تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۵۲۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

مناظره داغ اصلاح‌طلبی و اصولگرایی / مجید باقریان: حضور خاتمی در سازمان ملل برای ما افتخار بود / احمدی‌نژاد برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد / باقریان ولایتمدار است / بیگلری: گفت‌وگوی تمدن‌ها هیچ دستاوردی نداشت /کمپین اعلام اموال تاجگردون، هدایت‌خواه، زارعی و موحد تشکیل شود

۱۸
۱
مناظره داغ اصلاح‌طلبی و اصولگرایی / مجید باقریان: حضور خاتمی در سازمان ملل برای ما افتخار بود / احمدی‌نژاد برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد / باقریان ولایتمدار است / بیگلری: گفت‌وگوی تمدن‌ها هیچ دستاوردی نداشت /کمپین اعلام اموال تاجگردون، هدایت‌خواه، زارعی و موحد تشکیل شود
کبنا ؛مناظره دو چهره اصلاح طلب و اصولگرا با موضوع بررسی جنبش‌های دانشجویی قبل و بعد از انقلاب اسلامی با حضور مجید باقریان (اصلاح طلب) و آرمان بیگلری (فعال جنبش دانشجویی) در سالن امتحانات دانشجویان دانشگاه پیام نور یاسوج برگزار شد.
در این مناظره مجید باقریان و آرمان بیگری در خصوص جنبش‌های دانشجویی با هم مناظره کردند که در ادامه این مناظره مسائل اقتصادی، فساد اقتصادی و اشراف گری مسوولان، فساد اداری و موضوعات مختلف دیگری مبنی بر برجام، گفت وگوی تمدن‌ها و... مطرح شد.
در این مناظره داغ نام از ستار هدایت خواه، تاجگردون، منطقیان و لاهوتیان هم به میان آمد.
مجید باقریان در ابتدا ضمن پاسداشت یاد شهدای دانشجو به چند نکته مهم اشاره کرد و گفت: باقریان ولایت فقیه، بسیج، سپاه پاسداران، عدالت و آزادی، ایمان و آگاهی را میراث شهدا و امام شهدا دانست و افزود: که سندهای این ارثیه‌ها آزاد است و در رهن هیچ گروه، جریان و یا فرد خاصی نیست. این‌ها ملک طلق ملتند که از شهدا به ارث رسیده ونباید تحویل شخصی شوند.
وی در ادامه به تاریخچه جنبش‌های دانشجویی از بدو شکل گیری دانشگاه تهران تا جنبش دوم خرداد ۷۶ پرداختند و رکن اساسی اندیشه دانشجویی را اسلام عدالت و آزادی در برابر اندیشه‌های مارکسیستی و کمونیستی و سکیولار دانستند.
آرمان بیگلری از فعالین جنبش دانشجویی  در این جلسه به جایگاه جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: وقتی عده‌ای در دانشگاه پیشنهاد تعطیلی جریانهای سیاسی را مطرح کردند مقام معظم رهبری فرمودند خدا لعنت کند کسانی را که نمی‌خواهند دانشجویان سیاسی باشند، شهید بهشتی اعتقاد داشتند؛ دانشجو موذن جامعه است و اگر دانشجو نباشد نماز جامعه قضا می‌شود. همچنین بنیانگذار جمهوری اسلامی دانشگاه را مبدأ همه تحولات می‌دانند
وی با بیان اینکه اگر دانشگاه اصلاح نشود، جامعه ما هم اصلاح نمی‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم که تحول در جامعه اتفاق بیفتد و جامعه اصلاح شود باید دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی فعال شوند.
این فعال سیاسی در ادامه به شهادت سه تن از دانشجویان در 16 آذر 32 اشاره کرد و گفت: دانشجویان در 4 ماه بعد از کودتای ننگین 28 مرداد حضور نماینده نظام سلطه را در دانشگاه تهران تاب نیاوردند و در مقابل آمران و عاملان سرکوب دولت مردمی این ملت ایستادند و خونشان سنگ فرش دانشگاه شد. هرچند در ۱۳ آبان ۵۸ ماموریت جنبش دانشجویی برای عبور از نظام سلطه با اشغال لانه جاسوسی تکمیل شد و البته دانشجو ودانشگاه بعدها با جوانانی از جنس حسن طهرانی مقدم در صنعت موشکی، مجید شهریاری در باشگاه هسته‌ای و کاظم آشتیانی‌ها در سلولهای بنیادی ودر حوزه هوا و فضا ضربات سنگین‌تری به نظام سلطه وارد کردند
بیگلری در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی هر چه سنگر فتح کرده است، جوانان آن را فتح کرده‌اند، افزود: ما از حفظ فرم انقلاب حرف نمی‌زنیم بلکه در باره محتوای انقلاب، نرم افزارهای انقلاب، باید و نبایدها و آرمان‌های انقلاب صحبت می‌کنیم.
وی افزود: اگر دانشجویان زبان گویای ملت نباشند، رسانه‌های تحت نظام سلطه و وابسته به مراکز قدرت وثروت برای خودشان میدان داری می‌کنند. اگر جنبش دانشجویی، عدالت خواهی و استکبارستیزی در دانشگاه‌ها پویا نباشد، هیچ اتفاقی ایده آلی برای انقلاب اسلامی نمی‌افتد. جنبش عدالت خواهی و استکبار ستیزی رسالت پاسداشت انقلاب اسلامی را برعهده دارد و تنها نهادی که می‌تواند مراکز قدرت را به نقد بکشد، همین دانشجویان هستند و اگر شماها به پا نخیزید، هیچ اتفاقی برای مردم رخ نخواهد داد
بیگلری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: تنها جنبش دانشجویی توان عدالت خواهی و استکبار ستیزی را دارد و امیدی به احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب نیست که برای انقلاب اسلامی کاری انجام بدهند. و آنها به دنبال منافع سیاسی و مادی خود هستند. هم احزاب اصولگرا و هم اصلاح طلبان تبدیل شدن به باندهای قدرت برای تأمین منافع خود و اولین کسانی که کاخ نشینی را مرسوم کردند، (راست‌ها )بودند، هرچند بعدها دوستان دیگر هم گوی سبقت را ربودند، ما همانطوری که به دبیرکل ۷۰ ساله حزب موتلفه و مدیر عامل هلدینگ سیمان نقد داریم هم به آقای نعمت زاده با دارایی چند هزار میلیاردی و هم به آقای وزیر با 7 هزار میلیارد دارایی و 700 شرکت وهم به آقای فریدون وهم به مهدی جهانگیری معترضیم. لذا ما هم نقد داریم به آن آدم‌های اصولگرای تجمل گرا که گاهاً فرزندانشان در بیرون از این مرزها زندگی می‌کنند و هم به اصلاح طلبان پاریس نشین.
بیگلری ادامه داد: جنبش دانشجویی باید انقلابی باشد و از این اصولگرا و اصلاح طلب عبور کنند، 40 سال حکومت دست  یک سلیقه سیاسی بوده و این دولت که عملاً تکرار دولت های قبل است ، چه گلی به سر این نظام و مردم آن زده است.
وی تصریح کرد: دانشجویان باید گلادیاتورهای انقلاب اسلامی، گلادیاتورها مردم و گفتمان مقام معظم رهبری باشیم. عده‌ای دوست دارند دانشجویان بی تفاوت و بی انگیزه باشند وبجان هم بیفتند تا هر کاری که می‌خواهند، انجام دهند و ماها نباید گلادیاتورهای سیاسیون و منفعت طلبان باشیم ویا خدای ناکرده پیاده نظام احزاب. در پایان بیگلری از دانشجویان خواست که با راه اندازی کمپین درخواست از نمایندگان فعلی، سابق و اسبق مجلس شورای برای اعلام دقیق اموال و دارایی‌های خود به شعار شفافیت جامه عمل بپوشانند تا لااقل مردم بداند پشت سر چه کسانی حرکت می‌کنند.
وی افزود: این کمپین و نهضت قابلیت ملی شدن را نیز دارد،  آن به همت شما دانشجویان عزیز در فضای مجازی برای پیگیری و پوشش این کمپین بستگی دارد.
بیگلری از دانشجویان خواست که با همه توان در فضای مجازی و حقیقی از آقایان زارعی، هاشمی‌پور، هدایتخواه، بزرگواری، موحد و حسینی و جعفری بخواهند لیست اموال و دارایی‌هایشان را برای عموم رسانه‌ای کنند.
وی این ماموریت را گامی بزرگ در راستای شفافیت به عنوان تنها راه کار تقابل با فساد واشرافیت خزیده زیر پوست انقلاب دانست که با اداره پولادین جریانهای دانشجویی در هر طیف و سلیقه‌ای قابل دستیابی می‌باشد.
مجید باقریان فعال سیاسی اصلاح طلب نیز بعد از شنیدن سخنان آرمان بیگلری، تذکر داده که بنا بود در یک محیط علمی یک مناظره علمی در موضوع باشد اما بداخلاقی شده و اسم افراد آمده است. برای حرفمان باید سند داشته باشیم وی با بیان اینکه در جریان اصلاح طلبی هم افرادی هستند، که مشکل دارند، اظهار کرد: این افراد اصلاح طلبان اصیل نیستند و جریان اصلاح طلبی بر مبنای اندیشه امام حسین (ع) شکل گرفته است که نه برای پست، و نه برای قدرت و نه شکوه و جلال آمده‌اند. بلکه هدف خدمت به خلق خدا است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی جوان گرایی است، اظهار کرد: جنبش دانشجویی در جستجوی عدالت برابری و آرمان طلب است و پشتوانه جریان اصلاح طلبی همین جنبش دانشجویی است. و جنبش دانشجویی پویا و آرمان خواه است.
باقریان در ادامه بیان کرد: اگر دانشجویان منتقد نباشند، با کمال تأسف باید بگویم در همین دانشگاه یاسوج دانشجوی معدل 11 را بورسیه می‌کنند و دانشجو معدل الف باید به دنبال کار بگردد. این ظلم به خون شهدا است. افرادی را بدون آزمون و بدون حق به عنوان هیئت علمی برگزیدند. و یا در برخی ادارات استخدام‌های ناحق انجام دادند. و با کمال تأسف ادعای حق هم می‌کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جنبش دانشجویی باید در جستجوی عدل باشد و اگر خون اهورایی در کالبد دانشجویان دمیده باشد، باید قدرت‌ها و دولت‌ها را به نقد بکشند، خواهان عدالت و برابری و آزادی باشند. هر چند جریان اصولگرایی این روزها حرف‌های را می‌زنند و به دنبال زمین زدن دولت هستند. آن‌ها باید بگویند با نفت 100 دلاری چه کار کردند. چرا دانشجویان نباید آرمان خواه باشند و وقتی خلافی را می‌بینند، آن را باید فریاد بزنند. دانشجویان اهورایی نمی‌نشینند، تا ببیند چه کسانی خیانت می‌کنند.
باقریان گفت: شماها کاری با برخی از جنبش‌های دانشجویی کرده‌اید که تشکلی همانند تشکل انجمن اسلامی به تعطیلی کشیده شد. همین دانشجویان مسلمان بودند که به دنبال آرمان‌های امام (ره) و انقلاب بودند و همین‌ها بودند که نگذاشتند انقلاب به دست نااهلان بیفتند. بگذارید صداهای دانشجویان فعال بلند باشد و دانشجو بیدار و هوشیار باشد و اگر نخواهند جرم و جنایت باشد.
چرا رئیس جمهور شماها 10 روز خانه نشین شد، اما هیچ حرفی نزدید. اما سید محمد خاتمی در خانه خصوصی خودش هم حرفی که می‌زد، کفن می‌پوشیدید. دانشجویان باید در مقابل ظلم و فساد آرمان خواهی کنند و هرکسی که می‌خواهد باشد. و دانشجویی که یک کجا صدایش بلند است و جای دیگر سکوت می‌کند را من آرمانی نمی‌بینم. دانشجوی اهورایی همواره پرچم دار عدالت و آزادی و ادامه راه شهیدان است.
در ادامه آرمان بیگلری فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: آقای باقریان، همین سید محمد خاتمی شما، در روز 16 آذر دردانشگاه تهران به دانشجویان معترض دفتر تحکیم وحدت می‌گوید، ساکت باشید تا نگفتم شما را بیرون کنند. باقریان پاسخ داد: آقای خاتمی گفت، به این معتقد بود و می‌گفت، خوشحالم دانشجو مسلمان به شخص دوم مملکت حرفش را بزند آنهم در کمال آرامش و آزادانه هر حرفی که خواست بزند، بدون لکنت زبان و البته مودب.
بیگلری گفت: پس این ماها بودیم که به دانشجویان و منقدان مان می‌گفتیم، بی هویت، بی شناسنامه، هوچی باز، لرزان، بی سواد، عصر حجری، جهنمی!
آقای اکبر گنجی می‌گفت برعلیه خدا، نعوذبالله می‌توان قیام کرد. ما چه چیزی را باورم کنیم، دم خروس یا قسم حضرت عباس؟! تورم 300 درصدی، پوشاک 27 هزار تومانی، تعطیلی پروژه‌های عمرانی، کرسنت یا ارز های دولتی را !
سرسلسله ی فسادهای اقتصادی این دولت چه کسانی هستند؟ مهدی جهانگیری برادر رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است جناب آقای باقریان! از فساد آقای فریدون بی خبرید؟ یک جوان برای وام 10 میلیون تومانی هزار و یک ضامن، کاغذ بازی می خواهد و ... می‌خواهد، اما آقای فلانی 100 میلیون دلار تسهیلات برای زدن گلخانه در استان کرمان می‌گیرد. و یا آقای دیگری یک قلم از فسادهایش 400 میلیارد تومان است ، متأسفانه امروز ما گرفتارباندهای مافیایی فساد مالی شده ایم.
وی ادامه داد: با تمام انتقادهای که به رفتارهای فعلی آقای احمدی نژاد دارم، اعلام می‌کنم، آقای خاتمی و روحانی به لحاظ اعتقاد به آزادی بیان به گرد پای آقای احمدی نژاد هم نمی‌رسند. احمدی نژاد هیچ گاه مخالفانش رابا الفاظ تلخ و گزنده بدرقه نکرد و هیچ گاه در جامعه دو قطبی ایجاد نکرد،امروز حاصل گفتمان تکراری شمارا توده مردم با گوشت و پوست و استخوان درک می کنند.
باقریان فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اولاً دانشجویان خود بهتر از هر کسی می‌فهمند. علی رغم انتقاداتی از فضای مجازی، اما مردم و جوانان را آگاه می‌کند. در دوران اصلاحات ما شرافت، کرامت و عزت در دنیا داشتیم، رئیس جمهور امریکا پشت دیوارهای سازمان ملل می‌ماند تا رئیس جمهور وقت ایران بگذرد و به او سلام کند. و این برای ما افتخار بود. سید محمد خاتمی وقتی در سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، تمام سران کشورها برای شنیدن حرف‌های او گوش فرا می‌دادند. او گفت و گوی تمدن‌ها را مطرح و دنیا را متوجه ایران کرد. اما آقای احمدی نژاد با آن سیاست‌های خارجی غلطی که داشت، در سازمان ملل برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد.
وی افزود: هر گاه دولت اصلاح طلبان سر کار می‌آمد، 10 نهاد نظارتی که زورشان هم طراز دولت بود، این دولت را نظارت می‌کرد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه منتقد وضع موجود هستم، اظهار کرد: اگر برجام نبود، سرانجام من و شماها مشخص نبود. برجام با مشورت سطوح مختلف نظام و رهبر معظم انقلاب انجام گرفت. و اکنون این شماها هستید که سردار دیپلماسی ایران را در بدترین شرایط استیضاح می‌کنند.
باقریان ادامه داد: باید منصفانه برخورد کنیم، اولاً این را بگویم، مجید باقریان یک نقطه و یک قدم علیه ولایت گام بر نداشته است. اعضای شورای نگهبان انسان‌های صادق و پاکی هستند. اما اگر اصلاح طلب واقعی تایید می‌شد، رأی نمی‌آوردند. وقتی اصلاح طلبان واقعی در میدان نباشد، به روحانی رأی می‌دهیم و آقای روحانی خیر الموجودین بود. اگر رئیسی رأی می‌آورد، چه اتفاقی می‌افتاد. برای ما حفظ نظام واجب‌تر از رسیدن به قدرت است. قدرتی که بخواهیم از ارزش‌ها، شهدا و مقدسات برای آن هزینه کنیم، اصلاً نمی‌خواهیم. اینچنین قدرت‌های خون شهدا را پایمال و آرمان‌های امام را لگدمال می‌کند.
 
 آرمان بیگلری در ادامه گفت: گفت و گوی تمدن‌ها و سیاست تنش زدایی دولت اصلاحات سر سوزنی برای ما دستاورد نداشت. اگر نهادهای نظارتی وجود داشت. آقای ... . و آقای ... که صدها میلیارد تومان را به جیب زدند، وجود نداشت. یا دانشجویان با معدل بالا و نخبه ما پشت سر آقای میلیاردری که چهل سال هم وزیر بوده در نوبت نمی‌مانند.وزرایی که گهگاه در جلسات پاسخگویی کمیسیون مربوطه چُرت می زدند و عملا مشاعر خود را مدت هاست که از دست داده اند، دوست عزیز اینها سدّ آهنین مقابل خیل جوانان برای ورود به عرصه های اجرایی و اجتماعی هستند.
وی افزود: برجام به نقل از آقای سیف تقریباً هیچ دستاوردی برای ما نداشت. 5 نفر عضو تیم مذاکره ما بودند که دو نفر از آنها به جرم جاسوسی محکوم شدند. آقای باقری شما با همین شعارهای داغ و انقلابی در انتخابات مجلس رأی نیاوردید. آیا مقصر شورای نگهبان و یا مردم کهگیلویه است. منطقیان و لاهوتی سال‌ها شعارمی دهند و در میادین سیاست فعالیت می‌کند. این چه دموکراسی هستید که شما دنبال آن هستید، دموکراسی به شرط کارد! اگر شما بودید، دموکراسی است، در غیر اینصورت نه؟!
 به گزارش کبنا، در ادامه این مناظره به موضوعات اقتصادی و دارایی مسوولان کشانده شد تا جایی که مجید باقریان اظهار کرد: آقای بزرگواری در نامه‌اش خطاب به آقای هدایت خواه گفت: این پول آستان قدس به کجا می‌رود، چرا این را روی پول‌های دولت نمی‌گذارند تا مشکلات را برطرف کنند.
بیلگری در پاسخ گفت: ما نیازمند کمپینی هستیم که کلیه ی مسئولین اعم از اصولگرا و اصلاح طلب لیست دقیق اموال و دارایی های خود را اعلام کنند تا مردم بتوانند در مورد مسئولین و نمایندگان خود قضاوت درستی داشته باشند.
البته آقای هدایت خواه و بزرگواری هم باید لیست اموالشان را اعلام کنند. زمین متر 5 هزار تومانی آقای هدایت خواه کجا و کاخ های میلیاردی دیگران کجا؟! از طرفی آقای هدایت خواه، بزرگواری، زارعی، عدل هاشمی و تاجگردون و جعفری هم باید لیست اموالشان را ارائه دهند.و ما استقبال می کنیم .
مجید باقریان که در بین صحبت‌هایش از بیکاری دانشجویان نخبه با معدل بالا سخن به میان آورد و گفت: آقای بیگلری روند استخدام شما و دوستانتان در دولت گذشته چگونه بوده است. چرا جایی برای بچه‌های تحصیل کرده سایر تشکل‌های دانشجویی در استخدام‌ها وجود نداشت که آرمان بیگلری در پاسخ به او گفت:البته پرونده استخدامهای فله ای این دولت در استان منجر به صدور حکم هم شده و از طرفی خیلی نگران فعالین جنبش چپ در دانشگاه نباشید  چرا که الان در هلدینگ های بزرگ اقتصادی سیمان و ... با حقوق 10 تا 12 میلیون مشغول به کار شده‌اند.
در ادامه دانشجویان سووالات خود را مطرح کردند و هر دو طرف مناظره به سووالات دانشجویان پاسخ دادند.
مجید باقریان فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: اصلاح طلبان به هیچ وجه برانداز نیستند و آنها افرادی هستند مسلمان و معتقد به انقلاب اسلامی هستند. حرف‌های را در گوش جوانان خوانده‌اند که درست نیست. در طول این 40 سال انقلاب اسلامی شماها تا به حال یکجا از آقای خاتمی هنجار شکنی دیده‌اید. ایشان همچنان به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی وفادار است و مسوولان کشوری را هم مشورت می‌دهند.
باقریان هاشمی را جزء استوانه‌های نظام دانست و گفت: اگر آقای ناطق نوری و لاریجانی به سمت جریان مردمی اصلاحات آمده‌اند، این کجاش بد است که حالا شما اینها را که زمانی دوستان خودتان بود، تخریب می‌کنید. جریان اصلاح طلب می‌تواند نظام را نجات دهد.
وی تصریح کرد: دانشجو که متحرک، پویا نیست و فریاد نزد، دانشجو نیست. دانشجو باید مقابل ظلم ایستاد. همانطوری که امام حسین (ع) مقابل یزید با آن همان زر و زور ایستاد. دانشجو باید به در جستجوی عدالت باشد و نه باید پادوی افراد منفعت طلب باشد.
باقریان گفت: در انتخابات سال 88، تخلف بزرگ را کسی کرد که مردم را خس و خاشاک خواند و آن جو را ملتهب کرد. و میرحسین موسوی باید سکوت می‌کرد و مذاکره و پیگیری بیشتری می‌کرد.
وی نقد به نمایندگان مجلس هم زد و گفت: نمایندگان به جای اینکه وظایف قانونی خود را انجام دهند به دنبال تغییر فرماندار و بخشدار هستند.
بیگلری درپایان از دانشجویان خواست کمپین درخواست از نمایندگان فعلی و سابق و اسبق برای اعلام و انتشار لیست اموال و دارایی‌های خود را به شدت پیگیری کنند.
وی افزود؛ تنها راه برای عبور از فساد شفافیت است و این نهضت انتشار لیست اموال ودارایی های آقایان زارعی، هاشمی پور، هدایتخواه، بزرگواری، موحد، تاجگردون ، حسینی و جعفری می‌تواند الگویی برای یک کمپین موفق در جنبش دانشجویی در راستای خدمت به سلامت نظام اسلامی باشد.
وی اضافه کرد؛ اگر دوستان دانشجو همین یک ماموریت را در راستای انتقال نمایندگان مجلس به اتاقهای شیشه‌ای خوب به سرانجام برسانند. الگوی شایسته‌ای برای سایر دانشگاه‌ها و جریانهای دانشجویی فعال خواهند شد.
و آن روز یک روز به یاد ماندنی برای جنبش دانشجویی خواهد بود روز اعلام لیست اموال و دارایی‎های نمایندگان مجلس
امیدوارم با پیگیری شما دوستان عزیزم در انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی و سایر تشکلهای بیدار وزنده دانشگاه این رویای دست نیافتنی محقق شده  در دانشگاه جشن شفافیت بگیریم.
بیگلری در جواب دانشجویی که از در حصر بودن سران اصلاحات ابراز نگرانی کرده بود گفت: خیلی نگران نباشید، دوستان در ویلاهای دو هزار متری ولنجک وقلهک بد نمیگزرانند، بلکه این مردم مظلوم کوچه و بازار هستند که تورم کمر اونها رو شکسته اندکی هم نگران سفره‌های در حال جمع شدن مردم باشید. ویلاهایی که بعضاً بالای یکصد نهال درخت دارد. و فضاهایی بهشتی هستند.
بیگلری در جواب دانشجویی که اعلام کرد، به کوری چشمتان باز هم تکرار می‌کنیم، گفت: البته شما مختارید تورم ۲۰۰ درصدی رو تکرار کنید. شما مختارید پوشاک ۲۷ هزارتومانی یا پراید ۴۵ میلیون تومانی، یا دلار ۱۸ هزار تومانی و یا برجام به تعبیر آقای سیف تقریباً هیچ، را تکرار کنید اما فراموش نکنید که هزینه‌های این تکرار را طبقات محروم می‌دهند نه سید تَکرار.
بیگلری در جواب سوال آقای باقریان در خصوص بورس شدن افرادی با معدلهای ۱۱ و پشت در ماندن نخبه‌های حقیقی در دانشگاه یاسوج در زمان دکتر ارژنگ گفت: البته بورس شدن ۲۵۰۰ نفر از تئوریسین‌های اصلاحات در دولتهای کارگزاران و اصلاحات هم به فضای علمی و انقلابی دانشگاه‌ها آسیب جدی وارد کرد.
بورسیه‌هایی که بعدها زیر آب اسلام و انقلاب را در دانشگاه‌ها زدند. اما جناب آقای باقریان نخبه‌های حقیقی مدتهاست پشت درهای بسته ژنرال نعمت زاده‌ها وعباس آخوندی‌ها ونجفی ها منتظر هستند.
بیگلری در جواب دانشجویی که از اموال و دارایی‌های آقای هدایتخواه و کاخ جو غوره پرسید گفت: اگر کل اموال ودارایی های آقایان هدایتخواه و بزرگواری رو به توان دو هم برسانید. یک دهم اموال بعضی از نمایندگان فعلی هم نمی‌رسد. ضمناً کل متراژ زمین جدول غوره متری ۵ هزارتومان هم به پای یک متر املاک ولنجک و ونک و اخیراً دبی بعضی از دوستان نماینده نمی‌رسد.
بیگلری در جواب آقای باقریان که خس وخاشاک نامیدن مردم رو عامل فتنه ۸۸ نامید گفت؛ کسانی فتنه ۸۸ رو ایجاد کردند که قصد عبور از رای مردم رو داشتند کسانی که دموکراسی رو فقط به شرط کارد قبول دارن کسانی که ساعت ۸ صبح روز برگزاری انتخابات خودشون رو برنده نامیدند. کسانی که رسماً از مردم خواستند به کف خیابان بیان البته آقازاده‌های سران فتنه
در همون زمان در سواحل لاس وگاس مشغول امر به معروف ونهی از منکر بودند. و این مردم مظلوم بودند که کف خیابانها آسیب می‌دیدند.
ونه آقازاده‌های فعالین فتنه، قصه فتنه قصه تقابل با خواست مردم بود. قصه شورش بر جمهوریت نظام.
آقای باقریان گفت: بنده با اینکه کارمند دانشگاه هستم اموال دارایی هام نصف آقای بیگلری که شاگرد بنده بودن هم نمیرسد که بیگلری پاسخ داد، بنده حاضرم پراید ۸۸ و خانه استیجاریم رو همین حالا با اموال آقای باقریان معاوضه کنم.
بیگلری در جواب دانشجویی که از منحرف شدن بحث گلایه داشت گفت: البته فیلم و تصویر ده دقیقه ی اول مناظره موجود است که آقای باقریان حتی یک کلمه در خصوص تاریخچه جنبش حرف نزدند و اینگونه بود که بحث منحرف شد البته ما از طرح صریح و شفاف مطالب استقبال می کنیم.
بیگلری در جواب آقای باقریان که از عزت جمهوری اسلامی پس از طرح و تصویب گفتگوی تمدنها در عرصه بین المللی صحبت کرده و گفت بود که عزت ملی در زمان احمدی نژاد لگد مال شد. و ما مضحکه دنیا شدیم جواب داد: پس از تصویب گفتگوی تمدنها در سازمان ملل جرج بوش با اشغال عراق وافغانستان ما را محور شرارت نامید. و مصادیق این گفتگو در عراق افغانستان سوریه یمن و فلسطین قابل لمس می‌باشد، افزود: این موشکهای حسن طهرانی مقدم بود که برای ما عزت آفرین بود ونه گفتگوی تمدن‌ها.
وقتی آقای باقریان از اطلاعات غلطی که گهگاه باعث رد صلاحیت افراد در شورای نگهبان می‌شود، گفت؛ بیگلری جواب داد:
تا اون جایی که بنده سراغ دارم صلاحیت حضرتعالی تائید شده ودر انتخابات هم شرکت کردید. که مردم شریف کهگیلویه به شما اعتماد نکردند ورای ندادند. و مقصر کس خاصی نیست. بیگلری در پاسخ به ادعای آقای باقریان که آقایان جهانگیری آخوندی نعمت زاده زنگنه فریدون و اساساً کل این دولت رو دولت اصولگرایان نامیده بود گفت: جناب باقریان عزیز لااقل حرمت این رحم اجاره‌ای رو که شش سال در اون حداکثر استفاده رو بردید. مراعات بفرمائید و بحث عبور از رحم اجاره‌ای رو مطرح نفرمایید.
بیگلری در پاسخ به آقای باقریان که خاتمی رو فاقد هر خطا واشتباهی نامیده بود گفت: وقتی رهبری ۲ بار در فتنه ۸۸ از آقای خاتمی خواستند که امروز دعوا دعوای اصلاح طلب واصولگرا نیست. واصل نظام در خطره واز آقای خاتمی خواستند
برای حفظ آرامش کمک کنند. ایشان استنکاف کرده و ابداً کمکی به مجموعه نظام برای عبور از فتنه نکرده و عملاً میدان دار اصلی فتنه ۸۸ برای تقابل با رای و خواست مردم کردند. رهبری ایشان رو باغی بر نظام نامیدند.
بیگلری گفت: حتی در افغانستان هم وقتی بین دو کاندیدا مناقشه‌ای در مورد صحت انتخابات ایجاد باشد. طبق قانون باید به قانون اساسی مراجعه کرد. قانون مرجع رسیدگی به شکایات رو شورای نگهبان مقرر کرده اما وقتی دوستان با استدلال‌های از جنس استدلال رئیس دانشگاه الزهرا. س. سرکارخانم رهنورد مبنی بر اینکه چون میرحسین داماد لرستان پس رای لرستان متعلق به میرحسین به رهبری مراجعه کردند. ایشان اعلام کردند اگر تمام دنیا مقابل من بایستد. واز من بخواهد که انتخابات رو ابطال کنم. من روبروی همه دنیا می‌ایستم اجازه ابطال انتخابات رو نمی‌دم. چون ابطال انتخابات یعنی تو دهنی به مردم.
بیگلری اضافه کرد: هرجا متکی به گفتمان برآمده از انقلاب شدیم بمبستها شکست و موانع از سر راه برداشته شد مجید شهریاری‌ها و طهرانی مقدم و کاظم آشتیانی‌ها جوانان برآمده از گفتمان انقلابی بودند که بدون هیچ ما به ازای مادی ما را به
کلوپ هسته‌ای، موشکی و سلولهای بنیادی وارد کردند ومرزهای علم و مجاهدت را جابجا کردند پس می‌شود و می‌توانیم
منتها با اتکای به توان جوانان داخلی ونه چشم دوختن به بیرون.
نام شما

آدرس ايميل شما

فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
بیگلری جان به جان خوم وخوت وضع مالی خودت بهتراز بزرگواریه
سید روح اله شفقت پور
Iran, Islamic Republic of
لطفا از روی احساسات و تعصب انگ نزنید، آقای بیگلری از خانواده متوسط شهر یاسوج هستند و پدر مرحوم ایشان با سختی و مشقت خانواده اش را اداره می کردند
آنکه را که پاک است از محاسبه چه باک است
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کنید هر دوی اینا با بدبختی و واسطه توانستند فارغ التحصیل بشندحالا میان مناظره برگزار میکنند
علی
Iran, Islamic Republic of
بیگلری همه حرفلش هم یو بی ده
ده حرف سی گفتن نداره
Romania
ان شاالله بقیه حرفاشم می شنوید بزودی،آقای بیگلری عزیز کسی هستن که نه اصولگرا ونه اصلاح طلبها چشم دیدنشان رو ندارن چونکه ایشان هردو گروه را خیلی صریح نقد میکنن وبدون نگرانی از عواقب آن
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر آقای بیگلری دل مارا خنک کردی گرچه در مجموعه اصول گرایان تعدادی فصول گرا هستند آقا فرمودند جوانان انقلابی باید آتش به اختیار باشند عالی بود
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
مردم خوب میدانند که تشکیلات متبوع هر دو شما چه کارنامه ای داشته و دارند.شما مردود شده های امتحان ملتید و رو آوردن به شماها مصداق آزمودن تست
هدف از این حرکتهای نمادین احیاء تشکل متبوعتان است و نه با هدف روشنگری ودلسوزی برای انقلاب و ملت انقلابی و این را در عملکردتان در دوران صدارتتان به وضوح دیدیم.
نه چپ گلی به سر ملت زد و نه راست و نه تشکیلات به قول خودشان منحصرا انقلابی و نه اعتدال!
شماها دست پرورده دو تشکل از دو جریان سیاسی رایج کشور هستید که بدون تردید بانی و انشقاق در دو جریان اصیل مردمی بوده و لطمات جبران ناپذیری به پیکره سیاست کشور وارد آوردید و مدام در جلسات محرمانه حرکات تفرقه افکنانه میکنید!
آقایون به قولا مدافع حرکات دانشجویی!هر دو شما با نفوذ و فشار مدیران زمان خودتان و بدون ضابطه و شرایط جذب،استخدام دانشگاه شدید و الان هم تلاشتان برای دستیابی به پست و جایگاه مدیریتی است نه خدمت به دانشجو و ملت!
اقایان دست از این حرکات بردارید(نه زمین هدایتخواه متری 5هزار تومان هست که در این صورت من برای اینکه ایشان ضرر نکرده باشند حاضرم متری 50هزار تومن بخرم و نه نماینده اقای باقری دست از کارهای اقتصادی و پیمانهای چند صد میلیاردی برداشته اند ).تا کی مظلوم نمایی؟!
من به عنوان کسی که تمام تحرکات سیاسی(سیاسی بازی)دو جناحتان در دو دهه امیر را رصد میکردم و شناخت کافی نسبت به اشخاص و اهداف تشکیلاتی شماها دارم خوب میدانم که مردم هیچ جایگاهی در برنامه های منفعت طلبانه شما ندارند و تا هست همین خواهد بود.
مردم باید هوشیار باشند و دیگر .این جنگ زرگری رو نخورند که کام سوداگران قدرت و ثروت شیرین کنند.
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند انشاالله
لطفا منتشر کن برادر کمایی.نترس برادر زبان ملت باش!!
Iran, Islamic Republic of
اگه زمین هدایت خواه متری ۵ هزار تومن هستش بنده الان همش رو متری ۱۰ هزار تومن خریدارم.در ضمن آقای زارعی از قدیم الایام دارا بو. و پول پارو کردن نیست و خونش رو هم به اسم حسینیه تبدیل به کاخ نکرده.البته شما از اونجاهایی که میسوزید باید به قول . کم بشه
Iran, Islamic Republic of
احسنت اینها همه از یک و فقط هدفشون تخریب هستند و لا غیر.هدایت خواه مهره سوخته پایداری هست
Romania
یکی نان نداشت بخوره پیاز میخورد اشتهاش باز شه! اصولگرا و اصلاح طلب چیه! مردم از گرسنگی دارند میمرند. بعد این. از روی سیری دارند روضه خوانی میکنند. بروید به کمیته امام (ره) سری بزنید و ببینید چه وضعیت اسفباری هست اونجا و مردم چطو التماس میکنند.
. اینا معلومه سربفلک کشیدن اگ اینجوری نبود چطو اقای هاشمی 300میلیون فقط به ستاد دیه کمک کرد. یا تاجگردون 400تومان .از کجا میان اگ حق همون نیست فقط راهش عوض شده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جای بسی تعجب است که اقای بیگلری که در دانشگاه ازاد یاسوج و با معدل. روی جلسه امتحان . به اساتید دانشگاه مدرک گرفته حالا شده فعال سیاسی و برای دانشجویان سخنرانی می کند
لطفا سری به کمیته انظباطی دانشجویی دانشگاه ازاد یاسوج بزنید تا متوجه اقای بیگلری بشوید
باور کنید اقای بیگلری باعت برهمزدن بیشتر جلسات سیاسی در دانشگاههای یاسوج بودند
دوستان عزیز دانشجو چرا وقت خود را صرف شنیدن چنین افرادی می کنید
خواهشا دنبال یه لقمه نون برای خود و پدر و مادرتان باشید
امثال بیگلریها .دیگران هستند
موفق باشید
حسن
Iran, Islamic Republic of
امام علی میگه مهم نیست کی حرف میزنه مهم این که حرف زدنش چی هست
علی
Iran, Islamic Republic of
مگه باقریان اصلاح طلبه زمان آقای بزرگورای که طرفدار ایشان بود ما باهم برای آقای بزرگواری تبلیغ می کردیم
دهقان
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاجی عزیزی انقلابی حاج آرمان قهرمان درودبردکترهدایت خواه
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
اخ و بختم سی ...بازهم دوستان دنبال دی ایگردن دقیقا مثل ...گهی این .
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه احسنت به آقای بیگلری انقلابی ان شاالله در پناه همیشگی خداوند باشید.
Iran, Islamic Republic of
این نظرات را کامل منتشر کن
سيد روح اله شفقت پور
Iran, Islamic Republic of
آقای بیگلری در رشته ی مدیریت دولتی-تشکیلات و روش ها با معدل 18.27 از دانشگاه آزاد یاسوج فارغ التحصیل شده اند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1