تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۱۸۰۶۲
یادداشت ارسالی؛

نه به دوگانه قومیتی، آری به اصلاح طلبی بهرامی

حامدِ وکیلی
۴
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نه به دوگانه قومیتی، آری به اصلاح طلبی بهرامی
کبنا ؛گمان می‌کنم انتخابات مجلس در حوزه بویراحمد و دنا به آستانه‌ای رسیده است که لاجرم باید جایی که ایستاده‌ایم را مشخص کنیم. از این روی، به زعم حقیر دو موضع، ضرورت دارد که گفته و مشخص شود.
۱- سنتی که به ما رسیده افضل از این انتخابات است. هویت‌ها و سنت‌هایی که در تاریخ، بانیِ دوام و قوامِ ما بوده‌اند نباید به مسلخ این انتخابات بروند. سرمایه‌های ایلیِ خود را باید فرای مناسباتِ انتخابات حفظ کنیم و از آنها صیانت کنیم. هیچ چیزی ارزش آن را ندارد که دوگانه جعلی و نامیمونِ سفلی-علیا برساخته و پرداخته شود. همه ما به یک نسبت واجدِ یک سنت (با همه زیبایی‌ها و احیاناً زشتی‌هایش) هستیم. آرایی که با "سفلی هراسی" بدست می‌آید و نیز آرایی که با توهم "علیا کراسی" به صف می‌شود هر دو، آرای پاکی نیست. ای کاش همه از خیرِ کسبِ این آرا به بهای ایجاد گسل‌های اجتماعی می‌گذشتند و آسیب‌های جبران ناپذیر آن را بر جامعه ما تحمیل نمی‌کردند.
۲- همه از وضعِ کنونی اصلاح طلبان آگاهیم. از میزان محدودیت‌ها نیز مطلعیم. با این همه، امکانِ پارلمان نباید منتفی شود. اکنون نیز که قاطبه احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب، حمایت رسمی خود را از کاندیدای شاخصِ اصلاح طلبِ درصحنه انجام داده‌اند، بر همه ما اصلاح طلبان فرض است که به یاری این نامزد بشتابیم. بنابراین با احترام به سایر نامزدها، دکتر محمد بهرامی تنها کاندیدایی در این حوزه است که نشانِ اصلاح طلبی دارد. او سال‌هاست که لساناً و عملاً متعهد به اصلاح طلبی است. بهرامی کارنامه درخشان اجرایی دارد و توسعه را نیز در آکادمی تلمذ کرده و البته فرد متواضع و متخلقی نیز است. انگیزه‌ی برخاسته از جوانی‌اش، جد و جهد در کارش نهاده است. از همین روی، بر مدار و مرام اصلاح طلبی، او را باید برگزید و امیدوار بود که مقبولِ نظرِ مردمِ صاحب نظر نیز بیفتد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو وکیلی دنبال منفعت خودتی نه مردم
hossein
Iran, Islamic Republic of
البته د جوانی سیش نموند.
ول کنم هم نیست
Iran, Islamic Republic of
بی نظیری بود
Reza
Iran, Islamic Republic of
قبوله
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1