تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۶۹۲۰۸
به‌بهانه کاندیداتوری مجتبی اندرزیان در کهگیلویه؛

پسران علیه پدران

۱۰
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پسران علیه پدران
کبنا ؛احترام به بزرگتر‌ها و بویژه پدر و مادر از اصول اساسی دین، فرهنگ و تاریخ این سرزمین است. اما این احترام هرگز به منزله مانعی برای نوآوری و خلاقیت نیست بویژه در مواردی که سنت‌ها مانع حرکت و تعالی خواهی انسان شوند.
سالهاست در سپهر سیاسی کشور صحبت از جوانگرایی می‌شود اما در عمل جز مواردی انگشت شمار وقع چندانی به جوانان نشده است و کماکان این پدران( البته بیشتر پدران سیاسی و پدرخوانده‌ها) بر مسند قدرت و تصمیم‌گیری چنبره زده‌اند و هیچ بولدوزری قادر به جابجا کردن آن‌ها نمی‌باشد.
در کهگیلویه‌ی بزرگ غلظت این استمرار و عدم اجازه ظهور به دیگران بیش از جا‌های دیگر به چشم می‌آید و در طول دوره‌های مختلف انتخابات شاهد تکرار چهره‌های تکراری و بدون خلاقیت و یا هیچ دستاورد و عملکردی بوده‌ایم که وضعیت ظاهری کهگیلویه بزرگ خود گواه این ادعاست و نیاز به توضیح اضافه‌ای نیست (رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون). انحصار قدرت و در اختیار داشتن امکانات عملاً اجازه مانور را از نیرو‌های جدید گرفته است و همین امر در ابتدا حضور چهره‌های جدید و در مرتبه دوم تصمیم مردم برای حمایت از چهره‌های جدید را سخت کرده است. در گچساران نیز شکل دیگری از این دور تکراری و خسته‌کننده و عبث  را این بار در تقابل خانواده‌ها شاهد هستیم. در این حوزه قدرت تنها از اعضای یک خانواده به خانواده دیگر منتقل می‌شود و هیچ منفذ و روزنی برای ظهور چهره‌های جدید پدید نمی‌آید.  
 ولی براستی این تکرار و تکرار باید تا چه زمان ادامه پیدا کند؟ آیا زمان آن نرسیده است که به جوانان و چهره‌های جدید اعتماد کنیم؟ در حمایت از چهره‌های تکراری در طول سه دهه و حتی بیشتر چه خیر و منفعتی حاصل آمده است که حالا برای حمایت از چهره‌های جدید صحبت از هزینه و فایده به میان می‌آوریم و از نگرانی حرف می‌زنیم؟
بدون شک حتی اگر موضوع هزینه و فایده را لحاظ کنیم باز قمار بر سر جوانان می‌تواند آورده‌ی بیشتری برای مردم به ارمغان بیاورد.
مجتبی اندرزیان یکی از جوانان خلاق و کارآفرینی است که در اولین گام شجاعت حضور در این میدان را به نمایش گذاشته است و در ادامه این فرصت را خواهد داشت که با ارایه طرح‌ها و برنامه‌های خود به جامعه اعتمادسازی نماید.
حمایت از جوان شایسته و با برنامه قطعاً لبیک به راهبرد پیشنهادی مقام معظم رهبری برای حمایت از جوانان توانمند خواهد بود. وجود جوانانی از جنس اندرزیان نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شهرستان، استان و کشور است که بعد از پایان مدیریت نسل‌های قبلی کشور از وجود نیرو‌های توانمند خالی نباشد.
انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی یک فرصت تاریخی است تا مردم و بویژه نسل جوان با حساسیت نسبت به وضعیت و آینده خود و سرزمین‌شان یک تصمیم مهم و به معنای واقعی کلمه انقلابی اتخاذ نمایند و ضمن پایان دادن به انحصار و تکرار، میدان را به نیرو‌های جوان واگذار کنند تا به خلق آینده‌ای روشن کمک کرده باشند.
مجتبی اندرزیان و سایر جوانان در این عرصه محک مهمی هستند تا هم پشتکار و استمرار این جوانان سنجیده شود و هم مردم در مقابل فرصت‌های انتخابی بیشتر و با دوراندیشی و حمایت از آن‌ها به تضمینی برای خود و آینده اقدام کرده باشد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این اقای مجتبی اولا چه خلاقیتی دارن
ثانیا این خلاقیت و کارافرینی را از همان رانت و موقعیت پدر به دست اورده اند.
تیتر بزنید
پسران در راه پدران نه اینکه شعور مخاطب را به سخره بگیرید.
United States
باید ابتدا عملاً به مردم نشان بدهی تا اعتماد کنند نمیشه انتظار داشت که مردم اعتماد کنند آنهم ناشناخته و ندانسته
فرهاد
United States
درود بر جوان گام دومی اقای مهندس اندرزیان
Iran, Islamic Republic of
اندرزیان از جوان های باسواد و با ذوق و دارای ایده استان هست که میتواند خیلی موثر باشد
بهرام
Italy
چرا جوانان ما اجازه ایده نو دادن نباید داشته باشند
و فکرهای زنگ زده‌ی پیر باید در کشور ما همیشه در صحنه باشد
United States
جوان ها آزاد هستند کسی مانع آنها نیست ایده نو نه فقط با نمایندگی مجلس هست مجلس جای قانون گزاری هست ایده جدید را در جاهای دیگر باید نشان داد پس اول ایده ها را مطرح و عملی کرد و بعد خودجوش مردم او را می‌طلبند ابتدا باید بخشی از مردم کهگیلویه را از این فلاکت نجات داد و در عمل به آنها ثابت کرد تا مردم آن را بخواهند و بالا ببرند
Iran, Islamic Republic of
ایشون طرح و ایده های جالبی دارن
انشاالله که موفق بشه ومردم همت کنند بهش رای بدن
بعد از انتخاب شدن مردم نتیجه وثمره این طرح و ایده ها خواهند دید
به امید پیروزی
United States
تا الان جایی نتوانسته یک جایی حتی برای یک نفر هم مشکلی حل کند ولی عدل ها هزاران خانواده را نجات دادند موحد ها هزاران مشکل خانواده ها را حل نمودند پس اگر مردم بسمت پدر ها میروند اول آنها اقدام کردند بعد مردم سراغ آنها رفت
United States
گام اول
ابتدا مشکل اشتغال چهارتا جوان بیکار را در طایفه خودت حل کن تا مردم بدانند که می‌توانی ؟
United States
تا مانند پدران منافعی برای اغلب مردم نداشته باشی نمیتوانی نامت را در انتخابات ها بلند کنی ؟
امروز مردم عاشق زلف کسی نیستند دنبال منافع خودشان هستند هر شخصی توانست منافع مردم را تامین کند مورد ستایش واقع می‌شود با حرف درشت زدن کسی بزرگ نمیشود امروز همه حرف زدن و مطلب نوشتن بلد هستند عمل کردن مهم هست مردم باید پروژه های بزرگ را ببینند در هر شهر و بخش و روستای کهگیلویه باید هم پروژه ای انجام داده باشی هم برای برخی افراد شغل ایجاد کرده باشی!
عدل هاشمی در چند سال پیش از انتخابات پنج هزار نیرو از تمام بخش‌های کهگیلویه در پروژه ها مشغول کرده بود به حداقل هزار نفر پیمانکاری داده بود که همه آنها ماشین های میلیاردی سوار شدند و پاساژها در تهران و اصفهان و شیراز ساختند فکر نکن مردم همینطوری بسمت عدل هاشمی رفتند
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1