تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۵۲۰۰
در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج مطرح شد

حرف‌های قابل تأمل دانشجویان؛ آقای دلیگانی؛ آیا نماینده شهر مرا می‌شناسی، در مجلس او را می‌بینی / خنده با صدای بلند / چرا نماینده بویراحمد نباید به جای نماینده شاهین‌شهر پاسخگوی دانشجویان باشد/ باید نهضت شفافیت در کشور راه بیفتد

۱۲
۳
حرف‌های قابل تأمل دانشجویان؛ آقای دلیگانی؛ آیا نماینده شهر مرا می‌شناسی، در مجلس او را می‌بینی / خنده با صدای بلند / چرا نماینده بویراحمد نباید به جای نماینده شاهین‌شهر پاسخگوی دانشجویان باشد/ باید نهضت شفافیت در کشور راه بیفتد
کبنا ؛حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده‌ی دوره‌ی نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی شاهین‌شهر، میمه و برخوار در استان اصفهان عصر امروز یکشنبه 18 آذرماه 97 مهمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بود.
حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر اصفهان در ابتدای این جلسه اینگونه اظهار کرد: مردم باید همه چیز را به طور شفاف بدانند، یعنی مردم باید بدانند که بنده کی می‌آیم مجلس، کی می‌روم، به کدام لایحه و قانون رأی می‌دهم و یا نمی‌دهم. لذا مردم باید شفاف هر چیزی را بدانند.
وی ادامه داد: اما مسئله اقتصادی، اولین اشتباهی رخ داد، عزیزان بنده این بود، قبل از اینکه بخواهد تحریم‌های اخیر اتفاق بیفتد. این بود که 23 هزار میلیارد دلار این کشور توسط بانک مرکزی تحت عنوان یک بسته ارزی به حراج گذاشته شد.
خدمات مجانی ارزی برای سفر خارج از کشور در این دوره اتفاق افتاد و در هیچ دوره‌ای همچین چیزی مسبوق به سابقه نبود.
این سیاست‌های اخیر دولت باعث شد که فاصله غنی و فقرا را زیاد کرد. این نوع توزیع ارز به این صورت باعث شد که ارزش پول کشور کاهش پیدا کند.
افرادی یک شبه چندین میلیارد به جیب زدند.
گزارش‌های رسمی کشور حخاکی از این است که در سال 92 کل نقدینگی کشور 460 هزار میلیارد تومان بود ولی الان شده سه برابر آن عدد. روزانه یک هزار تومان به این افزایش داده می‌شود. سودهای که روی معاملات می‌کشند باعث این افزایش نقدینگی می‌شود.
این در حالی است که یک در صد این نقدینگی در اختیار مردم است. واردات بی رویه از خارج کشور باعث شده که واحدهای تولیدی تولیدات خود را کاهش بدهند و نتجیه آن بیکار شدن کارگران و مهندسین و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شد.
مردم الان واقعاً دچار مشکل هستند. کارمندان حقوقشان افزایش پیدا نکرده‌اند. از طرفی بازنشستگان حقوق ثابتی دارند و قدرت‌های خرید پایین آمده و واقعاً با این شرایط زندگی کردن سخت است.
الان اقشار کم درامد و مختلف جامعه از جمله کشاورزان، کسبه و کارگران و حتی کارمندان ساده در تأمین معیشت زندگی خود با مشکل مواجه هستند.
عدم برنامه ریزی و نبود اقدام به موقع مشکلات اقتصادی را بر جامعه حاکم کرده است و همین مسائل سبب شد تا وزیر اقتصادی و رئیس بانک مرکزی را استیضاح و برکنار کنیم.
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه ابوذر یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با بیان اینکه کشور ما شمال و جنوبش دریا و خلیج است، 8 درصد منابع جهان را در اختیار دارد، چهارمین کشور دارای نفت هستیم، اظهار کرد: پس مشکل ما تحریم نیست، بلکه ما با دو غده سرطانی در داخل کشور روبرو هستیم، یکی انقلابی‌های انقلاب نما و دیگری انقلابی گرهای خنثی که دست روی دست گذاشته تا نظام اسلامی به دست نااهلان برسد.
در ادامه یکی دیگری از دانشجویان که با توپ پر روی صحن جلسه حاضر شد، خطاب به حاجی دلیگانی گفت: آیا شما نماینده شهر ما را می‌شناسید؟ آیا اصلاً ایشان را در مجلس می‌بیند؟ [حاجی دلیگانی با صدای بلند خندید و گفت، بله می‌شناسم.]
این دانشجو در ادامه گفت: مشکل ما این است به جای اینکه الان مسوولان ارشد این استان و نماینده مجلس شهرستان‌های بویراحمد و دنا باید پاسخگوی ما باشند، شما آقای دلیگانی باید از شاهین شهر بیایی و پاسخگوی ما باشد.
وی افزود: مشکل این است که بعضی نماینده‌های مجلس ما به جای پاسخگویی به دنبال پیمانکاری برای نزدیکان خود هستند.
این دانشجو در ادامه اظهار کرد: هر وقت یک جلسه دانشجویی برگزار می‌شود، زود بر روی مسائل مختلف دعوایی راه می افتد و جلسه هم بدون نتیجه و بدون اینکه حرفمان را زده باشیم، تمام می‌شود، حداقل که کسی پاسخگوی ما نیست، آقا بگذارید خودمان را خالی کنیم.
وی در ادامه گفت: نه آقای حاجی و نه دکتر دلیگانی و نه کس دیگری نمی‌توانند مشکلات استان ما را برطرف کند. بلکه فقط خودمان و خودمان می‌توانیم مشکلاتمان را برطرف کنیم. همواره مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات مشارکت 98 درصدی دارند، اما چرا این مردم که اینقدر به نظام و انقلابشان پایبند هستند، باید اینگونه در محرومیت بسر ببرند.
آیت الله محمودی شکوه یکی دیگر از دانشجویان نیز در این جلسه به مسئله فرهنگ انتقادهای وارد کرد و گفت: ما از هیچی نمی‌ترسیم، ما در شهری به دنیا آمده‌ایم که ورودی آن زندان و خروجی آن غسالخانه است.
وی افزود: اقتصاد ما همین است که 275 میلیارد تومان تسهیلات به یک افراد خاص می‌دهند.
در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر بعد از شنیدن سخنان دانشجویان، رمز رفع همه مشکلات را شفافیت دانست و گفت: باید نهضت شفافیت در جامعه ما به وجود بیاید، یعنی میزان حضور و غیاب نماینده در مجلس مشخص باشد. هر دانشجویی که دلش برای این نظام می‌سوزد و هر دانشجویی که آرمان این کشور را قبول دارد، باید بداند در این کشور چه می‌گذرد.
بله ما دچار خود تحریمی هستیم، در حالی که یک در صد خاک دنیا دست ما است، اما 7 درصد منابع دنیا زیر پای ما است.
کهگیلویه و بویراحمد جزء ایران است و اینجا هم باید مثل سایر نقاط کشور پیشرفت داشته باشد. سعی کردم در مجلس از حقوق همه ملتم دفاع کنم و سعی کردیم نقاط مختلف کشورمان پیشرفت داشته باشیم، سعی کردیم حقیقتاً اینجوری باشیم. اگر نقطه مخالفش را اطلاع دارید بیان کنید.
به خاطر کوتاهی‌های که نخبگان و ماها داشتیم، نفوذ در کشور اتفاق افتاد. مگر حضرت آقا نفرمودند نفوذ در سطح تصمیم گیران در حال اتفاق است.
آن کسانی که نظام محاسبات فکری‌شان بر اساس ایران اسلامی و انقلابی نیست بلکه بر چارچوب غرب‌ها نظام فکری‌شان شکل گرفته است، نباید در رأس تصمیم گیری‌ها باشد. وظیفه ما است که مقابله کنیم با نفوذ، ذره‌ای کوتاه نکردیم و نخواهیم کرد.
بچه کهگیلویه و بویراحمد با بچه‌ای که تو ناف تهران است هیچ فرق نمی‌کند. همه باید از یارانه‌های پنهان استفاده کند چرا باید از یارانه‌ها فقط بچه های تهران استفاده کنند.
اصل انقلاب و اصل نظام نیاز به حمایت دارد و نیاز به این دارد که عدلت محوری باشد ما گر اقتصاد مردم را درست کنیم مردم می‌روند به سمتی که اولویت دارند. هر کس کاری نمی‌تواند برای این نظام و مردم بکند، کنار برود. اگر شفاف سازی بود ما این مشکلات را نداشتیم.
همان نهضت شفافیت را انجام بدهیم تا آنهایی که کار بلدند و آنهایی که کار بلد نیستند بشناسند و مردم بدانند به کی رأی بدهند و یا ندهند.
ادامه دارد....
نام شما

آدرس ايميل شما

ولایی
Iran, Islamic Republic of
حاجی دلیگانی که استعفا داد .و در پی بردن آب چهار محال است که لرند و اساسا با لرها مخالفه . آمد یاسوج چه بگه؟
روشن
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا" دوست عزیزمان یا تعصبی و منطقه ای فکر و قضاوت می کنند و یا آگاه به این امر نیستند که نماینده مجلس وکیل عموم مردم کشور است!!
روشن
Iran, Islamic Republic of
آیا شما نماینده شهر ما را می‌شناسید؟ آیا اصلاً ایشان را در مجلس می‌بیند؟
👍 👍 👍
Iran, Islamic Republic of
دلم می سوزد از باغی که می سوزد...
سهیل
Iran, Islamic Republic of
اقا یکی به تامین اجتماعی یاسوج یه سر بزنه تمام نیروهای استخدامی فامیل و هم طایفه ای تامین اجتماعی اقای ..هستن اخرین مورد هم پسر عموی ایشان هست که برای بخش دندانپزشکی میخوان استخدام رسمیش کنن در حالی که خیلی سطح بالایی نداره و تحصیل کرده تو یه کشور سطح پایین هست .انگار بقیه طوایف. که فقط استخدام برا یه طایفه خاص باشه .
Iran, Islamic Republic of
به اندازه حاج زارع باید رو دل این جماعت که سعی در تخریبش دارند باید دربیاد .البته اینها همه مهره سوخته هستند که از اندرون سوخته اند و به قول مریدشون احمدی نژاد آب رو باید ریخت جایی که سوخته
Iran, Islamic Republic of
عصه،ام‌ میکرد وقتی میبینم اینگونه جوانان پای کار و انقلابی را در استان حداقل از فکرشان بهره نمی گیرند ،ساختار کهنه سیاسی باید پوست اندازی شود باید جوانان خوش فکر آستین بالا زده وبه میدان بیایند این کهنه سیاسی چنبره زده و مرتب جایگزین هم می شوند ول کن هم نیستند ،درود بر آقای دلیکانی مرد انقلابی، بنده به جوانان استان افتخار می کنم ،ورودتان باد با احترام طالبی
Iran, Islamic Republic of
اولا این جلسه کلا ۱۵ نفر دانشجو حضور داشتند و ماموریت این جلسه تخریب حاج زارع بود فقط وفقط که باید تاسف خورد سخنران جلسه اگه مالی بود در شهر خودش از او به عنوان سخنران دعوت میکردند از بیکاری به یاسوج اومد
وحیداز مارگون
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد ودنا مگه داریمم؟؟یکی هست ک طایفه اش هست و‌برانور چشمی های خودش کار‌میکنه چندین چندساله که بویراحمد و دنا.یامهدی حاج مهدی
علی
Iran, Islamic Republic of
خروجی این جلسه چه بود؟ چه مشکلی حل شد ؟ چه برنامه و طرحی پیاده شد؟ چه سودی برای مردم داشت ؟ حرف از مشکلات زدن هنر نیست . یک عده مثل دلیگانی از مشکلات فقط حرفش را میزنند و جمعیت وسیعی از ملت مشکلات را با تمام وجود تجربه کرده و میکنند . از دعوت کنندگان آقای دلیگانی سوال میکنم ، از ایشون سوال نکردید پس شما که نماینده هستید رفتید مجلس برای چه ؟ از آقای دلیگانی سوال نکردید با دزدا و اختلاسگران و رانتخواران و ژن خوبها و قاچاقچیان و اسکله داران و زمینخواران و رانت سواران و موسسات و نهادهای غیرپاسخگو و کارخانه داران و برجسازان و ... چکار کردید؟
Iran, Islamic Republic of
اون خنده بلند را خیلی باحال اومد
هدایت دشترومی
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه سطح جلسه و سئوالات مطرح شده آنقدر پایین بود که آدم خجالت میکشد
2- اینکه زارع در شفافیت و مردمی بوده هزاران بار از نمایندگان اطراف خودش بهتر و موجه تر است
3- اینکه این حاجی دلیگانی که این همه از بچه های بویراحمد میگوید و ذوق زده میشود به خدا اگر نخبه ترین کهگیلویه و بویراحمدی بخواهد در استانشان کوچکترین جابیگاه اداری را داشته باشد همین حاجی دلیگانی مخالف اول است
4- نام و فامیلی و نحوه پرسشها خوب نشان میدهد که بار این جلسه در چه حدی بوده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1