تاریخ انتشار
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۶۱۷۱۸
یادداشتی از سید کمال صالحیان‌فر؛

توئیت‌بازی عدل هاشمی

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
توئیت‌بازی عدل هاشمی
کبنا ؛
یادداشتی از سید کمال صالحیان‌فر| شاید در سایر استان‌ها یکی دو ماه قبل از انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی شروع شوند اما تجربه نشان داده در کهگیلویه و بویراحمد یک روز بعد از انتخابات، رقابت‌های دور بعد کلید می‌خورند.
در کهگیلویه سال‌هاست که سید محمد موحد همه رقبای خود را شکست داده و با حضور او دیگر رقبا، قدرت عرض اندام ندارند. اما با این وجود عدل هاشمی‌ پور نماینده یک‌دوره‌ای این شهرستان، توانسته بود سال 94 تا 98 به بهارستان راه پیدا کند. بعد از این دوره دوباره خاموشی برگزید و خبری از او نشد تا این‌که در اولین روزهای سال جدید فعالیت در توئیتر را شروع کرد.
محتوای توئیت‌های او نشان می‌دهد که برای انتخابات خیز برداشته است. در تازه‌ترین اخبار، عدل هاشمی‌پور در یک توئیت به موحد تاخته و با نیش و کنایه موحد را ناکارآمد دانسته است. عدل در توئیتش به این موارد به طور علنی اشاره نکرده، اما از محتوای توئیت او چیزی به جز این استخراج نمی‌شود؛ باید اهل کهگیلویه باشی و کمی سرت در اخبار باشد تا به راحتی متوجه نیش‌های عدل به موحد بشوی.
هاشمی پور گفته سد آبریز هم ممکن است است مثل پروژه‌های باند فرودگاه و سیکل ترکیبی پادوک به آرشیو رانده شوند و از اینکه بازدید از سد آبریز در برنامه سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد نبوده، انتقاد کرده است. معلوم است که این فعالیت‌های عدل، سمت و سوی انتخاباتی دارند و او با این توئیت‌ها می‌خواهد غیرمستقیم به موحد بتازد تا او را ناکارآمد نشان دهد.
موحد باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی هایش باشد، اما این به آن معنا نیست که هاشمی بی‌گناه است و تقصیری در شرایط امروز کهگیلویه ندارد. اتفاقاً عدل خودش در مظان اتهام قرار دارد که در دوره حضورش در مجلس چه کارهایی کرده که امروز ژست منتقد به خود گرفته است.

همیشه در دوران انتخابات، طرف‌هایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، از چند ماه قبل شروع به حرف‌های قشنگ و ادعاهای بزرگ (در اصطلاح لری گپ گپو) می‌کنند و طوری حرف می‌زنند که انگار خود نقشی در به وجود آمدن این شرایط ندارند.
امروز هم در شرایطی که بخش زیادی از شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در فقر به سر می‌برند، عدل فیلش یاد هندوستان کرده و می‌خواهد به بهانه انتخابات دست به نقد بزند.
اما دیگر حافظه مردم این شهرستان‌ها آنقدر کوتاه نیست که دوره حضور عدل در مجلس را از یاد ببرند. دوره‌ای که بهتر از دوران حضور موحد در مجلس نبوده است. بنابراین اگر بخواهیم مقصر کنیم، هم موحد و هم عدل به یک اندازه در به وجود آمدن این شرایط مقصرند و کم‌کاری‌هایشان کهگیلویه را به این وضعیت دچار کرده است. با این تفاوت که موحد چند دوره و عدل یک دوره نماینده بوده‌اند.
بحث ما شستن دستان موحد نیست. ولی عدل نیز که حالا ژست منتقد و همه‌چیز دان بیرون از گود به خود گرفته، سابقه آنچنان روشنی در مجلس ندارد که اینطور همه را از دم تیغ انتقاد می‌گذراند.
عدل به جای این‌که بعد از سفر معاون اجرایی رئیس جمهور، به موحد نیش و کنایه بزند، بهتر بود از قبل به او پیشنهاد می‌داد که از آبریز دیدن کنند. عدل که خود یک دوره نماینده مجلس بوده، حتماً می‌توانست از قبل این موضوع را دنبال کند و به معاون رئیس جمهور پیشنهاد بازدید از این سد را بدهد. اما کاری نکرد و منتظر ماند که سفر صورت بگیرد و بعد همین موضوع را پیراهن عثمان کند و بر سر موحد بزند. 
کهگیلویه به‌جای این انتقادات مجازی نیازمند کارهای بزرگ و زیرساختی است که هیچکدام از این نمایندگان به‌جد آن را دنبال نکرده‌اند. بنابراین بیش از آن‌که مردم به این توئیت‌ها واکنش نشان دهند به ثمره کار این افراد نگاه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی یادش رفته که عامل اصلی که مطالعه سد آبریز از استان خارج و به دست آب نیرو ایران افتاد خودش بود...از دست آب منطقه‌ای استان خارج شدن همانا و کندشدن روند اجرایی سد همانا....دایه مهربان تر از مادر شده ای
Iran, Islamic Republic of
,موحد نابود کرد کهگیلویه بیچاره را
هنوز ول کن نیست
هاشمی هر چه بود از موحد بهتر بود به اندازه ۲۰ سالش تو ۴سال کار کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد.فقط نمی‌دونم تو اون دنیا میخواد چی جواب خدا و مردم کهگیلویه رو بده به خاطر کم کاریش .هنوز هم ول کن نیست .
ناصر
Iran, Islamic Republic of
شما هم خوب یه طرفه حرف میزنید از واژهایی که بکار بردی مشخص طرف موحد هستی. عدل یعنی چه چرا مثل واژه موحد نمیگی هاشمی
علی
Iran, Islamic Republic of
موحد کهگیلویه را نابود کرد ، دولتی وجود ندارد ، دولت ،/ با مدیران ضعیف و ناکارآمد
Iran, Islamic Republic of
هر چی میکشیم از دست موحد و امثال مثل شما هستیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
نگارنده عزیز : بله درست هست که هم عدل و هم موحد در وجود مشکلات کهگیلویه مقصرند ، ولی عدل کجا و موحد کجا . عزیزم موحد ۲۸ سال نماینده بوده که ۲۸ سال عمر مفید یک نفر است . اون هم در دورانهای طلایی موحد نماینده بوده که هیچ کاری نکرده . حداقل من به عنوان یک شهروند این اطلاع را دارم که سال ۷۲ آقای موحد در نطقهای انتخاباتی اش قول پترو شیمی و سیمان دهدشت و فسفات چرام را داد و اینقدر هم حافظه ام کار می کند که در دوران عدل هاشمی کلنگ هر سه زده شد و شروع به کار اولیه شون انجام گرفت و بعد از عدل هم سیمان رها شد و فسفات فقط از استان خارج میشه که منفعتی نداره و پتروشیمی هم که وضعیتشو همه میدونن و می بینیم . خواهشا تا کی ماها باید به خاطر منافع شخصی قضاوت کنیم و هیچ وقت منافع عمومی را نبینیم . بخدا بقیه مردم هم از ما هستند و همه با هم برابریم و انسان
Iran, Islamic Republic of
واقعن درست فرمایش کردی موحدفقط کارشخصی وگرنه کارعمرانی بلدنیست انجام بده
بهمئی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
سردارکارعمرانی زیادانجام دادبرای کهگلویه نمک نشناسی نکنیدخواهشن
رمضان
Iran, Islamic Republic of
آب پادوک از زحمات بزرگ آقای هاشمی پور است اما جناب آقای موحد دراین همه سال نمایندگی چه کرده که در دید .عام المنفعه باشد
بهمئی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
سردارخوب نبودازخوب هم بهتربودبرای کهگلویه ولی متاسفانه قدرنشناس بودندمردم کهگلویه کارهای عمرانی زیادی انجام داد درودبه شرفش اگه موحداندازه سردارکارانجام میدادکهگلویه بهشت خود
United States
اول اینکه این دوست عزیز کاملا مشخصه که هدفش چه بوده و بازیکن کدوم تیم هست دوم هم جناب آقای هاشمی و موحد مثل حاج آقا بزگواری نبودند
Ahmad
Iran, Islamic Republic of
درود.
صحبت از وکالت تو این حوزه گناهه.
اشنا
Iran, Islamic Republic of
لطفاً بفرمایید موحد این 20سال چه کرده جز تعویض مدیران اون هم مدیران نا کار آمد وسنتی مثل خودش بکار گمارده
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این قیاس ، و متاسفم برای این نقد
کاملا واضح است که تعمدا و از روی بی اخلاقی چنین صحبت هایی شده است.
شما دوره ی ۴ ساله ی هاشمی را با دوره ی ۲۰ ساله ی موحد مقایسه میکنید؟؟؟
دوره ی هاشمی تکرار نشدنی است.
البته چند بار تا حالا صحبت های کبنا را پیرامون مسائل مختلف دیگر دیدم، کاملا بی عدالتی موج می‌زند
رسانه باید روشنگر باشد نه تخریب گر.
سید حمید
Iran, Islamic Republic of
عامل بد بختی و مشقت ما ها موحد است
کدام پروژه ی ناتمام را دارد که بخواهد به اتمام برساند؟
نگارنده ی این مطلب هم کاملا واضح است که از روی روشنگری و نیت خیر قلم نزده است
مشکل اصلی ما و این مناطق محروم احداث زیر ساخت هاست، کسی را در این بهتر از عدل هاشمی میشناسید؟؟
قیاس موحد و هاشمی انصاف است؟
۳۰ سال پیش موحد به چه درد الان ما خورده

این بار بهتر تصمیم بگیریم.
به امید روزهای بهتر
Iran, Islamic Republic of
موحد باعث عقب ماندگی تمام کهگیلویه شده است، ایشان فقط برای حلقه نزدیک خودش کار میکنه،،
دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1