تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۰۸۴۰۹
در نامه‌ای به کبنانیوز مطرح شد

در خصوص عملکرد بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد و چگونگی اعطای نمایندگی‌های اخیر

۲
۲
در خصوص عملکرد بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد و چگونگی اعطای نمایندگی‌های اخیر
کبنا ؛متن ارسالی:
باسلام و عرض ادب خدمت عوامل و دست اندرکاران سایت محترم کبنا نیوز
احتراماً اخیراً مطلبی[کلیک کنید] در مورد چگونگی اعطای مجوز نمایندگی‌های بیمه ایران در استان در این سایت انعکاس داده شد که موجب امید و نشاط برای شفاف سازی و مبارزه با تبعیض شد. سازکار و چگونگی اعطای این مجوزها و میزان سهمیه‌ها و چگونگی فرآیند اعلامی از سوی بیمه سراسری ایران در سایت‌های مربوطه و چگونگی عملیاتی شدن این فرآیند در مدیریت بیمه ایران در استان باید بررسی شود. بر اساس فرآیند اعلامی در سایت سراسری بیمه ایران بنده دریکی از آزمون‌های مقرر شرکت کردم و قبول شدم ولی در ادامه متاسفانه ....
انتظار داریم که سایت محترم کبنا نیوز انعکاس خبری مسائل مربوط به اعطای نمایندگی‌های بیمه ایران را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید و با مسئولان مربوطه مصاحبه نماید و از مقامات استانی و نظارتی با ترتیب مصاحبه، خواستار شفاف سازی شود تا اگر از کسی حقی تضییع شده باشد، اعاده شود.
پرسش‌های بسیاری برای دواطلبان وجود دارد که باید پاسخ داده شوند و انتظار داریم که از مقامات استانی پاسخ آنها را مطالبه کنید. از جمله:
سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت کلی و تفکیکی چگونه است؟
به چه کسانی و بر چه اساسی این مجوزها اعطا شده است؟
چرا برای برخی قبول شدگان در آزمون سراسری بیمه ایران برای اعطای مجوز بیمه توجه نشده و تشکیل پرونده داده نشد و کسانی که هنوز در آزمون قبول نشده بودند در اولویت قرار گرفته‌اند؟
چرا لیست اسامی افرادی که به زعم خودشان شایسته این مجوزها هستند را به همراه نمره آزمون سراسری بیمه ایران و تاریخ قبولی آنها در یکی از آزمون‌های مقرر و تعیین شده را انتشار نمی‌دهند؟
و سوالاتی دیگر....
خداوند یاورتان که با اطلاع رسانی و آگاهی به جامعه یاریگر بی یاورانید.
نام محفوظ

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یادم به اون طنز در فضای مجازی افتاد که مثلا میگفت:
تا الان که حدود 73 ساعت و 25 دقیقه از سال جدید گذشته، اختلاس، استخدام بی ضابطه، پارتی بازی کلان و ... گزارش نشده است.
علی القاعده باید استاندار به این مسئله رسیدگی نماید.
البته اگر عملگرا باشد و صرفا سخنرانی نفرمایند.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
آخرین روزهای سال 97 همایش بیمه ایران با حضور و به منظور آخرین هماهنگی ها با سازمان ها و دستگاه های مرتبط با تعیین خسارات ناشی از بیمه برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت : بیمه و بانک ها از مهمترین ارکان اقتصادی دولت هستند که بسیاری از فعالیت های اقتصادی به نوعی به این دو مرتبط هستند.

محمد علی نوروزی با اشاره به مهمترین چالش های بیمه ایران گفت : این بیمه پرداختی هایش نسبت به دریافت ها از بیمه شوندگانش 142 درصد است . یعنی عملا ما 42 درصد باید بالاتر از درآمدهایمان فقط به بیمه شوندگان بدهیم.

نوروزی با اشاره به برخی اقدامات خلاف تعدادی از بیمه شوندگان برای دریافت بیمه ، افزود : برای نمونه همین چند وقت پیش با پیگیری ها و همکاری دستگاه قضایی توانستیم جلوی پرداخت 12 میلیارد ریال را به افرادی که با صحنه سازی قصد دریافت دیه را داشتند بگیریم.







وی ضمن تشکر از همه دستگاه هایی که با بیمه همکاری می کنند ، گفت : گاهی به همکارانم می گویم شما فکر می کنید یک افسر پلیس فقط یک کروکی از صحنه تصادف تهیه می کند و تمام می شود اما در واقع این مامور باید در تهیه این کروکی فقط در محل صحنه ، بسیاری از سختی ها از جمله غلبه بر احساسات ، برخوردهای گاها خشن مردم و پس از آن مراجعات به دستگاه قضایی و مصائب دیگر را تحمل کند.
نوروزی بیان کرد : مکمل کار ما سازمان ها و دستگاه های زیادی خصوصا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هستند که وظیفه ما بود در این همایش از آنان تجلیل کنیم.

مدیر عامل بیمه ایران با بر شمردن برخی تخلفات ، اظهار داشت : واقعیت این است که همیشه خلافکاران از ما جلوتر هستند چرا که آنان دائم در تلاش هستند که به هر نحوی از بیمه خسارت بگیرند پس ما باید با این شگردهای متخلفان آشنایی داشته باشیم.

نوروزی در خصوص برخی تخلفات بیمه ای رخ داده گفت : در برخی تصادفات صحنه به هم می خورد یا اینکه برخی تصادفات با بستگان و اقوام است ! اکثریت تصادفات ساختگی هم با شکستگی بینی و دندان صورت می گیرد! ضمن اینکه اکثر تصادفات ساختگی در ساعات پایانی شب رخ می دهد که متخلفان بتوانند از موقعیت شب به نحو احسن برای سوء استفاده از نظریه کارشناسان صحنه اقدام کنند.


مدیر عامل بیمه ایران کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد : محل وقوع تصادفات ساختگی با فاصله کم نزدیک به شهرها و جاهای کم تردد اتفاق می افتد. اکثر متخلفین شاغل نیستند ، با پیگیری های به عمل آمده مشخص می شود متخلفین با هم قرابت فامیلی دارند! تصادف با باز شدن درب خودرو ! حرکت با دنده عقب و یا دنده غیر ضروری و برخورد اینه با عابر ! از جمله مواردی است که به وفور در تخلفات مشاهده می شود.

وی بیان کرد : یکی دیگر از موضوعات مرتبط با بیمه تعداد 50 درصدی تصادفات با موترسیکلت است که در اکثر مواقع موتورسیکلت مقصر است اما با صحنه سازی یا عدم پیگیری راننده خودرو ، خودرو مقصر اعلام می شود تا موتورسیکلت بتواند از بیمه استفاده کند.

نوروزی ضمن تقدیر از سازمان های همکار با بیمه ایران گفت : همه ی ما باید تلاش کنیم تا جلوی چنین تخلفاتی گرفته شود .
مدیر عامل بیمه ایران در پایان با اشاره به نزدیکی ایام نوروز گفت : بیمه ایران استان به منظور رفاه حال مردم کشیک های نوروزی خود را از 29 اسفند 97 تا 14 فروردین 98 دایر خواهد نمود.






آموزش ، حلقه گمشده تصادفات

در ادامه رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با اشاره برخی تخلفات صورت گرفته در تصادفات گفت : نقش کارشناسان و حاضرین در صحنه تصادف بسیار مهم است.
اسماعیل خوشوقت افزود : ما کارگاه هایی برای کارشناسان پلیس برگزار می کنیم که در اینجا اعلام می کنم آمادگی لازم برای ارائه این آموزش ها به دیگر کارشناسان حوزه بیمه یا دیگر مرتبطان با صحنه های تصادف را داریم.
وی بیان کرد : نقش سازمان ها در کاهش تصادفات جاده ای مشخص شده است که اگر همه کمک کنیم مطمئنا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد . اما همه این اقدامات یک حلقه مفقوده دارد و آن آموزش است.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت : اعتقاد ما بر این است که باید سعی شود با آموزش بیشتر نقش بیشتری به فرهنگ سازی برای جلوگیری از تصادفات داده شود.
وی در خصوص مشکلاتی که بین بیمه و پلیس وجود دارد گفت : سقف خسارات برای نبودن کروکی در قانون مشخص است اما برخی از بیمه شوندگان برای دریافت بیمه خسارات کم که نیازی به کروکی ندارند مرتب بین پلیس و بیمه ها در تردد هستند ! البته بیشتر این مشکلات با بیمه های خصوصی است و خوشبختانه با بیمه ایران چنین مشکلاتی را نداریم.
خوشوقت ادامه داد :اگر کسی به نظریه کارشناس اعتراض دارد می تواند از راه قانونی پیگیری کند که مورد بررسی قرار خواهد گرفت . ضمن اینکه اگر در جایی نظر کارشناس از نظر بیمه مبهم باشد از طریق قانونی پیگیر نمایند حتما ما همکاری خواهیم نمود.
خوشوقت در پایان گفت : همه تلاش ما این است جلوی تصادفات صحنه سازی شده گرفته شود و هر گونه همکاری نیاز باشد ما انجام خواهیم داد.






نباید احساسات درگیر انجام وظیفه شود
دبیر انجمن بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که از وضعیت بیمه ها و جزئیات پرونده های بیمه ای در استان سخن گفت.

خداد افشاریان با اشاره به روند کار بیمه ایران در استان گفت : ما حدود 100 نماینده بیمه در استان هستیم که حداقل سیصد نفر پرسنل داریم که این تعداد از طریق درآمد همین بیمه باید حقوق و مزایا کسب کنند.

افشاریان افزود : متاسفانه ما در کار خود داریم ضرر می دهیم چرا که در بسیاری از مواقع شفافیت در کار نیست و احساسات درگیر انجام وظیفه می شود. برای مثال در صحنه تصادفات اتفاق می افتد که بنابر درگیر شدن احساسات و تقاضای طرفین ، گزارش آنگونه تنظیم می شود که حتما خسارات توسط بیمه پرداخت شود.
وی گفت : گاهی احساس می شود که زورمان برای جلوگیری از تخلفات نمی رسد که امیدواریم با همکاری های بیشتر بتوانیم جلوی اینگونه تخلفات برای سوء استفاده از بیمه گرفته شود.






ضابطین جزئی ترین نکات صحنه تصادف را در گزارش خود بیاورند
در ادامه این همایش قاضی شعبه بررسی پرونده های تصادفات در دادستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در تمام پرونده ها هدف همه ما کشف واقعیت است و در بررسی ها ، ما نه نماینده مردم هستیم نه نماینده بیمه بلکه کار ما کشف واقعیت و صدور رای است.
حجت الاسلام آذریتون با اشاره به متضرر شدن صنعت بیمه افزود :اگر افزایش هزینه های بیمه بر اثر صحنه سازی است که جای تاسف است و اگر هم واقعی است نیاز به فرهنگ‌سازی است.
وی گفت : اولین مواردی که ضابطین باید در نظر داشته باشند این است که به نکات اساسی در تصادفات توجه شود . باید همه جزئیات در صحنه را در گزارش بیاورند چرا که برخی مواقع ما باید دوباره افسر را بخواهیم و جزئیات را بررسی کنیم در صورتیکه اگر از همان ابتدا جزئیات صحنه تصادف در گزارش بیاید نیازی به حضور مجدد مامور پلیس در شعبه برای تکمیل توضیحات پرونده نیست.
قاضی آذریتون گفت : چرا باید در یک تصادف هویت راننده نامعلوم عنوان شود ؟ در همان لحظه پلیس آنچه را برداشت می کند در خصوص صحنه تصادف در گزارش تنظیمی خود درج کند. چرا که همین نکته های ریز به کشف واقعیت کمک زیادی می کند.
وی اظهار داشت : در بیشتر گزارشات تصادفات خودرو با موتورسیکلت ، خودرو مقصر است اما واقعیت و جزئیات بیشتر را بررسی می کنیم می بینیم دلسوزی در تنظیم گزارش موثر بوده است و واقعیت صحنه چیز دیگری است!
این قاضی بیان کرد : گاهی در نظریات کارشناسی هیات های چند نفره نظرات کاملا متضاد مشاهده می شود که بسیار غیر طبیعی است ! چرا که این همه تضاد در نظرات بسیار عجیب است!
وی گفت : نمایندگان بیمه ها برای دفاع از حق خود به دادسرا مراجعه نمی کنند ! گویا اصلا برایشان مهم نیست ! البته می بینم تنها بیمه ای که نماینده آنان مراجعه و پیگیر حق و حقوقشان هستند بیمه ایران است.
حجت الاسلام آذریتون افزود : در هنگام رضایت گرفتن از طرفین ، گاهی رضایت بی قید و شرط تنظیم می شود که این اقدام درستی نیست. برای مثال طرف تصادف می خواهد ماشین خود را از توقیف خارج کند اما یک فرم رضایت نامه بی قید و شرط را برای امضا جلوی وی می گذارند و بعدا متوجه می شود که چه چیزی را امضا کرده است!
وی در پایان گفت : متاسفانه گاهی افرادی هستند که از همه بیمه ها دیه می گیرند و باز هم در بیمه ای دیگر پیدا می شوند! که این افراد شناخته شده هستند ! باید با جدیت با آنان برخورد شود.

لازم به توضیح است در این همایش از کارمند فرزند شهید بیمه ایران و ضابطین و سازمان های همکاری کننده با بیمه ایران تجلیل شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1