تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۴۰۹۹۱۱
متن ارسالی

اظهارات فرماندار کهگیلویه بیش از درد و رنج‌های نازلی زهرا و خودکشی دختران دیارم اندوهناک کرد

علی اکبر آذرکمان
۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اظهارات فرماندار کهگیلویه بیش از درد و رنج‌های نازلی زهرا و خودکشی دختران دیارم اندوهناک کرد
کبنا ؛باسمه تعالی
(حال امروزمان ناشی از فکر دیروزمان است پس فردایمان از پس فردا معلوم است)
قبل از هرچیز از سایت کبنا نیوز جهت تهیه گزارش‌های خودکشی و خانواده نازلی زهرا متشکرم.
وقتی که خبر خودکشی جوانان دیارمان به گوشم می‌رسد و شاهد مراسمات آن در گوشه و نقاط استان هستم قلبم دردناک و روحم آزرده می‌گردد.
هنوز از اندوه ناشی از خبر خودکشی جوانان بالاخص دختران دیارم فارغ نشده‌ام که تهیه گزارش زندگی فلاکتبار نازلی زهرا درسرگچ دیشموک حزن و اندوهم را دوچندان کرد.
اما اظهار نظر مسولان و متولیان امر درخصوص خودکشی‌ها تعجب برانگیز بود، بالاخص نظر فرماندار کهگیلویه که علت خودکشی‌ها در دیشموک را عدم تطابق فرهنگی مردم آن منطقه با دنیای مدرن دانسته‌اند!
مردم شریف دیشموک، ایران عزیز وجوانان خوب سرزمینم بدانید که بخش عظیم این نابسامانی‌ها، افسارگسیختگی‌های اقتصادی و فرهنگی، درد و رنج ها حاصل عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.
بدون شک اگر قانونگذاران دلسوز و آشنا به علوم و فنون جدید بالاخص علوم انسانی بر کرسی بهارستان تکیه می‌زدند و به جای جانه زنی در زمینه رانت، فساد، ثروت اندوزی و.... اقدام به وضع قوانین مدرن و به روز  می‌کردند و از طرفی بعد نظارتی خود را طبق قانون و وظیفه انجام می‌دادند، حال و روزمان اینگونه نبود.
اگر قوه قضائیه به عنوان مرجع بیطرف و تکیه گاهی امن برای مردم بود و از طرفی سازمان‌های وابسته به آن بالاخص سازمان بازرسی و...به رسالت واقعی خود جامه عمل  پوشاندند این همه فساد و رانت در کشور نبود.
اگر قوه مجریه در گزینش و چیدمان مدیران خود شایسته سالاری را سرلوحه خود قرار می‌داد شاهد این همه رنج ها و دردها نبودیم.
حال روز دختران و پسران جوان این سرزمین زرخیز و نخبه پرور نظیر نازلی زهراها  و جوانانی که امیدشان ناامید شد و راهی جزدرد و رنج کشیدن و یا خودکشی ندارند حاصل فساد گسترده مدیریتی، رانت، پارتی بازی، عدم شایسته سالاری، عدم توجه به دانش و تخصص در برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیش نخواهد بود.
اما جناب فرماندار آقای نیکبخت، آنچه مرا بیش از درد و رنج های نازلی زهرا و خودکشی دختران دیارم اندوهناگ نمود اظهار نظر توهین گونه شما به مردم عزیز، سترگ، انقلابی و بافرهنگ دیشموک بود.
 میزان اندک جرائم و رفتارهای ضد فرهنگی یا اسلامی منطقه دیشموک حکایت از آن دارد که چقدر مردم این دیار نجیب و بااصالت و با موازین اسلامی انس گرفته‌اند.
جناب فرماندار، فرزندان آن دیاری که شما آنان را عقب مانده فرهنگی نامیدی کسانی همچون صفدرحسینی وزیر دوران اصلاحات که آبشخور فعلی آن شمایید هستند یا نجیب زادگانی همچون نیکبخت استاندار پایتخت تمدن ایران زمین یعنی همدان است  یا استاد ادب و فرهنگ مرحوم رزمجو و صدها اندیشمند و تحصیل کرده‌های  هستند که کسوت استاد دانشگاه و مدیریتی هستند.
اما و اما، جناب فرماندار، بدانید که یکی از علت‌های اصلی گسترش انحراف و جرائم در جامعه عدم توازن بین اهداف و وسایل است.
امروز با گسترش فضای مجازی جهانبینی مردم در کورترین و به عبارتی دورافتاده‌ترین مناطق دنیا تغییر کرده است و مردم خود و حاکمانشان را با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته می‌سنجند نه با دیوار همسایه و شهر همجوار، وقتی به امکانات، رفاه، آسایش و...سایر نقاط دنیا نگاه می‌کنند بدون شک بدنبال اهداف مشروعی‌اند که حق ذاتی هر انسان هست.
اهدافی نظیر داشتن مسکن مناسب، بهداشت خوبه و ایده آل، مدرسه و دانشگاه با کیفیت و در دسترس، ازدواج آسان، شغل شرافتمندانه، تفریح و...از جمله اهداف بشر امروز و فردا هستند.
بدون شک جهت رسیدن به آن اهداف، وسایلی مورد نیاز هست ازجمله مصالح ارزان و باکیفیت، دسترسی آسان به سایر نقاط، مدرسه مناسب، معلم باسواد، شغل مناسب، درآمدکافی، امنیت اجتماعی و...
درصورت عدم دسترسی به وسایل و یا عدم توازن بین اهداف و وسایل در جامعه رسیدن به آن اهداف مشروع میسر نخواهد بود، لذا افراد آن جامعه جهت رسیدن به اهداف والا و مشروع خود راهی جز ورود به خرده نظام‌های مجرمانه و انحراف ندارند.
به همین خاطر برخی افراد جهت رسیدن به مقاصد خود وارد خرده نظام‌های مجرمانه نظیر سرقت، کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، ربا، اختلاس، فسادهای اخلاقی و...می‌شوند.
از طرفی برخی افراد یا توان ورود به خرده نظام‌های مجرمانه را ندارند یا حاکمیت و پایندی به اخلاق و عقیده مذهبی، قومی وغیره اجازه ورود به خرده نظام‌های مجرمانه را ندارند به همین خاطر انزواطلبی را بر می‌گزینند.
انزواطلبی حاصلی جز افسردگی و در نهایت خودکشی یا پرخاشگری نخواهد داشت.
جناب فرماندار، بجای اظهاردنظر عجیب و توهین انگیزشما به مردم دیشموک، با مدیریت صحیح و اصولی و تقسیم عادلانه سرمایه‌های ملی به تمام نقاط، قطعاً شاهد چنین رخدادهای تأسف انگیز و دردمنشانه نخواهیم بود.
هنوز نمی‌دانم درقاموس و اندیشه شما تطابق فرهنگی چه معنا، مفهوم وتعرفی دارد؟!
اما جناب فرماندار بدانید که قبل از آنکه اظهار شما توهین به مردم دیشموک باشد، چیزی جز نمایان شدن عدم شایستگی شما بر کرسی فرمانداری کهگیلویه نیست.
تا جایی که شنیده‌ام انتصاب چراغ خاموش شما بر کرسی فرمانداری کهگیلویه نخبه پرور، چیزی جز فیصله دادن به دعوای دشت رمی نبوده است که این امر حاصلی جز اظهارنظرهای توهین برانگیز به دیار شهید پرور دیشموک نبوده است.
آری نازلی زهراهای این سرزمین زیادند، جامه سیاه برتن کردگان این دیار که خفتگی جوانانشان ناشی از بی تدبیری مسولان و یا انزواطلبی و یاس و ناامیدی آنان از زندگی بوده زیادند.
و چه بسیارند جوانانی که در معرض انواع تبهکاری یا افسردگی و خودکشی‌اند،
بدون شک بخش عظیم اینگونه مصیبت‌ها، دردها، رنج ها، زندگی فلاکت بار امثال نازلی‌ها و...حاصل فساد، رانت، تبعیض، عدم شایسته سالاری و...در بدنه برخی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هست که اصلاح امور، شایسته سالاری، توجه به تفکر انقلاب و مردمی، جوانگرایی، اجرای عدالت، تقسیم عادلانه سرمایه‌های کشور، توجه به تحقیق و پژوهش، مبارزه با فساد، رانت، تبعیض و.. راه نجاب از اینگونه مصیبت‌هاست.
با آرزوی ایرانی آباد و سرافراز
-------------------------------------------------------------------
علی اکبر آذرکمان-دانش آموخته حقوق جزا و جرمشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما

با متن نوشتنت
مهقلی مدرس
Iran, Islamic Republic of
بیشک ضعیفترین فرماندار کهگیلویه از زمان ساسانیان تا کنون همین فرماندار فعلی است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سخنان جناب آذرکمان بسی مورد تایید است واقعا حقایق را گفتین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از آقاي آذرکمان
منم مفهوم فرهنگ رانفهميدم!
اين مسئولين هروقت مشکلي پيش مياد ربطش ميدن به فرهنگ!
اما اين نمي دانند ونمي خواهند بدانن
که منطقه داراي غناي فرهنگي کم نظيري است مشکل مردم،آب،آب،آب.نان،نان،نان ،جاده،گاز ،بهداشت،شغل و... است
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1