تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۹۴۶۲
یادداشت سیاسی/

ترامپو ولش کنید، دولت خودمان را بگیرید

سید عبدالمناف محسنی
۴۵
۱۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ترامپو  ولش کنید، دولت خودمان را بگیرید
کبنا ؛
دولت در علم سیاست، دستگاهی سیاسی اجباری با حکومتی متمرکز است که انحصار استفاده " درست از اجبار و زور " درون یک قلمرو جغرافیایی معین را حفظ می‌کند. فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیّت اسلامی، برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم، به ویژه محرومان و پابرهنگان است، تا اینکه تحت حمایت این حاکمیت، زندگی سالمی داشته، در آسایش و امنیت به سر برند،ستمی بر آنان روا نشود،حقی از آنها ضایع نگردد و به عزت و اقتدار اسلامی برسند. حضرت امام خمینی ( ره ) در سخنانی بیان داشتند؛ با توجه به اینکه کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی است و اکثریت مردم مسلمان می باشند خدمت به این مردم بزرگترین خدمتها به اسلام است. (صحیفه نور جلد ۱۷ صفحه ۱۶)
متأسفانه سال هاست که دولت های کریمه که خود را مردمی هم جلوه می دهند، یا خود را به خواب زمستانی زده و یا به عمد کشور را در سراشیبی سقوط قرار دادند.
سوال اساسی اینجاست که دوستان _ دولت مردان-  از کجا و چه  ماموریتی دارند؟؟ و تا  حالا چند درصد از این ماموریت مشکوک را عملی نمودند؟
آیا ماموریت و هدف آن‌ها رساندن جامعه به فلاح و رستگاری و قله ی  سعادت بود یا مکیدن خون مردم؟
آیا هدف داشتن طرح و برنامه و تدبیر بود یا  اغوا نمودن مردم با شعارهای پوپولیستی و حالا دهن کجی به مردم و حتی پشت نمودن به شعارهای انتخاباتی؟؟؟
آیا هدف آموزش رایگان، هزینه بهداشت و درمان پایین و ارزان، ایجاد اشتغال، شفاف سازی، ثبات بازار و تامین حداقل هزینه مردم و داشتن سفره ای نفتی، آماده نمودن زیرساخت های دولت الکترونیک، مخالفت و مبارزه  با فساد، رشوه خواری، پارتی بازی و رانت بوده یا استخدام های فامیلی، اختلاس های میلیاردی، حقوق های نجومی و سرقت دکل های نفتی بود. به جرات می گویم از هر جا و برای هر برنامه ای که ماموریت ویژه داشتند، به حتی  زیادتر از اون هم،  رسیدند.
ایران  خودرو   را  ببینید ! _  ارابه ی مرگ ایرانیان _ هر وقت  دلش بخاد قیمت ها را بالا می کشد، ماشین ها را انبار می کند. الانم که پراید شده شصت میلیون..
خداییش  نفرمایید  که زورمان بهشون نمیرسه.  مگه میشه همچی چیزی؟  چه باهاشون ساخت و پاخت شده و چه  واقعا زورتون نرسد، در هر دو صورت،به مردم خیانت می کنید و بهتره  که نباشید.
دولتی که نمیتونه قیمت پباز، سیب زمینی، ماکارونی، گوجه، خیار سبز،قند، برنج، پوشک، صابون ،شامپو،تاید، دستمال کاغذی، مواد خوراکی و صد ها قلم  دیگر را  کنترل کنه، به چه  دردی می خوره؟ دلتون خوشه که دولت مرد هستید!
خداییش  کارتون چیه؟
میدونید؛ گوشت قرمز چقده؟ مرغ  چی؟
قرار بود  نفت را بیاری  رو سفره مردم، نگو نگفتم، که حال بدمون بدتر از این میشه، هر چند مدت زمانی هست که به دروغ مسئولین  عادت کردیم.                       
آخه بزرگوار، سفره ای برامون نموند که نفت بخاد بیاد روش.
پسته پر، تخمه پر، آجیل پر، میوه پر، خرما پر، حتی قند و چای  هم  پر،  کلا همه چی پر.  "  حتی انسانیت ".  وزیر و وزراهای عزیز! وقتی آدم  روش  نشه با دست خالی  بره خونه  فامیل و بستگان و دوستان، یا چیزی نداشته باشه  واسه پذیرایی از آن ها، دیگه  صله ی  رحمی هم باقی نمی مونه و ارتباطات اجتماعی به صفر می رسد.          میدونی  ملت در سیر کردن شکم خودشون موندن و خدای نکرده اگه یخچال، کولر یا تلویزیونی  بسوزه، محاله بتونن  تعمیرش کنن.  
خداییش به کدوم  مکاتب  فکری و ایسم ها  وابسته اید.
انصافا اومانیسم، سوسیالیسم و حتی  لیبرالیسم این  بلایا را هم  سر ملتهاشون نیاورده و نخواهند آورد. ارز ۴۲۰۰  از بودجه ملت بدبخت به نور چشمی ها به وارد کننده ی گوشت قرمز، موبایل،ماشین لوکس، سنگ پا و ... بدهی، بعد با ارز ۱۶هزار تومانی به ملت  بیچاره  بفروشن؟؟  دانشجویان نخبه با مدارک  عالی  در به در دنبال کار و وام باشند اونوقت  ژن های خوب از نظر شماها و از نظر ما ژن های کثیف و حرام، با سن و سال پایین و مدارک  ناقص و قلابی استخدام دستگاه های دولتی شدند  و وام های میلیاردی با سود چهار درصدی  بگیرند؟؟؟؟
 علی برکت الله.
مسلمان! وقتی مقام معظم رهبری می‌فرماید: برای جلوگیری از پیری جمعیت، باید زاد و ولد را افزایش داد، اونوقت جنابعالی با رها کردن بازار ، که مردم  در سیر کردن شکم خودشون بمانند و قید فرزند را برنند،آیا  مخالفت علنی و عملی با معظم له نیست؟؟
حالا هم با شور و مشورت در پستوهای  در بسته با شایعه افزایش قیمت بنزین، دارید  نمک  می پاشید به زخم ملت،  می خواهید مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار دهید.  منظور رهبر انقلاب از آرایش جنگی، در مقابل دشمن بود _ ترامپ و شیوخ مرتجع خلیج فارس  - اما دولت  با این سیاست هایی که در پیش گرفته،  ظاهرا  میخاد ملت را در مقابل نظام  قرار دهد.
وقتی یک عدد " رب گوجه فرنگی " از سه هزار تومان به بیست هزار تومان برسد و دوستان و وزرای شما خم به ابرو نیاورند، هیچ میدونی، گرونی حتی دویست تومانی بنزین مساوی با افزایش چند برابری اجناس می شود. دولت بی تدبیر شما هم که نشون داد هیچ طرح و برنامه ای برای  کنترل قیمت ها ندارد.
آیا می دانی شهدای ما در دفاع از ناموس ایرانی در مقابل دشمن بعثی از جان و مال خود گذشتند؟  اما متاسفانه به دلیل بی عرضگی و بی تدبیری مسئولین، امروز شاهدیم که؛ ناموس ایرانی  برای  یک کیلو پیاز و سیب زمینی خودفروشی می کنه، نان قرضی از نانوایی می گیره، برای آموزش فرزندش باید  میلیون ها تومن هزینه کنه، بماند بهداشت و درمان، هزینه آب و برق و گاز و اجاره مسکن و هزار زهر مار دیگر.    بزرگوار گرانی بنزین و تورم افسار گسیخته باعث رشد فساد،دزدی و فرار دانش آموزان از کلاس درس و هزاران آسیب اجتماعی دیگر می شود.
از جون ملت چه می خواهی؟
نکنه میخوای  فردا مث داش محمود، اپوزیسیون نظام بشی؟
ضرب المثل  شیرین  لری می گوید: " سگ برارِ توره هست ".
 بجای کلید زدن گرونی بنزین، بفرما ببینیم  چه تدبیری برای بی خانمان های سیل لرستان عزیز، گلستان و خوزستان همیشه قهرمان اندیشیده ای؟؟؟  چه  برنامه ای  برای  استخدام های بدون ضابطه ی مسئولین در دستگاه های مختلف اندیشیده ای؟ چه برنامه ای برای برون رفت از این شرایط تنظیم کرده ای؟؟   چه راهکاری  برای کنترل بازار دارید؟ چه برنامه ای برای  مقابله با تحریم های نفتی ترامپ اندیشیده ای؟چ امیدی  به ملت ایران میدی؟ دولت  تدبیر و امید؟؟؟؟؟
والله، بالله  ترامپ هم  ایقد با ملت دشمنی نکرده. پیشنهاد میدم؛ شما که بودن و نبودنتون  برای ملت مهم نیست، یک هفته ای با هواپیمای شخصی و حق ماموریت  تشریف ببرید  چین و هندوستان، تفریحتونو  بکنید و خوش باشید و چند ساعتی هم  کلاس خصوصی بگیرید. ببینید  دولت مردان چین و هند چطوری جمعیت میلیاردی خودشونو اداره می کنند. تشریف ببرید، شماها که  بچهاتون  اغلب  خارجه هستن.      بزرگوران، دلسوزان و حامیان  محرومین و انقلاب، ترامپ را  رها کنید، آ شیخ حسن خودمونو  بگیرید.
من الله التوفیق.        
سید عبدالمناف محسنی
دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه شیراز
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عالی بود دکتر جان. ژن های کثیف بواسطه بی عرضگی مسئولین، خون ملت را مکیدن و مکیدن
M
Iran, Islamic Republic of
افرين و خداقوت به اقاي دكتر
موسوی
United States
👌
Iran, Islamic Republic of
احسنت
نهال
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما جناب دکتر محسنی حرف دل ما و این ملتو شما بر زبان آوردین ممنون و سپاس از شما
همکار
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درود بر شما همکار گرامی
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
عالی گفتین👏👏👏
A.A.a
Romania
مرحبا به غیرت و جرات ایرانی . بالاخره ی مرد پیدا شد حرف دل مردم رو بزنه . آقای دکتر در پناه خدا درامان و سربلند باشی🙏
دوست
Iran, Islamic Republic of
گوش دولت از اين حرفا پره...موفق باشيد دکتر جان..
متن شما عالي بود
Iran, Islamic Republic of
می پسندم.درودبردکتر
حسینی
Iran, Islamic Republic of
مقاله‌خوبی‌بود...به نظرم واقیعت هاراگفتین
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
مرادی
Iran, Islamic Republic of
محسنی جان ،غیرت و بینش شما هم اجازه نداد تا بیش از این سکوت کنید و سوءاستفاده و سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها را فریاد نزنید .برادر فرهنگی بنیان از آنجا سوی ویرانی رفت که ارتجاع اشرافیگری و مانور تجمل رنگ و شکل انقلاب به خود گرفت .درد نکشیده ها و راحت طلبها بر صدارت نشستند و ماها هم همراهی کردیم و بی عدالتی ها را نادیده گرفتیم .قلم روان و ساده و سالمی دارید درود بر شما باد . ا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی ولی کی گوش بده کی اهمیت بده
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دكتر محسني خوش قلب و صادق 🙏🏾
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کاملا صحیح و بجا می فرمائید ! متاسفم برای دولتمردان کشورمون که حتی آخرین اولویتشون مردم نیستند و حیف این مردم که چنین مسئولین و دولتمردانی دارند !
سیده
Iran, Islamic Republic of
احسنت...درود
اسدپور،طهمورث
United States
درودبردکترمحسنی عزیزکه واقعیتهارابه درستی انعکاس دادند وحرف دل مردم مومن وصبوررابه شایستگی بیان نمودند.
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم...
یاس
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما بسیار زیبا بیان فرمودید
Iran, Islamic Republic of
عجیبه که کبنا کامنت ها را نمیزاره
Iran, Islamic Republic of
عجیبه که کبنا کامنت ها را نمیزاره
Iran, Islamic Republic of
درود . مطالب جالب و قابل تاملی ست
بازاری
کی به فکر مردمه?
تا تونستن شرایط رو طوری تغییر دادن که نوسان قیمتها وحشتناک بالا بره. و با بالا بردن فشار به مردم بدبخت سود اموالشون چند برابر بشه.
البته ناگفته نمونه به قول وزیز نفت مردم ایران ظرفیتشون خیلی بالا هست و این فشار رو ادامه میدن تا جایی که مردم ..
معلم فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دکتر شما تنها کسی هستید در اداره آموزش و پرورش که از حق دفاع می کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی فرمودین .کاش کسی به سفر ما هم نگاهی میکرد.کو گوش شنوا؟؟
آقای زارعی
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر شما کاربلد و انسان شایسه های هستید همیشه طرفدار حق و مظلوم بودید ..درود برشما
خانم فاطمه محمودی
Iran, Islamic Republic of
در طی سالیان سالی که با شما همکار بودیم همیشه به بزرگی و پاک دستی شما ایمان داشته ام .خدارا شاکرم که در تمام لحظه های که همیشه هم من و هم دیگر همکاران کوچکترین دغدغه ای داشته یم حرف حق را زدی و پشتیبان ما بودی و از بودن تو فقط میتوانم بگویم سپاس که هستی
آذر
Iran, Islamic Republic of
عالی بوووووود دکتر ، همکار عزیزم کو گوش شنوا
خ محمدی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا نوشتی
سمانه
Iran, Islamic Republic of
کا مسئولین و خوووووووووووووووووووون
همکار
Iran, Islamic Republic of
زیبا نوشتی همکار بزرگوار
اندیک
Iran, Islamic Republic of
احسنت دکتر جان، مشکلات مردم را بدون هیچ ترسی بیان کردین امیدواریم بقیه ملت هم رگ غیرتشون بدرد بیاد و مشکلاتشان را فریاد بزنند شاید مسئولینی که به خواب رفتن بیدار شوند.
شهرباری
United States
منتظریم از غربت و مظلومیت کهگیلویه بزرگ در گچساران بنویسی. 🐆🐕
مقیمی
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتی. مسئولین به فکر جیب خودشونن
فرزند کهکیلویه
Iran, Islamic Republic of
عزیز در مورد بی مهری های دوستان سیاسی خودت، به کهگیلویه بزرگ چرا هیچی نمیگی. بچهای کهگیلویه در گچساران و در دوران تاجگردون، واقعا مظلوم واقع شدن .
خ محمدی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دکتر. کاش مسئولین کمی متوجه اوضاع وخیم جامعه بشن
پناهی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان. شهر گچسارانو ببین، چه بلایی دارن سر شهر میارن. کشور هم مث گچساران
Iran, Islamic Republic of
والا ما که نفهمیدیم چه گفت از کی ناراحت بود خدایش از کی گله مندی از محمود از دولت از روحانی از ایران خودرو از سایپا یا از ......بابا اگر دانشگاه رفتی که عقل کل نیستی خدایش در چه اداره ای کار می کنی که ضرب المثل با دولت مردان مثال یک موتوره می باشد گویند ادب مرد به زه....خواهش چاپ کنید
Iran, Islamic Republic of
انگار در جامعه زندگی نمی کنی. تورم، گرونی را نمی بینی. هم محمود احمدی نژاد اوضاع کشور را بهم ریخت و الانم روحانی. یعنی تو خبر نداری پراید ده میلیونی شده شصت میلیون. ‌ به نظرم بهترین ضرب المثل را در قیاس احمدی نژاد و روحانی بکار برد. واقعا اصلاح طلب و اصول گرایی در کار نیست. همه به فکر جیب خودشونن. اگه نخبگان و تحصیل کرده ها این مطالبو بیان نکنن و از حق تو که هیچی نمی فهمی دفاع نکنن، پس چه کسی بنویسه. خودت چ داری؟ چرا هیچی نمیگی؟؟؟؟.

زورت نیا عزیز.
Iran, Islamic Republic of
تو که سیری و ادب داری بنویس ببینم در چه حد و حدودی اینویسی. خیلییی هم عالی نوشته بود.‌ منکه چ بار خوندم.‌‌ پسندیدم. حرف دل همه است. برو بازار و اجناس را قیمت بگیر بعد از مردی و ادب مردان بگو.. اگه کبنا سانسور نکنه خوبه.....
علی علیپور
Iran, Islamic Republic of
درود برشما،واقعیت رابیان نمودید،اما آیا گوش شنوایی هست؟
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفست. خوب نوشتی محسنی جان
ویسی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دکتر جان. استفاده کردم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1