تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۷۵۰۵۵
کبنا گزارش می‌دهد

آقای مدیر فرودگاه یاسوج هضم این سخن‌تان سخت است؟

۰
آقای مدیر فرودگاه یاسوج هضم این سخن‌تان سخت است؟
کبنا ؛فرودگاه یاسوج اخیراً عنوان بین‌المللی را به خود اختصاص داده؛ اما عملکرد این فرودگاه در حد یک فرودگاه محلی هم نیست و در واقع فرودگاه یاسوج برای اکثر استان‌‌های کشور هواپیمای مسافربری ندارد. با این‌ وجود عنایت انصاری‌فرد مدیر فرودگاه یاسوج از افزایش 33 درصدی پروازهای این فرودگاه خبر داد!
ایرنا در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشت: فرودگاه به اصطلاح بین‌المللی شهر یاسوج آن قدر با کش و قوس‌ها و چالش‌ها و اما و اگرهای افزایش پرواز‌ها به ویژه ظرف ۲ سال گذشته مواجه بوده که هم اینک و با اینکه مدیر این فرودگاه اذعان کرده که پرواز‌ها در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد رشد داشته اما هضم این موضوع تا حدودی سخت و ثقیل به نظر می‌رسد.
هم اینک، بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر در کهگیلویه و بویراحمد از طریق جاده انجام می‌شود و آنچنان که باید حمل و نقل توسط فرودگاه انجام نمی‌گیرد و تنها پرواز‌های این فرودگاه به یک شهر کشور یعنی تهران است.
عنایت انصاری‌فرد اظهار کرد: ۲۴ سورتی پرواز، یک هزار و ۴۸ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۱۲ هزار و ۴٣٣ کیلوگرم در این فرودگاه فروردین ماه امسال انجام گرفته است.
وی افزود:‌ امید است در سال جاری با حمایت و پیگیری‌های مدیران ارشد استان افزایش پرواز‌ها در مسیر تهران و ایجاد مسیر‌های جدید رشد و ارتقا بیشتری را رقم بزنیم.
مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: همچنین در سال گذشته تعداد ۲۵۱ پرواز انجام شده و تعداد ۱۸ هزار و ۵۴۰ مسافر اعزام و پذیرش و افزون بر ۱۵۴ هزار و ٢١٧ کیلوگرم بار جابجا شده است.
انصاری فرد تأکید کرد: پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی ماهان و در مسیر تهران یاسوج تهران بوده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته با اعتباری افزون بر۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیات توسعه و بهسازی در امور عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی و امور امنیتی در فرودگاه یاسوج هزینه شده است.
مدیر فرودگاه یاسوج ابراز کرد: مهمترین پروژه‌ها عبارتنداز توسعه و بهسازی ساختمان ایمنی و آتش نشانی، خرید دستگاه‌های چیلر ٢٨٠ تنی و هواساز و احداث ساختمان‌های مربوطه و نصب آن‌ها بمنظور ایجاد هوای خنک درسالن ترمینال برای رفاه حال مسافران، بهسازی ساختمان‌های سپاه حفاظت و پلیس، خرید ونصب دوربین‌های مداربسته در ایرساید و لندساید و نصب راهبند ضد تروریستی و دستگاه اکسس کنترل بمنظور افزایش ضریب امنیتی است.
انصاری فرد گفت: طبق مقررات و دستور معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل محترم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدیران فرودگاه موظفند زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات لازم را در فرودگاه‌ها مهیا کنند و برقراری پرواز پس از درخواست و مطالبه مردم بایستی توسط مدیران ارشد استانی اقدام شود.
وی تأکید کرد: در فرودگاه یاسوج همه امکانات و زیر ساخت‌ها و تجهیزات برای برقراری پرواز‌های داخلی و بین‌المللی مهیا است.
کهگیلویه وبویراحمد به عنوان کریدورشمال به جنوب شناخته می‌شود ودارای قابلیت‌های بی‌نظیری است امااین استان محروم فاقد یک متر خط ریلی است البته وجود فرودگاه یاسوج در قلب مرکز استان رامی توان علاجی براین درد محرومیت در بخش حمل ونقل دانست اماپرواز‌های این فرودگاه روزانه نیست و متولیان امر کمر همت برای برقراری هر روزیک پرواز در فرودگاه بسته‌اند.
مسئولان استانی معتقد هستند که فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
مشکل کهگیلویه و بویراحمد در آن است که به دلیل موقعیت کوهستانی بودن منطقه و همچنین نبودن زیرساخت‌های اساسی حمل و نقل از گذشته در میان کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس گرفتار شده است.
هم اینک، بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر در کهگیلویه و بویراحمد از طریق جاده انجام می‌شود و آنچنان که باید حمل و نقل توسط فرودگاه انجام نمی‌گیرد و تنها پرواز‌های این فرودگاه به یک شهر کشور یعنی تهران است.
این در حالی است که مجوز برقراری پرواز‌های بین‌المللی به فرودگاه یاسوج در مهرماه ۱۴۰۰در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج به مرز هوایی ارتقا پیدا کرد، طبق اعلام متولیان فرودگاه یاسوج تمامی امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران در فرودگاه یاسوج فراهم شده است و هم‌اکنون این فرودگاه برای برقراری پرواز‌های بین‌المللی آمادگی دارد اما هیچگونه پرواز بین‌المللی تاکنون نداشته است.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باند‌های فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
یکی از مصوبه‌های مهم سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بوده است که طبق اعلام مدیریت فرودگاه یاسوج این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پرواز‌های پرواز‌های مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهر‌های کشور ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
1