تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۵۷۳۷۶
یادداشت؛

امنیت از نان شب واجب تر است! / سپاسگزاری از سربازانِ گمنامِ همیشه بیدارِ وزارت اطلاعات

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
امنیت از نان شب واجب تر است! / سپاسگزاری از سربازانِ گمنامِ
کبنا ؛به بهانهی سپاسگزاری از سربازانِ گمنامِ همیشه بیدارِ وزارت اطلاعات و سپاهیانِ شجاع، در حوادث اخیر.
"امنیت" واژه‌ای نام آشناست. جغرافیای امنیت، از خانه‌ی انسان‌ها گرفته، تا مرز‌های سیاسی یک کشور را شامل می‌شود.
"امنیت" دوری از هرگونه تهدید و آمادگی برای رویارویی با خطرات است. آنچه در مقوله‌ی امنیت مهم است و باید به آن پرداخت؛ این است که "امنیت" را چه کسانی ایجاد می‌کنند؟ و این امنیت، در کجای زندگی اجتماعی، کسب و کار‌ها، فعّالیت‌ها و امورات یک کشور نمود دارد و یا کارکردِ امنیت چیست؟ و اگر امنیت نباشد، چه خواهد شد؟
پاسخ سؤال‌های مطرح شده، آسان است و جواب این است که: "امنیت از نانِ شب واجب‌تر است" و بدون شک؛ هیچگونه فعالیت، کسب و کار و یا هیچ کدام از امورات زندگی روزمرّه‌ی ما، بدون از وجود امنیت، امکان‌پذیر نخواهد بود!
گاهی شنیده می‌شود که عدّه‌ای به مجرّد در میان آمدن واژه‌ی امنیت، چنین می‌گویند؛ که: کدام امنیت؟ ! وقتی در شرایط سخت اقتصادی هستیم، امنیت فیزیکی و جانی و ... معنا ندارد!!
واقعیت این است که در بهترین شرایط اقتصادی هم اگر امنیت نباشد؛ آسایش نیست!
در این شرایط حساس کنونی؛ منفعِل بودن، به مثابه‌ی همراهی با دشمنان می‌باشد. امّا جامه‌ی عمل پوشانیدن به فرامینِ مقام معظم رهبری، به ویژه در بابِ "جهادِ تبیین" وظیفه‌ی شرعی و انسانی نخبگانِ جامعه‌ی ماست. تا به قول معروف "چراغ از تو نگیرد دشمن"!
پُر واضح است که؛ قدر امنیت را کسانی می‌دانند؛ که روز‌های پُر آشوبِ جنگ را تجربه کرده یا دیده‌اند.
ارزش امنیت را مادری می‌داند؛ که در بحبوحه‌ی جنگ و اشغالِ بعضی از شهر‌های جنوب، فرزندِ خردسالش را، برای در امان ماندن از کشتار، به سر نشینان یک وانت ناشناس می‌سپارد و خود آواره‌ی بیابان می‌شود!
امنیت؛ اتفافی نیست و با فال و استخاره محقق نمی‌شود. بلکه، هستند کسانی که شبانه روز در راهِ امنیت و آسایش مردم این کشور، از جانِ شیرین خویش مایه گذاشته و گرما‌های طاقت‌فرسا و سرما‌های استخوان سوز را بر جان و جسمِ خویش متحمّل می‌شوند؛ تا من و شما راحت بخوابیم.
نقشِ بی بدیلِ سربازانِ گمنامِ امام زمام (عج) در خنثی نمودن دسیسه‌ها، تحرکات و اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ی دشمنان داخلی و خارجی و هوشیاری سبز پوشان راست قامتِ سپاه، انکار ناشدنی و قابلِ ستایش است. آری؛ انسان‌هایی که راحتی زندگی دیگر هم وطنان را، در تحمّلِ رنجِ و سختی خویش دیده‌اند!
نشان به آن نشان، که ده‌ها فرمانده، هزاران افسر و سربازِ فدایی وطن، در این راهِ پُر مخاطره جان را در کفِ دست نهاده و شربت شهادت نوشیده‌اند!
به قول شاعر:
به پاسِ هر وجب خاکی از این ملک
چه بسیار است آن سر‌ها که رفته
ز مستی بر سرِ هر قطعه زین خاک
خدا داند چه افسر‌ها که رفته!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر سپاه نبود کشور هم نبود سپاه پاسدران بدنه اصلی نیروهای مسلح کشور و قلب تپنده ملت است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت عمومی کشور مدیون جانثاری و فداکاری سبز پوشان سپاه پاسدران و شجاعت و شهامت سربازان گمنام امام زمان عج الله می باشد که با بیداری و هوشیاری آنها و گوش به فرمان ولی امر مسلمین این امر مهم محقق گردید گرچه سپاه جز اصلی بدنه مردمی نظام است ولی سپاه پاسداران بهانه هست و این دشمنان قسم خورده ملت اصل نظام و ملت ایران را هدف قرار داده اند و کور خوانده اند و باید بدانند که مردم تا پای جان ا تمام وجود از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و نخواهند گذاشت لحظه ای سپاه عزیز تنها بماند و این عطر خوش بو و خورشید تابناک همچنان عطر افشانی و نوافشانی تا گسترش عدالت و حکومت عدالت گستر ولی عصر عج الله ادامه خواهد داشت ان شاءالله به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی هیهات منه ذله
Iran, Islamic Republic of
باسلام ، احسنت و درود بر شما با نوشتن این متن ،
میشه بگید
Iran, Islamic Republic of
نا امنی کلا ۲۰ ساله که پیدا شده خدایی منت نذار ..
Iran, Islamic Republic of
امنیت فقط گرفتن چهار تا شعار نویس و معترض نیست در اداره ها زمانی که تا رشوه ندهی کار درست نمی شود تا گزارش می دهی می بینی به جای برخورد ارتقا داده می شود
بجای خربزه گذاشتن زیر بغل مشکلات را حل کنید
ساایایایتنتسوتستساست
Iran, Islamic Republic of
با سلام.دوست عزیز رشوه تو همجای دنیا بوده و هست کاریش هم نمیشه کرد اگه قبول نداری میتونی به آرشیو فیلمهای قدیمی آمریکایی هم مراجعه کنی یارو به کلانتر شهر سکه رشوه میداد خلاف انجام می‌داد پس ربطی ۲۰ سال ۴۰ سال نداره بحث امنیت که کلا جداست و واقعا اگه امنیت نبود شما من و هر شخص دیگه ای نمیتونست ساعت ۱۲ شب با خیال راحت بره پارک یا هرجایی سفره پهن کنه بشینه پس پشت این قضیه هستند کسانی که حواسشون به مردمشون هست بی ادبی من رو
ببخشید یا علی
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1