تاریخ انتشار
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : ۴۱۹۰۵۰
یادداشت ارسالی:

آغاز سفرها و روزهایی که آبستن به فاجعه کرونایی است

فاطمه سلیمان پور
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آغاز سفرها و روزهایی که آبستن به فاجعه کرونایی است
کبنا ؛متن ارسالی: افزایش مبتلایان و روند رو به رشد نمونه‌های مشکوک به کرونا، همزمان با آغاز تعطیلات و میزبانی استان از مسافرین، نشان می‌دهد شیب این اپیدمی نامبارک خیال ملایم شدن ندارد.
 اینجا در این استان کوچک هر چند تعداد مبتلایان کم ثبت شده است ولی نسبت به جمعیت آمارها رو به افزایش است، و مسولین نشان داده‌اند سیاست و استراتژی مشخصی برای این روزها ندارند. نمونه‌های آزمایشگاهی با تأخیر چند روزه اعلام می‌گردد و اطلاع رسانی‌ها به روز نیستند. هیچ اطلاع دقیقی از زیر ساخت‌ها بهداشت و درمان برای مقابله با این بحران در روزهای پیشینه‌ی بحران در دسترس نیست و شواهد حاکی از آن است تنها بیمارستان معین برای این بیماری فاقد سی تی اسکن بوده که در غیاب آزمایشگاه مؤثرترین روش تشخیص می‌باشد.
مدیران بخش درمان به جای همصدا شدن با رسانه‌ها و فعالین اجتماعی و مدنی در بالا بردن حساسیت و تلاش برای جذب تجهیزات و اعتبار تلاش دارند شرایط را کنترل شده نشان داده و کارنامه‌ی موفقی از خودشان ارائه داده و منتقدین را به " تسویه حساب‌های سیاسی و انتخاباتی " متهم می‌کنند.
 در حالی که این اپیدمی جهان را در شوک فرو برده است و روند عادی دنیا را متوقف کرده است و همه جا تقریباً وضعیت خاص اعلام شده است شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با آن بیمارستان مجهز ترجیح داده است این روزها هیچ هزینه‌ای نکند و خود را درگیر این بحران نکند.
 در کنار تمام این موارد، با وجود برخی اقدامات و تلاش‌ها، گاهی هم شاهد ناهماهنگی مدیریتی در سطح استان هستیم. به گواه اکثر اگاهان جمعیت زیادی از مسافر و هم استانی مقیم دیگر استان‌ها راهی استان هستند و چنین روندی فروردین پر حادثه و پر خطری را نوید می‌دهد این در حالی است در دیگر استان‌ها مدیریت سیاسی و امنیتی تمام و کمال پای کار آمده و حتی با تحریک مردم اقدام به بستن راه‌های ورودی کرده‌اند.
 لازم است که مسئولان با تصمیمات جدی‌تر وضعیت خوب و دلگرم کننده‌ای برای مردم این استان در روزهای آتی رقم بزنند و جلوی فاجعه‌ی احتمالی ناشی از گسترش ویروس کرونا را بگیرند. مسئولان نشان بدهند که مردم تصمیم‌های مهم هستند. چرا عملکرد منفعلانه و محتاطانه‌ی مسولین خدای نکرده فاجعه به بار می‌آورد.
-----------------------------------
فاطمه سلیمان پور
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1