تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۳۵۵۴۸
کیوان آشنا نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گوید

مبارزه با توزیع ناعادلانه‌ی خدمات در شهر یاسوج

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مبارزه با توزیع ناعادلانه‌ی خدمات در شهر یاسوج
کبنا ؛مطلب ارسالی؛ شورای شهرِ پنجم یکی از به‌یادماندنی‌ترین دوره‌های شورا در شهرِ یاسوج است. تقریباً هر هفته و یا هر ماه کارشکنی‌های بسیاری علیهِ آن صورت گرفت. معمولاً در فضای آرام و امن می‌توان برنامه ریخت و برای شهر برنامه‌ریزی کرد، این در حالی است که شورای شهرِ پنجم، کمتر زمانی روی آرامش و امنیت را به خود دید. به همین خاطر تنها معدود افرادی توانستند علی‌الرغمِ این حجم از کارشکنی‌ها، نشان دهند که تنها دغدغه‌ی آن‌ها منافع شهر و شهروندان است. کیوان آشنا، یکی از چهره‌های آشنا و مردم‌مدار در شورای پنجم است که با وجود چنین فضایی، توانست برخی از برنامه‌های خود را عملی کند و ثابت کرد که تنها خط قرمزِ او، پی‌گیریِ حقوقِ پایمال‌شده‌ی کسانی است که در این شهر زندگی می‌کنند و به هر دلیلی حقی از آن‌ها ضایع شده است.
آشنا هم‌اکنون قصد دارد برنامه‌های خود را برای توسعه‌ی شهر یاسوج در دور ششم نیز پی‌گیری کند. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های او که قرار است در شورای ششم به آن جامه‌ی عمل پوشانده شود، مبارزه با توزیع ناعادلانه‌ی خدمات در شهر یاسوج است. مفهوم عدالت شهری یکی از اصلی‌ترین کلیدواژه‌هایی است که آشنا برای توسعه‌ی شهر یاسوج در نظر گرفته است. توسعه، علاوه بر بخشِ تولید، باید در بخش توزیع هم در نظر گرفته شود. در واقع هم تولید و هم توزیع، دو بالِ اصلیِ توسعه هستند که آشنا به هر دوی آن‌ها توجه دارد. آشنا در نظر دارد، خدماتی که به صورت پراکنده در سطح شهر توزیع شده‌اند و سهمِ همه‌ی شهروندان از آن یکسان نیست را ساماندهی کند. یکی از این مسائل که ناعدالتی در آن صورت گرفته است، توزیعِ ناعادلانه‌ی سرانه‌ی فضای سبز است. در شهر یاسوج، فضای سبز به یک اندازه توزیع نشده است. برخی مناطق دسترسیِ بیشتر و برخی دیگر دسترسی کمتر و یا اصلاً دسترسی ندارند. یا در بحثِ پارک‌های محله‌ای هم همین وضعیت حاکم است. آشنا در نظر دارد چنین خدماتی را به صورت موزون و یکنواخت در سطح شهر پراکنده کند. به طوری که همگان به طور آسان به این خدمات دسترسی داشته باشند. مردم‌مداری و ارتباط با جوانان و نخبگان، در کنار یک اصل که آشنا همیشه به آن باور داشته است، یعنی صداقت، می‌توان امیدوار بود که آشنا بتواند در شورای آینده، مبارزه با بی‌عدالتی در دسترسی به خدمات شهری را کلید بزند. البته ناگفته پیداست که قدم گذاشتن در چنین مسیری همیشه با ناهمواری‌های زیادی همراه خواهد بود. هجمه‌ها و کارشکنی‌های کسانی که از این نوع بی‌عدالتی سهم می‌برند، حتماً گریبان‌گیر مبارزان با بی‌عدالتی خواهد بود. اما سابقه و تجربه‌ی کیوان آشنا نشان داده است همان‌طور که در شورای پنجم توانست برنامه‌هایش را عملی کند، در شورای ششم نیز تواناییِ آن را خواهد داشت.
-------------------------
فریبرز صولت زاده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تبلیغ سو نکن شورای پنجم غیر از بحث و جدل ‌تقسیم غنایم هیچ کاری برای مردم نکردن
وفکر نکنم مردم دیگه به شورای پنجم اعتماد کنن
Iran, Islamic Republic of
تعریف و تمجید بی مورد از کسی نکنید
ضعیف ترین شهردار و شورا در همین دوره بود
مدیران ناکارامد کار کردن در مناطق وابسته به خودشان ایجاد گروه اقلیت و اکثریت منشاء طایفه گری و .....
ععع
Iran, Islamic Republic of
ملا کیوان چهارسال شورا بود چیزی ندیدیم ازش به جز دعوا و کشمکش نباید دیگه ادامه می داد چون مردم بسیار از اینها عصبانی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دقیقا باید بگی چی کار کردی تاون وقت ببینیم چی میشه
فقط حرف
سجاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا اعتبار رسانه ای خودت زیر سوال میبرید تف به دنیا پرستی
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1