تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۷۷
نقد تند و تیز اصلاح‌طلبانه:

استاندارد و لزوم رعایت آن؛ درست مثل میر شکال، مثل استاندار

داریوش ارجمند
۲۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
استاندارد و لزوم رعایت آن؛ درست مثل میر شکال، مثل استاندار
کبنا ؛ متن ارسالی

برای استاندارد، تعاریف و تعابیر بسیاری در کتب علمی و مقالات و دانشنامه‌ها منتشر شده و دستیابی به تعریف استاندارد به سهولتِ یک جستجوی ساده در اینتر نت است.
نا گفته پیداست استاندارد یک مقوله‌ی جهانشمول و همگانی است و نیت غایی‌اش اصلاح فرواورده ها، اعم از کالا و خدمات است.
اما از انجا که ما در جزیره‌ای زندگی را نفس می‌کشیم!!! که سیاستمان، اقتصادمان، فرهنگمان، مدیریتمان و رفتارها، کنش‌ها و واکنش‌های خودمان بومیِ همین جزیره است، لاجرم ناگزیر از باز تعریف مفاهیم هستیم ولو بسیار نامفهوم!
اینجا استاندارد ساختار بسیار گسترده، بسیط و حجیم اما با سازو کاری ساده در قاب و قالب مصلحت و سیال بر ساحل منفعت است.
استاندارد در این سرزمین سوخته در یک کلمه‌ی شگرف متبلور می‌شود، "پراید" سیاست پرایدی، فرهنگ پرایدی، اقتصاد پرایدی، اعتراض پرایدی، مدیریت پرایدی، شعارهای پرایدی و القصه زندکی پرایدی!
و قسمت جالب قصه در این تعریف از استاندارد، جامعیت آن در کلِ امور از میر شکاری تا قومگرایی (از شیر به نگشت تا جون ادمیزاد) است.
باری از انجا که پرداختن به کلیه‌ی شاخ و برگها، از حوصله خارج است، صرفاً به یکی دو مورد انهم برای تنویر افکار عمومی! و به قصد غربت! و نه قربت، می‌پردازیم.
استاندارد و استاندار از جمله ملموسترین، عینی‌ترین و قابل درک ترین نمونه در این مقوله است.
از انجا که درین باز تعریف، الزاماً پاردوکس باید در تعریف نه تنها مستتر بلکه واضح باشد، و با عنایت به تعریف کلیِ پیشگفت با عنوان مدیریت پرایدی استاندارد،
 استاندار، عبارت است از:
شخصی عظیم الجثه، ذوالاکتاف، بالا بلند و ذی شوکت با صدای بم و دو رگه و الزاماً بلند که مضافاً ویژگی‌های زیر را نیز یدک بکشد.
- از سوی نماینده تعیین و به دولت تحمیل شده باشد و یارای نگاه مستقیم در چشم همان یک نماینده و احیاناً فرماندار منصوبش را نداشته باشد.
_ الزاماً رییس دفتری داشته باشد که اولاً از دماغ فیل افتاده باشد و ثانیاً بتواند در اکثر اوقات به جای استاندار فکر کرده و درامور جزیی مثل عزل نصب‌ها ورود کرده اقدام نموده یا مدیریت فرماید.
_ تواناییان را داشته باشد که به چپ راهنما بزند و به راست بپیچد و تبعات انرا با توپ و تشر مدیریت نماید.
_ نه تنها شعارهای موجود را بداند بلکه در شعار سازی استعداد ذاتی داشته باشد.
و ما مردم حق شناس و همیشه بیش از امار واقعی در صحنه! ازین بابت مدتهاست مورد لطفیم و دریای نعمت سالهاست که بر ما رواست!!! و بر هر نعمت شکری واجب، الهی شکر.
 جوانگرایی انقدر در سطح کلان تا خرد لوث شده که پرداختن به ان جز به در رفتن مفاصل حوصله انجامی ندارد پس به مقوله‌ی شیرین قومگرایی استاندارد می‌پردازیم..
درین باز تعریف، قومگرایی یعنی عملی مذموم که در زمان اقتدار دیگران (قبل از ما) اتفاق افتاده و و بر اساس آن، امکان دسترسی ما، اربابمان و نوچه‌هایمان از ذخیره انقلاب (سفره‌ی انقلاب شامل رقمهای کوچک بوده و قدیمی شده) مغفول مانده "بود" پس به‌واسطه‌ی این ظلم عظیم و ستم گران، (دیاغتان) را بگیرید!!!
بر اساس این تعریف دقیق انتصاب مدیر برنامه، که عیناً با کلاهبرداری سیاسی مبتنی بر قومکرایی و در انتقام از دهه‌های بیست تا هفتاد اتفاق افتاده مستدام و مشروع و مقبول است
اشغال و تصرف جهاد کشاورزی و ارتقای مدیر افراطی در قومگراییش موجه، تسخیر دانشگاه علوم پزشکی عین دیانت، حفظ مدیریت از سن بازنشستگی مدیر سلامتش، به سلامتی دوستان... و قص علی هذا
در این استاندارد که چانه زن‌های طیف اصلاح طلب کهگیلویه بزرک اما مظلوم، "یا" بر اساس مستندات و استدلال و ردیف کردن ادله‌ی کافی، عدم توسعه و رشد منطقه‌ی خود را ما حصل عملکرد دوستان اصلاح طلب بویراحمدی خود تشخیص دادند که می‌باید مستقلاً اعتراض می‌کردند "یا" در دام بقال سیاسی استان افتادند و شور بختانه گول شعار سردسیر _گرمسیر با مجری گری مرد اخلاق!!! را خوردند، و در اتحادی شوم تنها دشمن توسعه‌ی استان را دوستان سردسیری خودشان دیدند، همچون مردم بویراحمد سرشان بی کلاه ماند تا استانداردِ استاندار نازنینشان سر از ولایت خودش در بیاورد.
این شکاف زشت و قبیح جغرافیایی موجب شد تا نه تنها جوانان ستمدیده‌ی استان نادیده گرفته شوند بلکه گزک دست بازرسان استاندارد استانداری بدهد تا جوانکی بسیار معمولی خلا یک منشی کارامد در استانداری را پر کرده و پر گویی هایش را در شبنامه های کور و با اسامی مستعار باز نشر داده و به نیروهای اصیل و خوشنام و با سابقه‌ی استان بتازد و برخی از ما از تحقیر این و گروهی از تحقیر دیگری دلمان ریسه برود و غشخنده های گهگاهمان لبخند رضایت بر لبان بانی نفاق در استان بنشاند.
الان همه چیزمان استاندارد شده از استانداری تا استاندارد.
گزینش فامیلها، متر و سنجه و لوازمی دارد که اگر رعایت شود مشت محکمی بر دهان منتقدین است.
نخست آنکه؛ چون چراغ داری گزیده ببر نه گله‌ای و فله‌ای. به این معنا که سر گردنه از پارامترهای بسیار مهم در باز تعریف استاندارد است، گردنه را ببند.
البته نیازی نیست به (سنگرَ دو رو ورار محکمم بووندش) همینکه حضور فیزیکی داشته باشی، مهمات کافی تحت عناوین مصوبات کمیسیون مربوطه و جلسات آبکی استانی که با توپ تشر استاندار و فرماندار وابسته از راه می‌رسند و
ریال ریال حق مردم لنده و سوق و چاهن و شولیز، آجر آجر در یک خیابان سلاخی می‌شود و لقمه لقمه نان لیکک و لوداب در مور باصفا بر ملار می‌رود.
دوم انکه به اقلیم جغرافیایی و انطباق فرهنگی آن و نمود واژه‌های رایج در محاورات و عمق و کُنه انها اشراف داشته باشی.
عبارتی مثل (درّه و نرّه)!!!!
پس از شناسایی گردنه و تسخیران باید به دره‌ها توجه ویژه داشت.
دره‌هایی به وجود آمده در طول تاریخ، در دهه‌های اخیر و در همین چند سال اخیر بر اثر سایش گرایشات قومی پدید امده و دیواره‌های اذهان عموم، از (یوم تا ملا)، از روشنفکر تا سنتی، و از فعال تا منفعل سیاسی را فرو ریخته و شکافی شگرف ایجاد کرده.
استاندارد کارا و بهینه، شناخت این شکافها، تعمیق و ایجاد انشعابات جدید است تا میخ قطور تحکم و ول انگاری سیاسی و مدیریتی، اسانتر در آن فرو رود. وقتی شکاف ایجاد شد، گردنه‌ها برای گردنکشان امن‌تر می‌شود.
در این تعریف واژه‌ها حقیر می‌شوند
درست مثل پراید خودروی ملی!!!
 درست مثل میر شکال.
 درست مثل استاندارد.
درست مثل استاندار.
 
----------------------------------
داریوش ارجمند
پنجم مهر نود و هفت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید ازمارگون
Netherlands
دام ایخاس ارجمند یبار یه متنی که مال خت بو بنی یه ماه ایگردی تی ای یکی تی اویکی تایه متنی سیت بنویسن که جم بکو ای اصلاحات مصلاحات منفعت طلبیت نه اصلاح طلب
کیا
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی است بدون شناخت از ادیبی توانمند نظر هوایی به زمین انداختن
محزکی
United States
که هالو یو /منفعت /،جووون کوچو بی
اصلاح طلب کوچو بی
سادات
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی عالی بود! آقای احمدی استاندار اومده که که فقط نیروی ایلامی منصوب کنه
سجاد مقدسی
Iran, Islamic Republic of
شاید چون به اهداف خود نرسیده‌ای اینگونه نوشته ای . عمری حق گچساران را خوردن با داشتن این همه منابع حالا اگر چنین باشد که شما گفته این که واقعیت ندارد این به اون در .
فریاد
Iran, Islamic Republic of
درود برشما تا زمانی که میرشکالهای خودساخته برطبل نفاق میکوبند و کلاغان بی ریشه خبراز این میر اسلحه ندیده به گزافه میگویند وعده ای ساده وزود باور به به وچه چه میکنند باید اختلافات شدت گرفته و در این شهری که میرشکاللش خانه نشین و به قولی توربه وگرلش سکاندارن باید نفاق باشد و طبلهای توخالی میرشکال ,شکال ندیده یکه تازی کند
بوير احمد
Iran, Islamic Republic of
اخي
جناب ارجمند احيانا تو هم بدنبال پستي مگه؟ يا.بنده خدا شب اومده در خونه .ه عليه استاندار بنويس؟
بنده خدا اين. فقط براي جماعت .خوشاينده
استاندار مقتدرتر از احمدي به استان نيامده
نمونه اش رفتار همين امروزش در مورد انتصاب شركت شهرك ها بود

از محبوبيت استاندار هراس داريد
چون نان امثال تو را در لابي ها ي شبانه اجر كرده

هراس داريد و او را به نماينده منصوب ميكنيد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای ارجمند این حقیقت تلخی است که کشور را گرفته ونه تنهااستان بلکه کشور وتمدن ایران را نابود کرده به قول لری خودمان(خدا من دره وادارش) خداکند به همین جا ختم شود و.......
بویراحمد علیا
Iran, Islamic Republic of
اولا این متن که مال اقای ارجمند نیست.زیرا من ایشان را از نزدیک میشناسم.خیلی زشته . ارجمند نویسنده نیست. ثانیا استانداری چون دکتر احمدی تا کنون در استان نیامده.دکتر احمدی بسیار با تجربه و خردمند و مدیر و جامعه شناس و واقعبین و کارامد است.ثالثا چرا شما شبه اصلاح طلبا حتی یک سطر راجع به تورم و این همه فشاری که روی گرده مردم است حرف نمیزنید بلکه روزی یک مقاله علیه استاندار میدهید. رابعا اقای ارجمند مگه شما الت دست ر توفیقی هستی!!! کو شرم.کو حیا
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
خدا بگوم چه و تاجگردون کنه!!! اگر او چند باری که داریوش ارجمند همراه ایمان محمدپور فتح در حال رفت و اومد به تهروون و دفتر تاج در تهروون بیدن، در یکی سفرل دل تاجگردونه و دست ایاوردن و تاج راضی ایابی تا آغا داریوش رئیس بیمه حافظ ایابی، الآن نیخواس من فضای مجازی و سایتل ای همه بد و بیرا و آغا داریوش بشنفه. خدایی طرفدار تاجگردون نیسوم و ای دوره هم رای وش نییوم. اما آغا داریوش کم خوش و ایمان محمدپور با تاج ارتباط و رفت و آمد نکردن و ری نزن سی رئیس وابیدن آغا داریوش. تاجگردون ریشونه نگروت و مرزبان رئیس وابی و بعده ای قضیه آغا داریوش وابی مخالف سرسخت تاج.
United Kingdom
چرا .ا می بندی اگه یه سر. ثابت کن یک بار حضوری، تلفنی ،پیامکی، پیغامی، چنین اتفاقی افتاده
حسین
United Arab Emirates
جناب آقای دکتر احمدی انسانی وارسته و خود زاده شهر و استانی محروم و محروم دیده و چشیده
توفیق
Iran, Islamic Republic of
داریوش ظاهرا ذغالش خوب بود هنگام نوشتن
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود برآقای ارجمند چه زیبا نوشتند
حیدر
Iran, Islamic Republic of
بله امثال ارجمندها زحمت کشیدند بکام.
اخ و بخت عسکر
Iran, Islamic Republic of
آغا داریوش ایفرمایی الان چند سالته که هنوز و خودت ایگی جوان اصلاح طلب...؟البته تقصیر نداری چون از بعد از میانسالی تازه فهمیدی سیاست و جریانهای سیاسی چی هستند و دیر وارد عرصه شدی .از طرفی به.ه هم وارد عرصه بی در و پیکر اصلاح طلبی شدی همچنان دلت میخواد به خودت بگی جوان ....اغا ول کن بره دنبال زندگیت عرض خود میبری و زحمت دیگران ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب ارجمند شخصی واقع گرا و نترس انصافا استاندار تنها وظیفه اصلی خویش را در راضی نگهداشتن نمایندگان و نیروهای ضعیف و. و این رویه جز نابود کردن فرصت های استان و جوانان با استعداد هیچ دستاورد دیگری برای استان ندارد
جلیلی
United Kingdom
اولا امیدوارم کامنتهایی که حاوی توهین و کنایه هستند هیچگاه منتشر نشوند.استاندار ما ضعیف است.شکی نیست.انگیزه هم ندارد.کاش شفاف تر حرف میزد. به هر حال،نقد حق همه ماست.برای تاجگردون احترام خاصی قائلم اما قدرت بیش از حد،خوب نیست.قدرت زیاد تاجگردون و ضعف دولتمردان،مشکل اصلی مدیریت استان ماست.
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
کاش اول خودت مثلا استاندارد را رعایت میکردی و یه متن مینوشتی به قلم خودت...مثلا الان این متن با استاندراد شما جناب ارجمند عزیز اصلا جور در نمیاد..... ناجور درست مثل یک متن و یک ارجمند ناهمگون...درست مثل یک نویسنده غریبه و یه مدعی مثل ارجمند.....درست مثل اینکه بدین یکی دیگه برامون متن بنویسه.....کلا درست مثل حباب دلار که برخی ادما هم دچار حباب شدن...
United States
ب. اشتباه ایکنی
علیشا
Iran, Islamic Republic of
برو جمع کن خودت هم نمیدونی چی نوشتی//////////////////////////
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر مادر استاندار را بیامرزد که ریشه قوم گرایی و خانواده هزار فامیل را در استانرا خشکاند
Iran, Islamic Republic of
درود درود درود درود
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم جون خودت از این مطالب کشکی منتشر نکن
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1