کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی پیرامون اظهار نظرهای نماینده سابق کهگیلویه بزرگ در خصوص مسائل کشور؛

بزرگواری و آخرین شمع

31 خرداد 1399 ساعت 11:58

نمی‌شود از صداقت و پاکدستی گفت اما از کنار بزرگواری به راحتی عبور کرد او نمونه بارز سلامت و صحت است که می‌تواند همواره الگو و اسوه باقی بماند. بزرگواری را بپسندیم یا نه فرقی نمی‌کند! او در میان تاریکی بازی سیاست آخرین شمعی است که برای ما روشنایی می‌بخشد.


سید علی محمد بزرگواری بعنوان یک روحانی در مجلس‌های هشتم و نهم نماینده شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بود. حضوربزرگواری مصادف بود با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در کشور و کنار رفتن سید محمد موحد از عرصه سیاست کهگیلویه
در آن زمان با رد صلاحیت دو چهره محبوب اصلاح طلبان و کار بزرگواری برای تصدی صندلی بهارستان چندان سخت نبود اما همین شرایط نابرابر بوجود آمده در آن انتخابات از وی چهره چندان محبوب و دل چسبی نمی‌ساخت.
اما با گذر زمان سید علی محمد بزرگواری توانست حتی برای مخالفان اش احترام برانگیز باشد. وی در سالهای اخیر هر از گاهی خبرساز می‌شود، از حمله به هدایت خواه و تمامیت خواه خواندن وی، پیوستن به جمع مدافعین حرم، دفاع از تاج گردون و.... از او شخصیت متمایز و منحصر به فرد ساخته است.
باید مهم‌ترین درس بزرگواری را کنار رفتن از قدرت دانست و به بسیاری نشان داد که به هر قیمت نمی‌بایست خود را حفظ کرد.
دومین درس بزرگواری فریاد دادخواهی است وی با وجود اینکه در جرگه محافظ کاران سیاسی قرار می‌گیرد اما همواره مواضع صریح و روشنی داشته است.، وی به خوبی دانسته استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از نابرخوردارترین و فرودست‌ترین استان‌ها در زمینه تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات بوده است و نابرابری روا داده شده نیازمند فریاد و دادخواهی نمایندگان استان است.
سید علی محمد بزرگواری با وجود داشتن مشی سیاسی روشن هیچ گاه مصلحت منطقه و استان را فدای آن نکرده و حتی به صراحت از خدمات امثال تاج گردون ارجح نهاده است.
شجاعت بی بدیل بزرگواری بر همگان مبرهن است و وی هیچگاه واقعیت را فدای مصلحت نکرده است و همواره مخالف و موافق از تیغ نقد او در امان نبوده‌اند.
اما در پایان نمی‌شود از صداقت و پاکدستی گفت اما از کنار بزرگواری به راحتی عبور کرد او نمونه بارز سلامت و صحت است که می‌تواند همواره الگو و اسوه باقی بماند. بزرگواری را بپسندیم یا نه فرقی نمی‌کند! او در میان تاریکی بازی سیاست آخرین شمعی است که برای ما روشنایی می‌بخشد.
------------------------------
سید کمال صالحیان فر
 


کد مطلب: 422299

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/422299/بزرگواری-آخرین-شمع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1