تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۴۲۲۲۰۱
یادداشت؛

حذف فرزندان زاگرس زیر تیغ بی قانونی

مصطفی بسطامی
۱۲
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حذف فرزندان زاگرس زیر تیغ بی قانونی
کبنا ؛
قوم لر یکی از اقوام بزرگ ایران باستان است که سکونت گاه آنان به بیش از هزار سال قبل از میلاد مسیح در ایران برمی گردد. به عقیده کارشناسان زبان لری برگرفته از زبان پارسی باستان است که قرابت بسیار نزدیکی با زبان فارسی دارد. واژه (لر) نامی است که برای ساکنان زاگرس نشین گذاشته‌اند.
قوم لر نقش مهم و بارزی از گذشته تاکنون در شکل گیری حکومت‌ها و جوامع مختلف ایران داشته است. این قوم دلیر و باصفا در طول تاریخ پرفراز و فرود ایران همیشه نقش آفرینی کردند. نبرد با اسکندر مقدونی، نبرد با عثمانیان، نبرد با حکومت صدام و حامیانش و مقابله با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه نمونه‌ای از این نقش بارز است.
در هر زمان و مکان که ایران و ایرانی در خطر باشد و نیاز به ایثار و فداکاری باشد این قوم دلیر و سلحشور آماده از جان گذشتگی است. در زمان حکومت پهلوی بیشترین شکاف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با مناطق لرنشین داشت. در همین راستا قوم لر در شکل گیری انقلاب اسلامی به طور گسترده و چشمگیری حضور فعال داشت و نقش مهمی در خنثی سازی دسیسه‌های منطقه‌ای و جهانی برای ایران عزیز دارد.
ایمان و اعتقاد راسخ به دین اسلام، میهن پرستی، سلحشوری، فرهنگ اصیل، مهمان نوازی و غریب نوازی، دلیری، شجاعت، صفا و صمیمیت، ازخودگذشتگی، فداکاری، خوی و منش کریمانه از صفات برجسته قوم لر می‌باشد.
بر هیچکس پوشیده نیست که فرزندان زاگرس نشین همیشه از اجداد و نیاکان خود شجاعت را به ارث برده‌اند. از آریوبرزن قهرمان ایران باستان، از رئیس علی دلواری قهرمان ایران معاصر تا سردار سلیمانی ایران اسلامی همگی فرزندان پاک ایران زمین و قوم لر بودند.
اما آن چیزی که امروز می‌خواهم به آن اشاره نمایم؛ مظلومیت و تخریب فرزندان قوم اصیل ایرانی توسط عده‌ای دشمن ایران زمین، چپاول گر، غرب دوست، اختلاس گر و بی هویت می‌باشد.
یکی از فرزندان ایران زمین دکتر غلام رضا تاجگردون که شایستگی و توانمندی ایشان در حوزه سیاست، اجرا و برنامه ریزی زبان زد خاص و عام است. همه ما به خوبی می دانیم بعد از تلاشهای برادر مظلومم در تشکیل فراکسیون زاگرس نشینان مجلس شورای اسلامی از همان ابتدای کار مورد هجمه و تخریب عده‌ای بی هویت و بی ریشه می‌باشد.
بعد از سالها فردی توانمند در مجلس شورای اسلامی در جهت احقاق حق زاگرس نشینان پا به عرصه گذاشت. بی مهری و بی اعتنایی به سرزمین اجدادی‌اش را برنتافت. هرجا ضعفی مشاهده نمود واکنش سریع از خود نشان داد. نمونه بارز آن سخنان طوفانی و شجاعانه‌اش در استیضاح وزیر سابق کار و تأمین اجتماعی در جریان سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج بود. آن جایی که گفت من از پشت کوه آمده‌ام و افتخار می‌کنم لر هستم. از همان موقع بر ما حجت تمام شد و برای همه مشخص شد چه جنگ زرگری برای تضعیف فرزندان لر به پا شده است. بعد از آن حادثه یک حرکت سازمان یافته و مشخص برای فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد درون ساختار سیاسی و اداری به جریان افتاد. عده‌ای امثال صبا آذرپیک در یک برنامه زمانبندی مشخص و از پیش تعیین شده درصدد حذف فرزندان استانمان است. حمله به دکتر وکیلی، حمله به دکتر غریب پور و حالا تلاش برای حذف دکتر تاجگردون است.
امروز برادر من؛ مظلومانه، تنها و برخلاف قوانین و مقررات و آیین نامه‌های داخلی مجلس مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است!
این چه قانونی است که فقط باید برای برادران ما اجرا شود!؟ آیا این قانون همان قانون مشابه حذف دکتر افشانی از شهرداری تهران نیست!؟ این چه حرکت سازمان یافته و پشت پرده‌ای برای حذف برادرانم از پایتخت است!
همگی خوب می دانیم تمامی تهمت‌ها و حملات ناجوانمردانه به دکتر تاجگردون یک حرکت سیاسی، منطقه‌ای و تسویه حساب قومی است نه یک حرکت عدالت محور!
برادر مظلوم جناب دکتر تاجگردون، تو از فرزند دنا هستی، تو از نسل آریوبرزنی، تو همنشین سردار سلیمانی و پرورش یافته مکتب برادر شهیدت هستی. اگر موفق به حذف شما از مجلس شورای اسلامی شدند چیزی از ارزشها و شایستگی‌های شما کم نمی‌شود بلکه این مجلس است که یک انسان توانمند، شریف و مغز متفکر برنامه ریزی را از دست می‌دهد. به گفته امام انقلاب اسلامی معیار و میزان رأی ملت است.
مردیم با مردانگی‌ها آشنایم
فرزند آریوبرزن از کوه دناییم
در کشکمش های زمانه مرد هستیم
داماد رنجیم و عروس درد هستیم
اسکندر یونان را ما راه بستیم
ما لشکر محمود افغان را شکستیم
ما مردمی دریادل و شیراوژن هستیم
ما صاحب اسطوره‌های بیژن هستیم
ما سرزمین خانه‌مان را دوست داریم
ما ساقی میخانه‌مان را دوست داریم
ما با بلوط ریشه در خاک آشناییم
با برف و باران نمناک آشناییم
بر پهن دشت سینه هامون نوشتیم
از دجله و اروند و کارون نوشتیم
خیبر گشا بدرآفرین چابک سواریم
دشمن ستیز و پر دل و رستم تباریم

.........................
مصطفی بسطامی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ار دیار همیشه سر بلند دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف همه ما لر زبانان رو زد اقای بسطامی ...درود به شرفت
Russian Federation
مغز متفکر خخخخخخخخخخخ
سینا
Iran, Islamic Republic of
فرزندان زاگرس هم یکی مثل شما که کل کارتون شده
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
عجب .عجب .بسطامی .ای روزگار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا خوشيتونه فقط يه طيف خاصي بهره ميبرن حالا كه در فشار و مشكلاتيت حمايت همه مردم استان رو ميخوايد نه برادر ، اقاي تاجگردون فقط براي حوزه خودش تلاش كرد البته نه تلاشي كه همه راضي بوده باشن هر كسي ميخواست به ملاقات ايشون بره اگه بويراحمدي و دهدشت بود نميپذيرفت اما گچساران رو بله
ناشناس
United States
دقیقا با نظر شما کاملا موافقم
Ireland
واقعا جای بسی تاسف است که تاجگردون را نماینده قوم شجاع و دلیر لر میدانید
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
در جوابیه نظر حضرتعالی کافی است سری به دیوان شیخ اجل حضرت سعدی بزنید انجا که چه زیبا سروده اند: صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو توفرزند بزاید در وصف دکتر تاجگردون هرچه اندیشیدم سخنی نغز و شیواتراز این تک بیت سعدی علیه اارحمه نیافتم
Iran, Islamic Republic of
تاریخ ارزش و وزن تاجگردون رو مشخص می کنه
آرش
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون و جناب بسطامی فعال سیاسی استان.تاجگردون در دل وقلب های همه ما جای دارند و هیچ مانعی محبوبیت و تخصص ایشان و تعهدش را کم نخواهد کرد.انشالله که تایید خواهند شد.گرچه ایشان اثبات شده هستند ...از قلم بسطامی جوان و روشنفکر بی نهایت استفاده کردیم .
Iran, Islamic Republic of
لرها درهر سازمانی باشند فقط هوای لرهای دیگر را دارند و برای بقیه همکاران فقط زیرآب زنی می‌کنند.
بهار
Iran, Islamic Republic of
فرزند لر غیور و ازاده و زحمت کش و حلال خور است. نه انکه جیب خودشو و یک طیف خاصی را پر کنه. خودتان را به استان لرستان نچسبانید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1