تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۴۱۰۰۸۹
موضوع ترافیک در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

گیر افتادن در قفل ترافیک یاسوج / مصوباتی که خاک می‌خورند

۰
عکس تزئینی می‌باشد.
عکس تزئینی می‌باشد.
کبنا ؛خیابان‌ها و میادین یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم نبود کارخانه‌های بزرگ و رونق اقتصادی آنچنانی، اما به دلیل مهاجرت روزانه و گسترش شهر و عدم توسعه خیابان‌های اصلی و نبود زیرگذر و روگذرهای مناسب و پارکینگ شهری، ترافیک آزار دهنده‌ای در این شهر ایجاد می‌شود. همچنین عدم فرهنگ بالای رانندگی و ترافیک و پیاده روهای نامناسب و سد معبر توسط دستفروشان و برخی مغازه‌داران مشکلات این شهر را برای عبور و مرور سواره و یا پیاده بیشتر کرده است.
در نشست شورای ترافیک ( روز 12 خرداد ماه 98) استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هر آن چه که از کمبودها و کم توجهی‌ها در دل داشت بیرون ریخت و نواقصی که در استان وجود داشت را بی‌پرده به اعضای شورا گفت.
سرهنگ خوشوقت اظهار کرد: این جلسه‌ای اضطراری است چرا که ما رؤسای پلیس باید در شهریور ماه امسال در وزارت کشور مصوبات و اقدامات خود را ارائه دهیم.
وی افزود: در حوزه تصادفات عابر پیاده استان ما در کشور مقام اول را دارد و دلیل 60 درصد از تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند.
این مسؤول افزود: وقتی از شهرداری‌ها سؤال می‌کنیم که چرا وضعیت این گونه است و چرا مصوبات شورای ترافیک اجرا نمی‌شود و لوازم و وسایل لازم خریداری نمی‌شود بهانه نبود پول را می‌آورند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تمام شهرهای استان از نظر زیرساخت‌های ترافیکی مشکل دارند و وقتی قرار شد که ما به اتفاق چهار استان دیگر در وزارت کشور گزارش دهیم تنها استانی که چیزی برای گفتن نداشت ما بودیم.
خوشوقت گفت: در ایجاد یک دور برگردان عاجزیم و برای گرفتن 10 عدد تابلو باید 100 مرتبه مکاتبه کنیم و 6 ماه دست روی دست گذاشته شود تا تابلوی یک خیابان یک طرفه نصب شود.
این مسؤول گفت: در جلسه‌ای که در وزارت کشور داشتیم استان قزوین این گونه گزارش می داد که در یک شهرستان کوچک و گمنام آن‌ها 36 دوربین نظارتی نصب است و در مرکز استان ما وضعیت همین است که می‌بینید.
خوشوقت گفت: از برخی دستگاه‌ها مثل علوم پزشکی انتظار داریم که همکاری کنند چند بار نامه برای آن‌ها نوشتیم که همایشی فرهنگی در راستای جلوگیری از تصادفات برگزار کنند و چند بار هم معاون خود را فرستادم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.
در ادامه کارشناس پلیس راه استان هم گفت: بیشتر تصادفات ما در 30 کیلومتر ابتدای شهرهای استان است و باید بپرسیم که موضوع دوربین‌های نظارتی استان به کجا رسید تنها مرکز استانی که دوربین نظارتی و مرکز مانیتورینگ ندارد ما هستیم.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز می گوید:: شهرداری‌های استان باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهرهای استان نهادینه کنند.
 عزیز فیلی اظهار داشت: باتوجه به اینکه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در ۵ شهریور ماه ۹۸ برگزار خواهد شد انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی متولی گزارش جامعی از تمامی آسیب‌های اجتماعی که براثر ترافیک ایجاد می‌شود و پیشنهادات و مشکلات مربوط به حوزه ترافیک را در قالب یک پاورپوینت و در سه موضوع عابران پیاده، موتور سیکلت و اقدامات ایمن سازی در اختیار این کارگروه قرار دهد تا اطلاعات تجمیع و در نشست کشوری ارائه شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیش‌ترین آمار تصادفات در استان مربوط به ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها است و با توجه به روند فزاینده تقاطع‌های غیر همسطح و نا ایمن انتظار می ورد مسئولان متولی نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز و ساماندهی این مسیرها اقدام کنند.
 فیلی با اشاره به اینکه عامل انسانی بیش‌ترین نقش را در تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: کهگیلویه وبویراحمد رتبه نخست کشوری تصادف عابران پیاده در سطح معابر را به خود اختصاص داده است.
 وی با انتقاد از عملکرد شهرداری‌های استان، بیان کرد: شهرداری‌ها با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، پلیس راهور و فرهنگ و ارشاد می‌توانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی از بروز خیلی از این حوادث ترافیکی جلوگیری کنند ولی عملاً ما کارهای فرهنگی شاخص از شهرداری‌ها را شاهد نیستیم.
 فیلی تاکید کرد: شهرداری‌ها موظفند نسبت به نصب دوربین‌های پایش و نظارتی در سطح شهرهای استان اقدام کنند.
 وی در خصوص ایجاد پیست موتور سواری، گفت: شهرستان بویراحمد به عنوان پایلوت ایجاد این طرح انتخاب شده و نماینده شهرداری، راهداری و فرمانداری با دعوت از فرمانداری‌های مناطق گرمسیری اقدامات لازم برای ایجاد این مجموعه را در استان فراهم کنند.
 فیلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ورزش و جوانان با مشارکت شهرداری از ظرفیت خود برای اجرای بهتر این طرح استفاده کنند تا نه تنها زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان فراهم و از بروز حوادث نیز جلوگیری شود.
 معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از مسافران تابستانی تمام اقدامات خود را بسیج کرده و برنامه محور باشند.
 وی بیان کرد: انتظار می‌رود شورای فنی استانداری از تجارب سایر استان‌های موفق در حوزه ترافیک استفاده کند و برای پیشبرد بهتر اهداف این حوزه پروژه‌های تحقیقاتی را پیش بینی کند.
 فیلی همچنین با اشاره به ضرورت راه اندازی خط ویژه اتوبوس‌رانی در شهر یاسوج، عنوان کرد: توجیه شهرداری در این خصوص پذیرفتنی نیست و باید هرچه زودتر این خط ویژه در مرکز استان فعال و فرهنگ سازی لازم نیز در این خصوص انجام شود.
 وی بیان کرد: مسئولان شهرداری و راه و شهرسازی موظفند تا ۳ ماه آینده نسبت به خرید قطعه زمینی جهت ایجاد پارکینگ بیمارستان شهید جلیل اقدام کنند.
بنا براین گزارش،
در نشست اضطراری نه شهردار مرکز استان و نه مدیرکل راهداری به عنوان اعضای اصلی شورا حضور داشتند تا دغدغه‌های پلیس را بشنوند.
 در نشست شورای ترافیک معلوم شد که دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی قدمی برنمی‌دارند و مؤید آن رتبه اول استان در تصادفات عابران پیاده در کشور است استانی که پلیس آن برای نصب یک تابلوی عبور ممنوع باید 6 ماه صبر کند.
استانی که یا دوربین ندارد و اگر دوربینی هم در جاده‌ها نصب شده بیشتر آن‌ها کار نمی‌کنند و خراب هستند مرکز استانی با جمعیت بالای 200 هزار نفر از یک شهر 10 هزار نفره در استانی دیگر محروم‌تر و عقب‌تر است.
 راه‌های بدون دوربین در استان چهارفصل و پایتخت طبیعت ایران که طی چند روز آینده باید شاهد سرازیر شدن سیل مسافر و گردشگر به مناسبت تعطیلات عید فطر باشد.
 استانی که مسؤولان آن برای خرید تجهیزات آن قدر دست روی دست می‌گذارند تا قیمت‌ها از 3 میلیارد تومان به 8 میلیارد می‌رسد و امروز دیگر یارای خریدن آن‌ها نیست.
 استانی که مرکز آن مهاجرپذیرترین شهر ایران پس از مشهد است و بیشتر این مهاجران در ورودی شهر زندگی می‌کنند و طبق آمار هم بیشترین تصادفات مربوط به کیلومتر صفر تا 30 ورودی و خروجی شهرهاست.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1