تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۱۲۲۴۸
یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛

مرثیه‌ای برای عدالت؛ بدرود که در برخورد با فساد سفارش هیچ شخصی را نپذیرفتید

غلامعباس امیدوار
۲۲
۷
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مرثیه‌ای برای عدالت؛  بدرود که در برخورد با فساد سفارش هیچ شخصی را نپذیرفتید
کبنا ؛یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛ این روزها دستگاه قضایی در شعار و تا حدودی در عمل، برای برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی امید بخش جامعه ایران شده، اما گویی این قصه در کهگیلویه و بویراحمد از لونی دیگر است و مردم گفتار و عمل دستگاه قضایی را در این خصوص یکسان نمی‌بینند. برخورد با مفاسد، نه تنها نیازمند عزم و اراده درونی، بلکه نیاز به عوامل قضایی و اجرائی باورمند به مبارزه با فساد است و مجریان قضایی قوی و مستقل می‌طلبد.
پیش‌تر از آنکه رئیسی به ریاست دستگاه قضا منصوب شود و برخورد دستگاه قضایی با مفسدان را شدت دهد، مزارعی در کهگیلویه و بویراحمد این حرکت را آغاز کرده بود. همزمان با مزارعی، کرمی در دادستانی مرکز استان و تقوی در سازمان بازرسی استان نیز به نظارت بر دستگاه‌ها شدت داده بودند. اما در اسفند 97، تقوی از بازرسی استان رفت و هم اکنون مزارعی نیز از دادگستری می‌رود و از این جمع تنها سومی مانده است.
همداستانی این سه منجر به برافتادن پرده‌هایی شد، بسیاری از مفاسد اداری و اقتصادی بر ملأ گشت و با برخی از مقامات و مسئولان اداری متخلف و همچنین با برخی از اقدامات منجر به مفاسد اقتصادی برخورد شد و برخی از سرمایه داران وابسته به قدرت (برخی نمایندگان) مجبور به پرداخت مالیات شدند (هنوز بیشتر آنها مانده‌اند) و جامعه به مبارزه با فساد در عرصه اداری و اقتصادی امیدوار گشت.
در زمستان گذشته، به جان مزارعی سوء قصد شد تا بلکه بر روند جدیت وی در برخورد با فساد کاسته شود و برخی از مقامات استانی نیز به حمایت از بعض متخلفان، در تقابل با مزارعی برآمدند و اما مزارعی سفارش هیچ معمم و مکلایی را نپذیرفت و شد سرگذشت امروز و مرثیه برای رفتن وی و عدالت ناقص و ناقض!
اما در این میان، توده‌ها انتظار داشتند که قلم‌ها و زبان‌ها نیز در حمایت از کارگران مظلوم اخراجی کارخانه قند و سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها و در برخورد با مدیران متخلف و استخدام‌های فله‌ای گسترده در دانشگاه‌ها و ادارات نیز تحرکی داشته باشند، اما نشد و شد آنچه که می‌بایست مزارعی کوچ کند و متخلفان و متقلبان و مفسدان بمانند و دستگاه قضایی عقب نشینی کند، وا دهد و باور مردم به اینکه اصحاب قدرت و ثروت ماندگارند، تقویت شود...
متخلفان اداری و اقتصادی، وابستگان و مورد حمایت برخی از نمایندگان استان در مجلس هستند که اقدامات اداری (همچون استخدام‌های غیرقانونی، برگزاری مناقصات صوری و ...) و امکانات اقتصادی آنها برای سبد رأی نمایندگان اثرگذار است و با توجه به اینکه مزارعی وعده داده بود با تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد، وجود وی را خطرناک می‌دیدند. عمله قدرت و ثروت نه تنها مزارعی را برنتافتند، بلکه (همانگونه که تهدید کرده‌اند) قطعاً در آینده نزدیک با کبنا نیوز برخورد خواهند کرد. البته آنگونه که رئیسی گفته، دستگاه قضا باید از «رسانه‌های سوت زن» در فساد حمایت کند.
متاسفانه در کشور مرسوم شده که برخی از مقامات از مفسدان و مجرمان حمایت کنند؛ به گونه‌ای که اخیراً به روایت سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، ۳۰۰ مسئول برای آزادی یک قاچاقچی حرفه‌ای تریاک با پلیس تماس گرفته‌اند که او را آزاد کنند. اما آیا این مقامات برای حل مشکل و تضییع حق مردم محروم و فرودست چنین اقدامی می‌کنند و خود را هزینه حمایت از آن‌ها می‌کنند؟
به هر حال، هیچ کس بی عیب و نقص نیست و نمی‌توان گفت در زمان مزارعی دادگستری کاملاً موفق عمل کرد و مبرا از عیوب بوده و البته نتوانسته رضایت کامل مردم را در حوزه‌های دیگر (حل و فصل دعاوی میان مردم، رعایت انصاف در دعاوی میان مردم و دستگاه‌های دولتی و حفظ کرامت مردم در دادگستری و ...) جلب نماید، اما از این منظر که برخی از مدیران متخلف در استخدام‌های بی ضابطه (فامیلی، طایفه‌ای و ...) را به چالش کشید و نشان دادن بانک‌ها در اعطای وام با فرادستان و فرودستان چگونه برخورد می‌کنند و با رانت خواران اقتصادی همآرد شد، شایسته تقدیر است. اگرچه نتیجه قطعی از این اقدامات حاصل نشد و همه آن افراد متخلف اداری و اقتصادی هم اکنون در حال خوشی به سر می‌برند (برخی متخلفان اداری، به مدد حمایت نمایندگان ارتقاء اداری در تصدی مسئولیت‌ها یافتند) که البته قدرت آنها بیشتر بود و به دلایلی، برخورد با آنها خارج از توان مزارعی بود و آنان که می‌بایست همراهی می‌کردند، مخالفت کردند و نتیجه آن شد که مزارعی باید برود، نه که افراد متخلف مجازات شوند.
اقدامات مزارعی آغازگاه مبارره با فساد و حداقلِ مطالبات مردم در برخورد با بی عدالتی و مفاسد است، اما گامی بزرگ بود که از وی سر زد و قطعاً اقدامات ایشان، سطح انتظار جامعه را از جایگزین وی بیشتر کرده و مسئولیت بیشتری را متوجه ایشان می‌کند که همواره با مزارعی (مدیر قبل) مقایسه می‌شود؛ تا ببینیم چه شود.
و آنگونه شد که در منظر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، مزارعی نماد روحانیت شجاع در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی شد که اهل مماشات و تسامح نبود و بهترین داور این داستان، توده‌های مردم‌اند که شرح حال این قصه را خوب می‌دانند و وی را با یادهای خوب بدرقه می‌کنند و در اذهانشان به نیکی ماندگار می‌شود ...
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
واقعادرعمل مرد عدالت بودوباهیچ کس برسرحق سازش نمیکرد.راهش پررهروباد
ااا
Iran, Islamic Republic of
تازه خلافکاران از رفتن مزارعی خوشحالند چون می دانن .
Iran, Islamic Republic of
والا به قرآن چیزی به شما نمیرسه چاپلوسی نکنید
فرخ
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقاي كمايي عزيز كه با دنا نيوز بار فرياد وتظلم خواهي محرومان ومستضعفان را بردوش ميكشيد ما همچنان حامي شما خواهيم بوددرست حاج اقا مزارعي فيزيكي رفت ولي فرهنگ دادخواهي ومطالبه گري عوام مردم را بجا گذاشته نود نه درصد محروم از رانت ،ز
مثلث زر زور وتزوير جامعه استان اين مطالبه را تا فرجام نهايي پيگير خواهند بود فاسدين وحاميانش كوس رسوايي شون به صدا در امده وروسياهي در انتظارشون خواهد بود ....اميدوارم جناب نگين تاجي مطالبات مردم را در مبارزه با فساد ومفسدين شناخته شده استان وحاميان حقيقي وحقوقي شون براورده كند وگرنه إقبال عمومي مردم با ايشان نخواهد بود.
محند
Romania
فقط تبليغات ميكرد وكرنه كار خاصي انجام نميداد
صابر
Iran, Islamic Republic of
عجله نفرمایید انشاءالله روزی پردهها کنار خواهد رفت فقط باید ازخدا بخواهیم زیر جریان مبارزه با فساد فساد دیگری نخفته باشد.شب ابستن است تا چه زاید سحر
مردم ساده
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عدالت
و ننگ برحامیان مفسدان
ایرج
Iran, Islamic Republic of
همه اینها ظاهر داستان است. عدالت عمق بسیار بیشتری دارد. شاید چیز دیگری باشد.
الفد
Iran, Islamic Republic of
آنگونه که ادعا شده, طرفدار عدالت نیست بلکه بیشتر است تا عدالتخواه واقعی ،.......
درعجبم ازاین مردم زنده کش و مرده پرست
Iran, Islamic Republic of
عجب 🤔🤔
سور
Russian Federation
برای مردم استانم ناراحتم که این مطالب رو چند ساله به خوردنشون میدید .از الان می‌ترسید تیم بعدی خریدار قلم شما نباشه و می نویسید که قراره باهاتون برخورد بشه. شما اگه آقای رئیسی رو قبول دارید باید همه انتصابات ایشون رو هم قبول داشته باشید. این بنده خدا هنوز نیومده ربطش دادید به یه . هم روی حرفش حساب نمیکنن، چه برسه به قوه قضائیه که نماینده های متخلف رو باهاشون برخورد کرده. به هر صورت امیدوارم مبارزه با فساد توسط رئیس کل جدید دادگستری استان از قلم فروشی و باجگیری های شما شروع بشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مزارعی
رعیت
Iran, Islamic Republic of
دل راه داره. ببینم فسادهای رسانه ها و نویسنده کبنا کی علنی میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
هم تعریفی داد!و آئینی!
Iran, Islamic Republic of
نگین تاجی بهتره برا این استان
محمد م
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما چی شده که اینقد زود فراموشی میگریم مگه همین شخص نبود که در اوایل خدمتش هر قتلی که اتفاق می افتد ظرف یک هفته قاتلش پای چوبه دار بود با هنجار شکنان و مخلان نظم وامنیت به شدت برخورد میکرد خودش را فدای نظم وامنیت این شهر کرد، تا امروز شاهد این همه نامهربانیها و بی احترامی به ایشان باشیم به خدا مستحق این همه بی احترامیها نیست لاقل مثل یک مهمان او را با احترام بدرقه میکردیم بعد هر کاری و هر حرفی داشتیم می زدیم ، نه این رسم قدردانی از زحمات ایشان نبود پس امیدواریم که با شخص بعدی اینجوری رفتار نکنیم و اجازه دهیم قوه قضاییه خودش کارش را انجام دهد و با شناختی که. داریم قطعا از عهده این کار بر خواهد امد به امید توفیق و سربلندی برا ایشان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما و شیر مادرت حلالت. عالی نوشتی
معلم
Iran, Islamic Republic of
عزت زیاداقای مزارعی
دیگه وقتش تلف نمیشه
سيد
Iran, Islamic Republic of
شهامت ايشون ستودني بود و جلوگيري از ادامه كارشون قابل پيش بيني چونكه مسلما يك نَفَر به تنهايي و بدون پشتوانه نميتونه با فساد مبارزه كنه
محمد حسین
Romania
خدا قوت میگم به حجت الاسلام مزارعی . امیداورم همیشه در راهشون ثابت قدم و موفق باشند.
آرا
Romania
آقای کمایی چرا قبلا از آقای مزارعی در خصوص مزمت بکارگیری نیروها خارج از ضابطه در ادارات تا میتونستی نوشتی ولی از بکارگیری فامیلهای دوروبریهای هر چه براتون مینویسن سکوت میکنی.در میان اطرافیان مزارعی هستند که سه ودو نفر سهمیه شان شده .آقای مزارعی فقط .امثال شما هم چشم وگوش بسته منعکس میکردین.
حسین
Iran, Islamic Republic of
مزارعی ها دیگر پیدا نمی شود که برای مردم استان دلسوزی کند .ما بی کس بودیم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1