تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۷۲۰۲۴
یادداشت؛

ماراتن انتخاباتی؛ تکراری‌ها و تکنوکرات برنامه‌‌دار در کهگیلویه بزرگ

۲
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ماراتن انتخاباتی؛ تکراری‌ها و تکنوکرات برنامه‌‌دار در کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛پیگیری اخبار انتخاباتی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام بیانگر جدی‌تر شدن فضای انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی است.
حضور چهره‌های تکراری از یک طرف و نیرو‌های جدید و جوان در صحنه سبب شکل‌گیری یک تقابل گفتمانی شده است و مردم در اعتراض و عبور از تکرار و بی‌حاصلی حضور نمایندگان ادوار در مجلس شورای اسلامی در حال حمایت از چهره‌های جدید و ایجاد یک موج مردمی گسترده هستند. دکتر سعادتیان یکی از این چهره‌های جدید و با برنامه در انتخابات این دوره از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ می‌باشد. چهره‌ای با تجربه و رزومه بالا اما در عین حال جوان که در تمامی مسئولیت‌هایی که حضور داشته است. خوش درخشیده است و نام نیک و ماندگاری از خود در افکار عمومی به یادگار نهاده است. تعاملات و ارتباطات مردمی سعادتیان نیز زبانزد عام و خاص بوده است و هم اینک وی به پشتوانه همین سرمایه‌های اجتماعی و سازمانی خود پا در وادی انتخابات گذاشته است. البته بخش زیادی از ورود به عرصه انتخابات نتیجه درخواست‌های و مطالبات عمومی از سعادتیان بوده است. درخواست‌هایی که برآمده از خواست مردم برای عبور از وضع موجود می‌باشد. وضع موجودی که متأسفانه امروز بویژه در حوزه انتخابیه رضایت بخش نیست و دست بر روی هر کدام از حوزه‌ها و بخش‌ها گذاشته شود شاهد آمار و وضعیت تأسف برانگیزی هستیم. بحران مهاجرت، خودکشی، بیکاری تنها بخشی از مسائل حوزه انتخابیه می‌باشند که در کنار وضعیت نگران‌کننده زیر ساخت‌ها که البته همین مشکلات زیر ساختی در شکل‌گیری بحران‌ها نیز مؤثر هستند اندکی از مشکلات بی‌شمار حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هستند.
طبیعی است‌ امیدی به نمایندگان ادوار نیست که اولاً خود این نمایندگان از مسببین این وضعیت هستند و در ثانی اگر راه حل و چاره‌ای در چنته برای حل این مشکلات داشتند پیش از این زمان کافی و حتی امکانات مناسب برای عبور از شرایط را می‌توانستند ثابت کنند. آزموده را آزمودن خطاست. کار خاصی از دست آنها بر نیامد. و مشاهده می‌شود که هر سال مشکلی بر مشکلات مردم اضافه شده است. حجم بالای مشکلات و ناامیدی در میان مردم چاره‌ای جز ورود نیرو‌های جوان و توانمند در عرصه انتخابات باقی نگذاشت و حضور دکتر سعادتیان و دعوت‌های گسترده مردمی از وی جهت حضور در این عرصه در همین راستا قابل تبیین و تفسیر است.
نکته مهم این که امثال «سعادتیان» در این عرصه دو وظیفه مهم بر عهده دارند یکی در کوتاه مدت آن‌ها در مقام نامزد انتخابات و کسی که پا در عرصه رقابت گذاشته است باید صدای مردم حوزه انتخابیه باشد و مشکلات و درد‌های آن‌ها را فریاد بزند و دیگر در بلند مدت سعادتیان باید این مسیر را بعد از انتخابات و فارغ از نتیجه انتخابات دنبال کند و هرگز پرچمی که به نشانه دادخواهی و دفاع از حقوق مردم بلند شده است بر زمین نگذارد.
حضور امثال سعادتیان در این صحنه پر مخاطره باید ارج گذاشته شود و مردم در کنار نامزد‌های مطالبه‌گر به نقد وضعیت موجود و احقاق حقوق خود همت بگمارند.
 از او به عنوان پدیده انتخابات نام می‌برند.
"   "
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جان خودت ماراتن ماراتن نکن.هیچ کس توی ایران چشم ندارد
ح د
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم اگه سعادتیان قبول بشه کهگیلویه 100سال به عقب برمیگرده ،آقای سعادتیان بخدامن نمی‌دونم چه ویژه گی در خودت دیدی که کاندیدشدی انصافا درخلوت بشین وفکرکن
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1