تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۴۰
یادداشت

آیا《شورای شهر دهدشت》توان مقابله با هیاهوی رسانه ای را دارد؟/ رخنه کردن طایفه گرایی در شورای پنجم!/ریشه مسائل دهدشت در عدم ارتقا فرهنگ/ مدرک مرتبط شهردار یاسوج را چه سود؟

۳
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا《شورای شهر دهدشت》توان مقابله با هیاهوی رسانه ای را دارد؟/ رخنه کردن طایفه گرایی در شورای پنجم!/ریشه مسائل دهدشت در عدم ارتقا فرهنگ/ مدرک مرتبط شهردار یاسوج را چه سود؟
کبنا ؛پس از استعفای اسفندیار برخه،شهردار ضعیف و سیاسی دهدشت،انتخاب شهردار جدید با حواشی زیادی همراه بوده که به دلیل اختلافات داخلی شورای شهر  چندیدن بار به تعویق افتاده است!
باید گفت طایفه گرایی یکی از خصلت های جدا نشدنی استان به ویژه شهرستان کهگیلویه است که در بین رسانه ها،سیاسون،مدیران،شوراهای شهر و...رخنه کرده و همین مصیبت مانع ارتقا کهگیلویه  شده است‌!
شورای شهری ها نه تنها مقابله ای برای ریشه کن شدن مصیبت طایفه گرایی ندارند بلکه به آن دامن هم میزنند!
راه انداختن هیاهوهای رسانه ای،یادداشت های آبکی با اسم های مستعار،ترک جلسات شورا و عدم پذیرش دموکراسی و احترام به نظر اکثریت در شورا و....از حواشی و دلایل عمده به تعویق افتادن انتخاب فردی اصلح شده است.
در حالی برخی از اعضای شورای شهر دهدشت عدم مطابقت مدرک تحصیلی برخی از گزینه های توانمند را بهانه ای برای پیشبرد اهداف طایفه گرایی خود کرده اند که میبینیم بسیاری از شهرداران از جمله یاسوج با داشتن مدرک مرتبط و مهندسی عمران هیچ گلی به سر پایتخت طبیعت نزده است!
در انتخاب شهردار،اعضای شورا باید نگاه همه جانبه به شهر و رویکرد های اجتماعی،فرهنگی و زیست محیطی،امنیت و سلامت روانی حاکم بر شهر داشته باشند.
شهرداری را انتخاب کنند که اهل تعامل با همه مسوولان و شهروندان باشد.
تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری و اقتصادی برای شهردار می تواند معیار خوبی باشد اما ضروری نیست بلکه با دارا بودن  معیارهایی چون توان اجرایی و مدیریتی و سابقه سالم مالی و اقتصادی  به انتخاب یک شهردار خوب کمک کرد.
آنچه روشن است عمده مشکلات شهر دهدشت فرهنگی است،شکستن چراغ هایی که با بودجه اندک شهرداری در پارک ها و ورودی ها نصب شده،سرقت رفتن درب سطل های زباله،ریختن زباله و نخاله در جداول،سیل بندها،ورودی های شهر و زمین های خالی شهر،تخریب چمن ها و فضای سبز و...خود گواه کمکاری در ارتقای فرهنگی شهر دارد.
لذا دهدشت پیش از هر چیز نیازمند شهرداری با نگاه فرهنگی است که اقدامات فرهنگی را هزینه ندانسته و سرمایه گذاری صرف بداند.
دهدشت شهرداری میخواهد تا با هنر شناسی اِلمان های مناسبی انتخاب کند که نشان دهنده تمدن کهگیلویه باشد نه اینکه چون شهردار یاسوج با داشتن مدرک مهندسی عمران کاردستی نصب کند!
به راستی برای صیانت از نهادهای شهرداری و شوراها نیازمند افراد آگاه تر و شجاع تری هستیم،همگان منتظرند تا ببیند آیا اعضای شورا توان مقابله با طایفه گرایی که در بینشان رخنه کرده را دارند یا خیر؟
آیا شورای شهری ها آنقدر شجاع هستند که فردی توانمند با درنظر گرفتن معیارهای اصلی را بی توجه به هیاهوهای رسانه ای،استفاده های ابزاری از برخی قوانینی که نیاز به اصلاح دارند و.... را برگزینند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لایک
مخاطب همیشگی کبنا در دهدشت
Iran, Islamic Republic of
پس چرا یادداشت خودتون اسم نداره

آقای کمایی نمیدونی دهدشت چخبره
کبنا رو در اختیار امثال خطیبی، کاظمی جو و موحد قرار نده....بخدا حیفم از این رسانه میاد اینجوری داره خراب میشه
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز آن بخش از هنر که به شکل دهی فضا مربوط می شود و به درد شهرداری می خورد را معماری می گویند نه ادبیات.با این تحلیل اصل تفکیک تخصص ها زیر سوال هست.پس از فردا دبیر ادبیات به جای فیزیک و وزیر اقتصاد دکترایی ادبیات منصوب شود چون بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1