تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۴۲۱۱۶
یادداشت ارسالی

تنوع برنامه‌ها و جذب مخاطبان در شبکه دنا در دوره‌ی ریاست امیر رئوف بر صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تنوع برنامه‌ها و جذب مخاطبان در شبکه دنا در دوره‌ی ریاست امیر رئوف بر صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
یادداشت ارسالی؛ مهم‌تر از همه رقابتی است که شبکه دنا در دو سال اخیر با شبکه‌های اجتماعی مجازی و برنامه‌های ماهواره‌ای دارد. از سال 1396 به این‌سو شبکه‌های اجتماعی یک رقیب بسیار مهم در مقابل شبکه‌ی دنا بودند، اما در حال حاضر کفه‌ی ترازو به نفع شبکه دنا سنگینی می‌کند. چرا که با پوشش متنوعی که این شبکه از رویدادهای مختلف در نظر گرفته است، دسترسی به انواع محتواها در این شبکه برای مخاطبان سهل‌تر از شبکه‌های اجتماعی است. اگر چنین رویه‌ای ادامه پیدا کند، چه بسا مخاطبان این شبکه استانی بیشتر به سمت این شبکه گرایش پیدا کنند.
در صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد که چند سالی به رخوت دچار شده بود، با تغییر مدیریتی که در آن به وجود آمد، تغییرات مثبت و ملموسی دیده می‌شود. امیر رئوف رئیس صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد با اعمال شیوه‌ی مدیریتی جدید توانسته است تغییرات مطلوبی در برنامه‌های این شبکه استانی به وجود بیاورد.
یکی از مواردی که در این دو سال مورد توجه مخاطبان این شبکه قرار گرفته، تنوع برنامه‌هایی است که در این شبکه دیده می‌شود. واضح است که برنامه‌های یکنواختی که مخاطبان به صورت هر روزه در این شبکه می‌دیدند تا حدود زیادی باعث دفع آن‌ها می‌شد. اما حال که برنامه‌ها صورت متنوع‌تری به خود گرفته‌اند، جذب مخاطب نیز برای این شبکه راحت‌تر شده است. با توجه به مطالعه‌ی مختصری که از محتوای این برنامه‌ها داشتیم، مشخص شد که سهم توجه به آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان در این شبکه رو به افزایش است. مشاهده مستندهای بومی و نمایش آداب و رسوم محلی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پیوندی که با زندگی روزمره‌ی اهالی استان دارد، سبب جذب بیشتر مخاطبان به سمت این شبکه شده است.
گفتنی است که علاوه بر نمایش چنین برنامه‌هایی، افزایش زمان برنامه‌های اجتماعی، ورزشی و علمی نیز از دیگر اقدامات مطلوبی است که در این دوره صورت گرفته است.
اما مهم‌تر از همه رقابتی است که شبکه دنا در دو سال اخیر با شبکه‌های اجتماعی مجازی و برنامه‌های ماهواره‌ای دارد. از سال 1396 به این‌سو شبکه‌های اجتماعی یک رقیب بسیار مهم در مقابل شبکه‌ی دنا بودند، اما در حال حاضر کفه‌ی ترازو به نفع شبکه دنا سنگینی می‌کند. چرا که با پوشش متنوعی که این شبکه از رویدادهای مختلف در نظر گرفته است، دسترسی به انواع محتواها در این شبکه برای مخاطبان سهل‌تر از شبکه‌های اجتماعی است. اگر چنین رویه‌ای ادامه پیدا کند، چه بسا مخاطبان این شبکه استانی بیشتر به سمت این شبکه گرایش پیدا کنند.
اما یکی دیگر از مباحث مهم که همواره در علم ارتباطات به آن توجه می‌شود و در دوره‌ی ریاست رئوف نیز دیده شده است، گسترش حوزه‌ی مخاطبان است. اگر تا پیش از این دایره مخاطبان محدود به قشر خاصی بود و بیشتر گروه‌های سنی بالا و زنان خانه‌دار را شامل می‌شد، امروز نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که گروه‌های اجتماعی مختلف و از همه‌ی رده‌های سنی و جنسی از مخاطبان این شبکه هستند. به دلیل پوشش برنامه‌هایی که با ذائقه‌ی اقشار جوان‌تر همسو است، جذب بخش زیادی از این رده‌ی سنی به سمت شبکه دنا میسر شده است.
با ادامه چنین روندی بی‌شک گرایش به این شبکه دوچندان خواهد شد. امری که با اعمال این شیوه‌ی مدیریتی کاملاً امکان‌پذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1