تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۱۸۸۱۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اجاره خانه‌های شخصی به مسافران در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد / عمده فروشان یاسوج محدود شدند

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اجاره خانه‌های شخصی به مسافران در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد / عمده فروشان یاسوج محدود شدند
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درشرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، مسافرت در اکثر استان های کشور به ویژه این استان ممنوع است.
 به گزارش کبنا از یاسوج، عزیز فیلی روز ( شنبه 24 اسفند ماه 98 ) در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این شورا برای مقابله با ویروس کرونا و بنا به پیشنهاد حوزه اقتصادی استانداری به اعمال محدودیت تردد در برخی از معابر شهرهای یاسوج و دهدشت اقدام می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اجاره خانه‌ شخصی به مسافران در استان ممنوع است و خانه‌های شخصی مسافرپذیر در کهگیلویه و بویراحمد توسط میراث فرهنگی شناسایی می‌‌شوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
 فیلی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تمامی پایانه‌های عمومی مسافربری استان از امروز 24 اسفندماه 98 تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و فعالیت کلیه شرکت های حمل و نقل مسافر استان، ناوگان عمومی برون شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه برون شهری در تمامی مسیرهای درون استانی و برون استانی از همین تاریخ متوقف است.
این مسوول افزود: تاکسی‌های درون شهری به صورت شیفت کاری به فعالیت خود می پردازند.
فیلی عنوان کرد: در موارد استثنایی و پیش بینی شده اعزام اتوبوس و خودروهای سواری با تمهیدات لازم انجام می شود.
معاون عمرانی استاندار گفت: برای مقابله با ویروس کرونا و از محل اعتبارات عمرانی یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و برای تجهیز مراکز درمانی به لوازم بهداشتی موردنیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد.
وی تاکید کرد: این موضوع یک بحران ملی است و در صورت رعایت شهروندان و همکاری مردم می توان به ریشه کنی آن در یک ماه آینده پایان داد ولی در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و همکاری مردم ممکن است عملیات مقابله با این ویروس ماه ها به طول انجامد و به اقتصاد کشور ضربه بزند.


عمده فروشان در کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از کرونا فعالیت خود را محدود کردند
 سید حشمت الله صمیمی‌دوست در نشست شورای ترافیک استان، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون کمیته اقتصادی مقابله با این ویروس چندین نشست تخصصی برگزار کرده است.
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه یکی از این نشست‌ها با حضور مدیران فروشگاه‌های بزرگ استان برگزار شد، عنوان کرد: در این نشست مقرر شد در راستای حفظ سلامت مردم استان، مدیران فروشگاه ها نسبت به تعبیه حوضچه گندزدایی در درب ورودی فروشگاه های خود اقدام کنند.
وی افزود: متصدی فروشگاه یک نفر را به عنوان مسئول کنترل ورود افراد به این مکان به کار گرفته و این فرد به وسیله تب سنج از سلامت خریداران مطلع شود و در صورت وجود تب نه تنها از ورود این فراد به فروشگاه ممانعت می شود بلکه فرد موردنظر به مراکز درمانی هدایت می شود.
این مسوول  با تاکید بر اینکه مسئولان فروشگاه‌ها موظفند به محض ورود خریداران به فروشگاه ماسک و دستکش در اختیار این افراد قرار دهند،  تصریح کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا تا مدت زمان زیادی بر روی سطح استیل زنده می‌ماند کلیه چرخ‌های استیل موجود در فروشگاه‌ها باید جمع آورد شوند.
صمیمی‌دوست تاکید کرد: تمامی فروشگاه‌های بزرگ باید به سیستم تهویه و هواکش مجهز شوند و کارکنان فروشگاه نیز باید از روپوش، دستکش، کلاه و ماسک استفاده کنند.
وی افزود: مسوولان فروشگاه‌ها موظفند در سه مرحله نسبت به گندزدایی فروشگاه اقدام کرده ابتدا از ساعت 7-8 صبح گندزدایی کرده و از ساعت 8-12 به فعالیت خود پرداخته و مجددا از ساعت 12-14گندزایی انجام داده و از 14-18 به فعالیت پرداخته و پس از ضدعفونی ساعت 18 نسبت به تعطیلی صنف خود اقدام کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از امروز وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چندمنظوره رصد و ارزیابی شده و در صورت عدم رعایت این نکات نسبت به تعطیلی واحد مربوطه اقدام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فعالیت صنف عمده فروش در خیابان 13 آبان (عمده فروشان) از ساعت 6 صبح تا 2 عصر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1