کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ای به مطالب «استاندار دهلرانی و فرجام بچه‌های کهگیلویه بزرگ»؛

سوء استفاده از نام «کهگیلویه»/ احمدی نگاه فرا منطقه‌ای دارد این را بفهمیم/ تمام نگاه‌های ویژه به کهگیلویه بزرگ

متن ارسالی

28 خرداد 1397 ساعت 1:04

من از کاسه‌های داغ‌تر از آش این روزها می‌پرسم، لیست استخدام‌های طایفه‌ای را چه کسی منتشر کرد، احمدی بود یا همین رسانه‌های استان، چه کسی افشا کرد که برادر خادمی و همسر معاونش در ادارات به کار گرفته شده‌اند، رسانه‌های بومی بودند یا استاندار دهلرانی؛ کدامیک از ما بیشتر علیه خادمی شوریدیم، احمدی یا خود مردم کهگیلویه و بویراحمد.


 متن ارسالی

صدا چه از گلوی حاج عدل بلند شود، چه از افطاری سیدضیا باشد و چه از قلم آن اسم مستعاری که نام و نشانش مشخص نیست، بوی تفرقه می‌دهد. این «کهگیلویه، کهگیلویه کردن‌ها» هدفش نه مردم کهگیلویه بزرگ است و نه آن جوان نخبه‌ای که در کنج بی توجهی مانده است اتفاقاً هدفش روشن است، هدف این صداها باج است و باج خواهی، آن هم برای نیروهایی که خوب ستاد آقایان را جارو کشیده‌اند و چای دم کردنشان لب سوز و لب دوز بوده است و گر نه چرا هر چه فریاد می‌زنیم که احمدی استاندار فراجناحی و فرامنطقه ای کسی نمی‌شنود. البته دلیلش واضح است: «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ البته آنچه به جایی نرسد، فریاد است».
 آقایانی که قلم به دست می‌گیرند و در بازاری که هر تهمتی خریدار دارد، مطلب به منصه انتشار می‌گذارند، از توجه به منطقه خاص می گویند، شاید منظورشان گچساران باشد که البته جالب است که مردم شریف کهگیلویه بدانند که اولین مدیر ستادی که توسط علی محمد احمدی عزل شد، داریوش مظفر از بچه‌های گچساران بود و به جای وی خدادوست موسوی بر منصب مدیرکلی دو اداره کل مهم استانداری یعنی امور روستایی و مدیریت بحران تکیه زد و شاید هم حوزه بویراحمد را بگویند، حوزه‌ای که دو معاون سیاسی و عمرانی در زمان موسی خادمی داشت و هر دوی آنها با آمدن احمدی رخت سفر به تن کردند و غزل خداحافظی خواندند اما معاون کهگیلویه‌ای استاندار سابق به عنوان مشاور ویژه استاندار فعلی منصوب شد و اتفاقاً امروز مجید محنایی عهده دار کارهای مهمی در عرصه اقتصاد استان است.
 این روزها عده‌ای صدایشان را بلند کرده‌اند و قلم‌هایشان را از قلمدان درآورده که با پیراهن عثمان کردن موسی خادمی، علی محمد احمدی را خلع سلاح کنند و حالا کسی نداند می‌گوید که موسی خادمی محبوب همگان بود و احمدی از پشت خنجر کشید و او را از صحنه بیرون کرد. اتفاقاً اینگونه نیست و تنها کسی که شاید بر اقدامات خوب خادمی صحه گذاشته باشد همین احمدی است نمونه‌اش فرماندار بهمئی که در دوران خادمی حکم سرپرستی گرفت و در دوران احمدی فرماندار شد وگرنه بزرگترین نقادان خادمی که همین رسانه‌های استان بودند، من از کاسه‌های داغ‌تر از آش این روزها می‌پرسم، لیست استخدام‌های طایفه‌ای را چه کسی منتشر کرد، احمدی بود یا همین رسانه‌های استان، چه کسی افشا کرد که برادر خادمی و همسر معاونش در ادارات به کار گرفته شده‌اند، رسانه‌های بومی بودند یا استاندار دهلرانی؛ کدامیک از ما بیشتر علیه خادمی شوریدیم، احمدی یا خود مردم کهگیلویه و بویراحمد.
 می‌گویند که ابراهیم کشاورز پس از یک دهه مدیریت بر عرصه اقتصادی استان، غزل خداخافظی سروده است اما با بی انصافی نمی‌گویند که جایگزین وی، غضنفر آرام اتفاقاً از نیروهای کهگیلویه است. می گویند کرامت کریمی عزل شد اما نمی‌گویند که علی پرواز بازهم از دیار مردم شریف کهگیلویه بزرگ بر صندلی او تکیه زد تا نظارت بر امور بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها باز در دستان یک کهگیلویه‌ای باشد.
 شنیده شده است که به زودی سکان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز به دستان یکی از نیروهای کهگیلویه بزرگ سپرده می‌شود تا مدیریت مهمترین بخش‌های اقتصادی استان به دستان نیروهای کهگیلویه بزرگ باشد و حالا قضاوت با شما خواننده هم استانی، با این همه نگاه ویژه به کل کهگیلویه و نه یک طایفه خاص از آن، آیا حق استاندار است که زیر نقدهای بی انصافانه برخی باشد؟
 این نقدها صدای تفرقه می‌دهد، تفرقه و جدال بین گرمسیر و سردسیر، کهگیلویه و گچساران، کهگیلویه و بویراحمد وگرنه این «تودیع شدن‌های نیروهای کهگیلویه» کجاست که «بی معارفه» مانده است. هدف چیز دیگری است، هدف باج خواهی است برای آبدارچی‌های ستادشان و نیروهای دست به سینه‌شان و گرنه نام «کهگیلویه بزرگ» یک سوء استفاده بزرگ است در کلامشان.


کد مطلب: 400830

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/400830/سوء-استفاده-نام-کهگیلویه-احمدی-نگاه-فرا-منطقه-ای-این-بفهمیم-تمام-نگاه-های-ویژه-بزرگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1