کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

اپیدمی سوگند

14 ارديبهشت 1399 ساعت 1:35

اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج برای اصلاح امور باید از خودشان شروع کنند و افرادی که سوگند دروغ یاد می‌کنند و یا دست به تبانی و رانت خواری می‌زنند به مردم معرفی کنند. و شهرداری یاسوج را از وجود افراد سهل انگار، قانون شکن، متخلف و منفعت طلب پاک کنند و برای رفاه حال مردم تلاش نمایند.


راستی آور که شوی رستگار
راستی از تو ظفر از کردگار
جلسه استضیاح «نستهن مقدم» شهردار یاسوج حاوی نکات مهمی بود، در واقع آن دو جلسه به دلیل مطالبی که از سوی موافقین و مخالفین استیضاح «مقدم» مطرح شد، نقطه عطفی در تاریخ شورای اسلامی دوره پنجم شهر یاسوج خواهد بود. و شاید بتوان شورا را به دوران بعد و قبل از استیضاح «شهردار یاسوج» تقسیم کرد. بدون در نظر گرفتن نیت موافقان و مخالفان استیضاح شهردار یاسوج، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات عدیده‌ای از جمله؛ نبود مبلمان و المان شهری، کمبود پارکینگ، ترافیک کلافه کننده، نبود پارک‌های محله‌ای مناسب و کافی، پروژه‌های نیمه تمام، وضعیت نامناسب آسفالت برخی از خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات و... رنج می‌برد که باید آستین همتی باشد تا شهر و مردم از این شرایط رها شوند.
«محمد رحیم دهراب پور» عضو کهنه کار شورای شهر یاسوج در دومین جلسه پرسش و پاسخ از شهردار یاسوج به نکته‌ای اشاره کرد که در جای خود، قابل تأمل است. او تلویحاً گفت: ما 5 نفر بودیم که برای استیضاح آقای شهردار با هم هماهنگ و هم قسم شدیم و قسم نامه‌ی ما هم نزد یکی از دوستان امانت است و اگر لازم باشد، آن را منتشر خواهیم کرد.
سوگند خوردن و شکستن سوگند «اپیدمی» که شوراهای شهر و روستا را درگیر خود کرده، در وصف شکستن پیمان و سوگند، مطالب زیادی مطرح شده است؛
ای که با ما وعده‌ها کردی خلاف          از وفا و عهد و پیمانت ملاف (فیض کاشانی)
یا؛
 سست عهد و سرد مهرند این رفیقان همچو گل           ضایع آن عمری که با این سست عهدان سر کنی (رهی معیری)

روایات و آیات زیادی در نکوهش شکستن عهد و پیمان نقل شده است، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می‌فرماید: «مَنْ کانَ یوْمِنُ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الآْخِرِ فَلْیفِ إِذَا وَعَدَ؛ کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد باید هرگاه وعده‌ای می‌دهد (و عهدی می‌بندد) به آن وفا کند»
براستی چرا باید اعضای شورای شهر برای انجام کاری سوگند یاد کنند؟ چرا وقتی که سوگند می‌خورند، پیمان و عهد شکنی می‌کنند؟ آیا منافعی در میان است؟ اصلاً آیا سوگند خوردن شایسته کار شورایی است؟ یا خیر؟
اعضای شورای اسلامی باید بر اساس کار کارشناسی، بررسی‌های دقیق و منافع عمومی و رفاه حال شهروندان تصمیم اتخاذ کنند. شهر یاسوج مصائب زیادی دارد و اعضای شورای اسلامی باید برای منافع شهر هم پیمان شوند و با کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند، مقابله کنند. اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج برای اصلاح امور باید از خودشان شروع کنند و افرادی که سوگند دروغ یاد می‌کنند و یا دست به تبانی و رانت خواری می‌زنند به مردم معرفی کنند. و شهرداری یاسوج را از وجود افراد سهل انگار، قانون شکن، متخلف و منفعت طلب پاک کنند و برای رفاه حال مردم تلاش نمایند.
--------------------------------------
مهدی صیادی


کد مطلب: 420491

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/420491/اپیدمی-سوگند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1