تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۶۰۹۵۳
یادداشت ارسالی؛

آینده کهگیلویه و چرام فدای استخدام چند نفر؟!

۱۱
۶
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آینده کهگیلویه و چرام فدای استخدام چند نفر؟!
کبنا ؛
یادداشت؛ بر اساس گمانه‌زنی‌هایی که در فضای رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیم آن می‌رود سد آبریز قربانی برخی از تعاملات سیاسی نماینده کنونی کهگیلویه شود.
آن‌چنان که در یکی از پایگاه‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد گفته شده، همزمانیِ سکوت شش ماهه سید محمد موحد نماینده کهگیلویه درباره سد آبریز با به‌کارگیری و جذبِ جمعی از هوادارانش در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، نگرانی‌های بسیاری در مورد احتمال خاتمه یافتن پروژه سد آبریز در بین افکار عمومی به وجود آورده است.
ساخت آبریز به عنوان سدی با ظرفیت 135 میلیون متر مکعب ذخیره آب، علاوه بر رونق کشاورزی، می‌تواند رونق در حوزه گردشگری را نیز به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، از آن‌جا که بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه ریشه اقتصادی دارند، می‌توان امیدوار بود با احداث این سد و در پی آن، ایجاد رونق اقتصادی و آبادنی در این منطقه، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی نیز باشیم.
با وجود تمامی عوایدی که این سد برای این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، به یک باره می‌بینیم که در شش ماه گذشته، نماینده کهگیلویه که گاه و بی‌گاه برای آن گلو پاره می‌کرد و برای همتایان خوزستانی‌اش کری می‌خواند، سکوت می‌کند.
این در حالی است که نگاهی اجمالی به فضای رسانه‌ای استان نشان می‌دهد سید محمد موحد در طول یک سال و نیم به‌طور منظم از اهمیت ساخت این سد دفاع کرده است. اما این‌که چه می‌شود که موحد سکوت می‌کند و عطای ساخت سد را به لقای آن می‌بخشد را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین سؤالات سال جاری طرح کرد.
واضح است که اقدامات و سخنان فردی همچون موحد نه از سر پرچانگی، بلکه بر اساس یک استراتژیِ از پیش موجود است. ازاین‌رو سکوت موحد حتماً معنادار است و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.
اصلاً شاید بتوان گفت مهمترین مسأله حال حاضر کهگیلویه این رفتار موحد است. چرا که سکوت او در خصوص ساخت سد، تأثیر مستقیم و ملموسی بر زندگی هزاران خانوار در این منطقه دارد. پیوند وثیقی بین رونق اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و ساخت سد آبریز وجود دارد؛ ازاین‌روست که این اقدام موحد اهمیت استراتژیک برای ساکنین کهگیلویه پیدا می‌کند.
بر اساس گمانه‌زنی‌هایی که در فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ممکن است علت سکوت عدم پیگیری موحد، همان افرادی باشند که در شرکت برق استان به‌کار گرفته شده‌اند. چنانچه این فرضیه صحت داشته باشد، باید نشست و به حال ما مردمان این منطقه زار زار گریست؛ چرا که آینده یک سرزمین با جذب ده نفر معامله می‌شود و بقیه به‌راحتی نادیده گرفته می‌شوند.
حالا می‌توان به نگرانی‌های حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت پی برد که هفته پیش در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد از مخالفت برخی با ساخت سد آبریز ابراز نگرانی کرده و گفته بود برخی سعی دارند این سد احداث نشود.
هر چند باید منتظر جوابیه دفتر نماینده در این خصوص بود. اما گمانه‌زنی حتی اگر هم اشتباه باشد، به دولتمردان و سیاسیون تلنگر می‌زند که آنها راه گریزی از فضای شفاف رسانه‌ای ندارند.
در صورت صحت این فرضیه، باید گفت موحد با این اقدام در پی کادرسازی برای انتخابات آینده است و این‌گونه در پی کادرسازی برای جلب و جذب حداکثری آراست.
روشن نیست کرسی نمایندگی مجلس چه عوایدی برای نماینده دارد که حاضر است زندگی این شهروندان را فدای رسیدن چندباره به آن کند؟ مگر این کرسی چه دارد که موحد بعد از 24 سال هنوز دل از آن نکنده است. چرا که اگر قرار بود حضور موحد در بهارستان پیامدی برای این توسعه این شهرستان‌ها داشته باشد، باید تاکنون شاهد آن می‌بودیم.
همان‌طور که گفته شد موضوعی که در این‌جا به آن اشاره شد، یک فرضیه است. ازاین‌رو افکار عمومی منتظر شفاف‌سازی نماینده در این خصوص است. سکوت دوباره نماینده می‌تواند مهر تأییدی بر گمانه‌زنی‌های فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

mm
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اقای موحد وروشنفکر سال ابنده خونه نشین شدن دل مردم این ایتانو شاد کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
قرار بود طبق قانون استخدامی همه استخدامیها صرفا براساس آزمون استخدامی باشد ولی متاسفانه تعدادی از اداره ها وسازمانها حیاط خلوت نماینده های مجلس شده و خارج از قانون وآزمون استخدامی اقدام به جذب نیر میکنند
این یعنی دهن کجی به نخبگان وفارغ التحصیلان و قوانین موضوعه کشور وهشتاد ملیون جمعیت کشور.
علی
Iran, Islamic Republic of
البته منظور بنده هرگز نماینده محترم کهگیلویه نیست و منظورم کل نمایندگان مجلس هست
گچساران
Romania
موحد هر آنچه را که اراده کند اجرایی می کند چون نمایندگان دیگر شهرستانها در خواب به سر می‌برند.
جذب نیرو در اداره ی برق که جای خود دارد
حتی بسیاری از روسای ادارات خارج از حوزه ی انتخابیه و بالاخص گچساران را نیز ایشان منتصب نموده اند مانند "رئیس اداره برق گچساران" که عملکرد دوران سرپرستی شان گویای همه چیز می باشد.
و دلیلی که نماینده ی گچساران از خواب خود بیدار نمی‌شوند و فرماندار گچساران قبل از حکم زدن برای او اقدامی نمی‌کند معلوم نیست.
همین انتصابات خارج از فرزندان گچساران و باشت باعث شده که نماینده در مقابل مردم هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد و اطرافیان از او فاصله بگیرند.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
کافی نزدیک تعطیلات رسمی ۳ راهی راک ببینید چقد پلاک 14 34 24 بطرف راک میروند. همه سادات راک
Romania
باسلام الان شما نگران سد آبریز هستید یا نگران موحد و کرسی مجلس وقتی مردم شهرستان چرام می‌گویند باید نيروهاي فسفات بومی باشند مردم کلاچو هم میگویند باید نیروها هم بومی باشند ما ایل بزرگ دشمن زیاری هم به این راهتی نمیگداریم سد ابریز شروع به کارکند سدی که منفعت آن برای کسانی است که مارا غیر بومی می‌نامند
کامنت تاثیر گذار
Iran, Islamic Republic of
من دشمن زیاری تا الان موافق احداث سد بودم
اما با حرف شما از الان مخالف احداث سد هستم.
کامنت تاثیر گذار
Iran, Islamic Republic of
من دشمن زیاری تا الان موافق احداث سد بودم
اما با حرف شما از الان مخالف احداث سد هستم.
Iran, Islamic Republic of
موحد بیست چهار سال به کهگیلویه موحد
Iran, Islamic Republic of
همش پارتی آزمون سوری هرکی کسی تو داردسته داشت میره سر کار ولو هیچی بارش نباشه اهل هر چیزی هم باشه بابا ازمردم نترسی خوب از مردن وجواب خدا هم نمی ترسین
رز
Iran, Islamic Republic of
خداوندازسرتقصیرات/ نگذرد رفسنجانی وسیاسیون مهم حذف میشوندموحد تایید وبیست سال بدون هیچ عملکردی حتی برای حوزه خودش کاش دونماینده به کهگیلویه می دادند تادهدشت راحت می شد
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
1