تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۴۰۴۰۲۳
یادداشت|

بی‌عدالتی در حق بانوان کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار نگذارید

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بی‌عدالتی در حق بانوان کهگیلویه و بویراحمد / آقای استاندار نگذارید
کبنا ؛متن ارسالی
زنان قریب به نیمی از پیکره‌ی یک جامعه را تشکیل می‌دهند و در استان ما همیشه به این جنس ظلم‌های فراوانی تحمیل شده است از آمار کشوری بالای خودسوزی‌های زنان در این استان محروم تا تبعیض‌های جنسیتی فراروی ایشان به سبب استخدام و کسب درآمد!
در دولت تدبیر و امید که می‌رفت بوی بهبود ز اوضاع زنان بشنویم گویا استاندار محترم چشمان خود را یا کاملاً بر روی این جنس بسته و یا گاه کم و بیش نیم نگاهی به سبب واگذاری مسئولیت‌های سرپرستی موقت چون سرپرستی شهرداری شهر یاسوج و سرپرستی فرمانداری دنا داشته و به جرات می‌توان گفت تنها پست مدیریتی واگذار شده به زنان طی دوران تصدی کرسی استانداری توسط جناب احمدی؛ همان اداره تعاون و رفاه اجتماعی بوده!
از بحث مدیران دست نشانده نمایندگان که بگذریم به جرات می‌توان گفت در مبحث واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان در حق این جنس بی عدالتی‌های فراوانی صورت داده. اگر نماینده‌ای قصد واگذاری کرسی مدیریتی فلان اداره به فلان خانم هم طیف و نزدیک از لحاظ فکری و سیاسی و گاها طایفه‌ای خود را نداشته باشد یا به اصطلاح زورش بر این امر نرسد پس ترجیح می‌دهد که مردی از کُرهای استان را بر این منصب بنشاند و هیچ گزینش عملکردی از لحاظ توانایی‌های مدیریتی برای زنان قائل نخواهند شد. به کرات دیده‌ایم در دولت اصلاح طلبان نیروهای مردانه! از طیف سیاسی اصول گرایان جهت تصدی کرسی‌های مدیریتی در نظر گرفته شده‌اند اما برای بانوان خط کش های فراوان در دست می‌گیرند که سرآخر تمام این ایرادات بنی اسرائیلی به آنجا ختم می‌شود که فلان خانم از تیر و طایفه‌ی فلان نماینده نیست پس لیاقت تصدی پست را ندارد!
بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد بارها مورد بی مهری پدران؛ همسران و در جامعه سیاستمداران قرار گرفته‌اند که به جرم زن بودن اگر خاله‌ی هفت دست به کار هم باشی! باز هم چون زن هستی پس نباید منصب مهم مدیریتی داشته باشی!
بارها گفتیم؛ فریاد زدیم جناب استاندار نگذارید ارابه‌ی توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد لخ لخ کنان از مسیر طوایف و منسوبین به نمایندگان پیش برود اما گویا دوستان جهت جا به جای این ارابه از پیش سرنشینانش را رزرو کرده بودند و جایی برای خانمها بر هیچ کجای این ارابه نمی‌ماند!
هر بار انتقاد کردیم از انتخاب‌های به ظاهر غیرمنطقی بعضی سیاستمداران استان جز با توهین و تهدید در فضای مجازی و زندگی واقعی به نتیجه‌ای نرسیدیم اما بارها فریاد زدیم و باز هم فریاد خواهیم زد بعد از شکستن هر قلم؛ دو قلم کار نوشتن را ادامه خواهند داد. کار ما دادخواهی ست تا زمانی که به حقوق واقعی زنان و رفع تبعیض‌ها نرسیم دست از مطالبه گری بر نخواهیم داشت.
----------------------
اعظم کاظمی
فعال اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما

کاظم محمدیان بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خواهرگرامیم سلام فرمایشات جنابعالی رامطالعه کردم 40درصددرست فرموده ایدو60درصدنه بله واگذاری پستهای مدیریتی متناسب باظرفیت وکارایی ومنزلت خواهران درست است مثلا درحوزه بهداشت ودرمان ونیروهای بیمارسانی میشودخواهران رادرپستهای مدیریتی بکارگرفت درقسمتهای مدیریتی ومشاوره ای اموزشدوپرورش همینطور.ولی دربحث مدیران کل ویافرمانداران ویابخشداران ویامعاونان استانداروفرمانداران جزمدیرکل اموربانوان استانداری بکارکرفتن خواهران کاملا اشتباه محض است یکی رااختصاراتوضیح میدهیم مثلاشهردار.اولاشهرداربایدشب وروزپای کارباشد وامادگی لحظه ای داشته باشدوشهرداروامثال چنین پستهای زیرانتقادوهجمه شدیدرسانه هاومردم وگروههای مخالف و....هستندکه هرچه مردان دراین منصبهاباشندبهتراست جدای ازاینهادین مانقش مادرانه بودن درخانواده ودخدمت خانواده بودن رااززنان مسلمان خواسته نه حضوردرپستهای کلیدی واجرایی.وبایدبدانیدکه 1سرعت عمل خواهران پایین است2تحمل انتقادهاراندارند3ماموریت های بیرون استانی برایشان مشکل است4دلسوزی خواهران زیاداست که امروزه درپستهای مدیریتی قابل قبول نیست5درکنارکارهای مدیریتی رسیدن به خانواده وفرزندان ومهرمادرانه موردنیازفرزندان کم است و....درپایان یکی ازتراکم های ترافیکی دراستان مامتاسفانه حضورخواهران پشت فرمان وسرعت عمل پایین انها دررانندگیست که 30درصدترافیک به این علت است
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم کاظمی این راه مدیرکل کردن فامیل نیست. در مطالب شما هویداست
مااسفم برای سایت کبنا که .هر مطلبی نوشت به عنوان یادداشت درج میکند
برادر این طور وزن سایت و پایین نیار
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا سری هم به دانشگا. بزنید وازنزدیک حق کشی واجحاف در حق دختران وزنان راببینید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1