تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۴۰۱۹۵۷
فرهنگ و خرده فرهنگ‌ها:

مدیرانی که در کهگیلویه و بویراحمد بی‌خیال فرهنگ شده‎اند

سید قربانعلی موسوی شیرازی
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیرانی که در کهگیلویه و بویراحمد بی‌خیال فرهنگ شده‎اند
کبنا ؛متن ارسالی
وجود فرهنگ در هر جامعه ومیزان رشد آن در همان جامعه نشان از این دارد که دلسوزان صدر آن منطقه ویا استان به درجه واعتبار فرهنگ در بطن جامعه وقوف یافته و آنرا زیر بنای همه رشدها می‌دانند، قطع به یقین اگر فرهنگ مغفول بماند و نسبت به آن بی توجه ایی شود جامعه روند قهقرایی به خود خواهد گرفت واضمحلال فرهنگی بر پیگره جامعه حاکم خواهد گردید.
شناخت فرهنگ و حتی خورده فرهنگ‌ها می‌تواند مسیر رو به رشد هر جامعه ایی را دچار تحول کرده وزمینه ارتقای فرهنگی آن جامعه را مهیا نماید و به تبع آن نخبگان بر جایگاه خویش خواهند نشست وتراوشات ذهن خلاقشان در سرعت بخشیدن به روند توسعه کمک شایانی خواهد نمود، اما برعکس این مهم اگر صورت پذیرد و فرهنگ از نگاه مدیران ارشد هر نظامی نادیده گرفته شود چنان بی فرهنگی بر آن جامعه استیلا خواهد یافت که هیچ چیزی نخواهد توانست کوچکترین روزنه ایی در آن ایجاد کرده تا بعد آنرا تغییر دهد، وقتی فرهنگ منحط وپوچی بر جامعه حاکم شد آگاه کردن مردم نسبت به آن انرژی مضاعف وزیادی خواهد طلبید وشاید تا سالیان سال هم به درازا بکشد تا بتوان فرهنگ پوچی ومنحط را از چهره جامعه زدود و آن جامعه را به سمت تعالی ورشد سوق داد.
بی توجه ایی به فرهنگ خیانت به جامعه وملت است وشخصی که به فراموشی اعتبار فرهنگ کمک می‌کند از تمامی خائنین بهر مملکتی خائن‌تر است چرا که او مرتکب جرمی نشده که یکنفر متضرر شده باشد بلکه هزاران نفر از جرم او آسیب دیده‌اند و این مجازات سنگینی بر آن مترتب است و باید پاسخگو باشد، حال اگر این شخص خدای ناکرده مدیری باشد که نسبت به فرهنگ بی توجه وبا دیدن زوال فرهنگی جامعه کوچکترین عکس العملی از وی مشاهده نمی‌شود وتصمیمی معقول برای برون رفت آن جامعه از زوال فرهنگی نمی‌گیرد باید هر چه زودتر آن منصب را به اهلش بدهد تا به کمک جامعه بیاید چرا که خود و خانواده خود نیز جزیی از این جامعه تلقی می‌شوند وحتما خانواده وی هم دچار اضمحلال فرهنگی می‌شوند حتی اگر در حصار نگهداری شوند.
حکومت اسلامی بر خلاف بقیه حکومتها برای هر مدیری به غیر از قوانین اداری یک سری احکام شرعی نیز بر ریاست وی حکم میراند تا هر جا قانون کم آورد با کمک از احادیث وروایات واحکام اسلامی آن نقیصه را بر طرف نموده و آنچه به صلاح ملت است انجام پذیرد، پس مدیران آگاه باشند اگر قانونی خیال آنها را راحت کرد گمان نبرند اززیر حکم اسلام نیز خلاصی یافته‌اند بلکه باید پاسخگویی مردم ائمه علیه السلام وپیامبر گرامی باشند و گناهی نابخشودنی به نام آنها ثبت خواهد گردید که جز با اصلاح آن گناه هیچ چیز دیگری جایگزین آن نخواهد شد.
فرهنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد آنطور که باید وشاید مورد توجه مدیران نیست جز یکی دو مورد مابقی مدیران بخصوص آنهایی که جزو وظایفشان است از زیر بار مسئولیت فرهنگی خویش شانه خالی می‌کنند و متاسفانه جامعه را به حال خود رها کرده‌اند تا هرگونه می‌خواهد خودرا با خورده فرهنگهای وارداتی وفق دهد و به هر سمتی که می‌شود، بروند.
سیاسی کاری وپرداختن به آن نانی شده که خیلی‌ها به نرخ روز از آن استفاده می‌کنند و مردم و جامعه را رها کرده‌اند و با نپرداختن به وظایف خود در رشد و نمو بی فرهنگی کمک رسان دشمنان ایران اسلامی شده‌اند.
از خواب برخیزید که اگر این جامعه به اضمحلال کامل رسید خانواده شما نیز مصون نخواهد بود و آنها نیز در این گرداب هولناک غرق خواهند شد همان گونه دیگر افراد جامعه می‌شوند بابی تدبیری مدیری که وظیفه هدایت فرهنگی جامعه را دارد.
زوال فرهنگ و جایگزینی بی فرهنگی را جدی بگیرید وخودرا بخواب نزنیم ونگذاریم بیش از این جوانان ما در آن غوطه بخورند.
-------------------------------------------
سید قربانعلی موسوی شیرازی
روزنامه نگار و فعال فرهنگی رسانه‌ای چرام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
شما برا همون عدل هاشمی بنویس اما قیمتو ببر بالا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1