تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۳۲۷۴۵
یادداشت ارسالی

انتخابات شورای شهر فرصت مغتنمی برای رونق دوباره شهردهدشت/فرشید عزیزی متخصصی دلسوز ازدیاربلادشاپور

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انتخابات شورای شهر فرصت مغتنمی برای رونق دوباره شهردهدشت/فرشید عزیزی متخصصی دلسوز ازدیاربلادشاپور
کبنا ؛انتخابات شورای شهر دهدشت فرصت مغتنمی است که پارلمان شهری را به دست افراد دلسوز و متخصص بسپاریم

" یادداشت سیاسی؛ مرور تاریخ برای ایرانیان شیرینی و تلخی های خاص خود را دارد. جایی اشک شوق دارد و گاهی اشک شکست برای ما هدیه دارد.
از وقایع شیرین در صفحات تاریخ ما انقلاب مشروطه است،در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۲۸۵ به همت مردم و امضای مظفر الدین شاه قاجار به وقوع پیوست. این انقلاب ثمره رفتن و دیدن نقاط متفاوت جهان توسط نخبگان و دانشحویان اعزامی ایرانی بود. آنان قانون اساسی کشور های اروپایی را مشاهده و اهمیت حاکمیت قانون را درک نمودند. مدیریت کشور ها و رفتار مردم و حاکمانِ منتخبِ مردم، آزادی و عملکرد شهروندان ذیل حاکمیت قانون را مشاهده نمودند و آن را در قیاس با شیوه زمامداری حاکمان ایران در برابر شهوندانشان قرار دادند و تغییر در آن مسیر را مطالبه نمودند.
 فارغ از تحلیل عملکرد مشروطه خواهان، سیئات و حسنات کار آنان، مهم ترین دستاورد آنان حاکمیت قانون و محدود نمودن حاکمیت پادشاه زمان بود. 
باری... در ایران عزیز به تَبَع تاریخ مشروطه با حضور قانون سالها است انتخابات رواج دارد و مردم افراد مورد نظر خودشان را برای اجرای قانون انتخاب میکنند. 
انتخابات با همه معضلاتش میراث گرانبهایی است که از مشروطه تا الآن برای ما به یادگار مانده است. 
یکی از این انتخاباتها، انتخابات نمایندگی شورای شهر است که مطابق اصول ۱۰۰ الی ۱۰۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در شهر ها و روستاهای ایران برگزار میشود.
در قرن جدید شمسی نیز نوبت به برگزاری این انتخابات رسیده است و برای برگزاری آن چهره های متفاوت از سراسر ایران برای نامزدی خود نام نویسی نموده اند.
یکی از این شهر ها نیز شهر ما، "دهدشت" است، شهر دهدشت با پیشینه تاریخی خود و حضور مردمی اصیل و خوش احساس، شهری در قامت شخصیتِ نام و مردم این شهر نیست.
دهدشت ایرادات بسیاری دارد و برای اثبات محرومیت آن همین بس، حداقل نیاز های بافت شهری را برای شهروندان خود ندارد و از این محرومیت ها نیز میتوان به عدم نظافت شهری و همچنین عدم فضای سبز مناسب شهری توجه کرد، در مناطقی از این شهر مردمان غیورش با بوی نامطبوع فاضلاب شهری دست و پنجه نرم میکنند. 
با این توصیف باید از سرمایه بزرگ انتخابات به بهترین شکل ممکن استفاده نمود تا نیروهای خدوم و متخصص را از میان فرزندان برومند این دیار انتخاب کرد و بتوان معضلات را بواسطه تدبیر آنان رفع نمود. 
انتخابات این دوره نمایندگی شورای شهر را غنیمت بشمریم و با انتخاب خودمان رنج و سختی و نابسامانی شهرمان را کمتر کنیم. 
شهر ما متخصص و دلسوزان زیادی دارد اما بدلایل متفاوت، فرصت برای خدمت رسانی آنان و عملی شدن تخصص آنان در راستای توسعه این دیار بوجود نمی آید.
از میان این افراد مهندس فرشید عزیزی نیز بواسطه تحصیلات خود و تجربه فراوان اقتصادی و هنچنین سفرهای متفاوت ایشان به شهر های بزرگ جهان و آشنایی با فرهنگ و تاریخ و نرخ توسعه آن شهرها آماده حضور در صحنه انتخابات است و خواهان اعتماد عمومی دیارمان به ایشان برای عملی نمودن تئوری های فکری خودشان هستند.
 باید یکبار فعل خواستن را صرف نماییم و فارغ از جهت گیری های عشیره ای و سیاسی به فرزندان تربیت شده شهرمان اعتماد کنیم و شهر خویش را به آبادی رسانیم و به تعبیر حضرت حافظ؛
فرصت عافیتت گرچه خوش افتاد ای دل 
جانب دوست عزیز است فرو مگذارش!
 
امیرحسین توحیدی
نام شما

آدرس ايميل شما

برغوث عدنانی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ایشون برای بار پنجم کاندید شورا ی شهر می‌شوند. بهتر است ایشان فعالیت خود را از یکی از شوراهای روستاهای کوچیک شروع کنند. مثلا کاندید سمغان یا فشیان یا دستگرد یا کلایه
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1