نیز به تهران ارسال شده است اظهار کرد: از این تعداد تنها یک مورد مثبت و ابتلاء به کرونا اعلام شد.
یزدان پناه از انتخاب بیمارستان شهید جلیل به عنوان بیمارستان معین مبارزه با کرونا در استان خبر داد و عنوان کرد: تنها بیمار کرونا مثبت نیز در دو روز آینده با بهبودی کامل ترخیص خواهد شد.
یزدان پناه همچنین از غربالگری جمعیت شهری و روستایی استان خبر داد و عنوان کرد: غربالگری مسافران در ورودی و مبادی استان نیز انجام خواهد شد.

تکذیب شایعه یک مورد کرونایی در گچساران
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هیچ مورد مبتلا به کرونا در این شهرستان گزارش نشده است.
سهراب صیدی در پی انتشار خبر کذب در فضای مجازی در خصوص مراجعه بیمار مبتلا به کرونا ویروس به یکی از مراکز درمانی اظهار کرد: در حال حاضر موردی از ویروس کرونا در شهرستان گچساران گزارش نشده است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که شهروندان به شایعاتی مربوط به ویروس کرونا که در فضای مجازی و رسانه ها غیرمعتبر منتشر می‌شود توجه نکنند و اخبار تایید شده را از منابع رسمی و روابط عمومی شبکه دریافت کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول بهداشتی و بهداشت اولیه فردی و اجتماعی ضروری است، گفت: شست و شوی مدام دست‌ها با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.
این مسوول با بیان اینکه علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس می‌تواند از علائم این ویروس باشد، بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده‌اند انتقال می‌یابد.
صیدی استفاده از ماسک‌ در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و گفت: همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری‌های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشار خون بالا، کلیوی آسیب‌پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

معابر پرتردد گچساران ضدعفونی شد
کامبیز افشین پور در حاشیه گندزدایی و ضد عفونی معابر و مکان‌های عمومی گچساران اظهار کرد:  از ابتدای انتشار شیوع خبر ویروس کرونا در کشور تمامی معابر پر تردد و مکان‌های عمومی شهر دوگنبدان  ضدعفونی وگند زدایی شد.
وی ادامه داد: تا کنون در چندین مرحله تمامی خیابان‌های پرتردد و مکان ‌های عمومی گند زدایی و  ضدعفونی شده است.
مسوول ایستگاه‌های آتش نشانی گچساران عنوان کرد:خیابان‌های و معابر عمومی و پر تردد از جمله خیابان‌ها و معابر شهید بلادیان، شهید بشارت، هلال احمر، خیابان کلینیک مهر، ترمینال، روگذر و زیرگذر و بازار میوه فروشان  ضدعفونی شده شهر دوگنبدان در چند روز اخیر بوده است.
افشین پور اذعان کرد: پمپ بنزین‌ها، خودپردازها،بانک‌ها و معابر پرتردد نیز برای پیشگیری از ویروس کرونا در چند روز آینده گندزدایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه  مواد ضدعفونی مورد نیاز برای گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد این شهر تامین شده و کمبودی وجود ندارد، افزود: هم اکنون ۵۰ نفر پرسنل در ۲ ایستگاه آتش نشانی شهر دوگنبدان شبانگاه پس از تعطیلی بازارهای شهر اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان های این شهر می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1