تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۵
کد مطلب : ۴۷۳۹۳۳
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

 ۸۱ معدن فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / لزوم جلوگیری از خام‌فروشی

۳
۰
 ۸۱ معدن فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد / لزوم جلوگیری از خام‌فروشی
کبنا ؛مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱ معدن فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالرایی ۸۴۹ نفر و حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال محرک، عاملی برای توسعه اقتصادی این استان محسوب می‌شود.
سید‌امیرتیمور موسویان بعداز ظهر (روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ واحد صنعتی این استان با اشتغالزایی ۳۴۱ نفر به چرخه تولید بازگشتند، اظهار کرد: ۵۴۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۷۰۰ نفر وجود دارد.

وی اظهار کرد: سه میلیون متر مکعب آب مختص بخش صنعت در شهرستان بهمئی داریم که با این میزان آب می‌توان طی چهار سال برای ۶ هزار نفر اشتغالزایی در حوزه صنعت ایجاد کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۸۱ معدن فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالرایی ۸۴۹ نفر و حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال محرک، عاملی برای توسعه اقتصادی این استان محسوب می‌شود.
موسویان با بیان اینکه ذخیره قطعی این تعداد معدن یک هزار و ۷۰۰ میلیون تن است‌، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری در زمینه مواد معدنی همچون بوکسیت، فسفات و سلستینو نظرات و موارد دیگر دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پرهیز از خام فروشی اولویت این اداره کل و استاندار استان است.
موسویان تأکید کرد: هم اینک فرآوری معادن در دست اجراست که از جمله آن‌ها معدن بوکسیت چرام بوده است و در کمتر از ۲۴ ساعت پروانه کارخانه خردایش صادر شد.
وی ابراز کرد: هم اینک این کارخانه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در حال بهره‌برداری است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران جزء مناطق حوزه زاگرس و از نظر معادن در حوزه رسوبی غیرفلزی قرار دارد هر چند این استان از نظر معادن جزء مناطق بسیار غنی کشور محسوب نمی‌شود اما پتانسیل‌های خوبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این حوزه دارد.
وی گفت: نخستین ذخیره معدنی نیترات کشور در بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که یکی از طرح‌های آینده دار است اما هنوز اقدام قابل توجهی در این منطقه انجام نشده است.
موسویان افزود: نهایی شدن فعالیت معدن نیترات دیشموک می‌تواند این بخش را به قطب صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کند.
وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بزرگ خدادادی در بخش‌های مختلف از جمله معادن، نفت و گاز، کشاورزی است اما درصد زیادی از مردم این منطقه بیکار هستند. سرعت بخشی به طرح‌های معدنی در استان و برنامه‌ریزی در زمینه اکتشافات معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در استان تولید و ایجاد اشتغال پایدار کمک فراوانی خواهد کرد. عمده معادن استان شامل سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین است.
موسویان تصریح کرد: در حوزه تجارت ۳۲ هزار واحد صنفی در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۲ هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد.
وی ادامه داد: در بخش تجارت، جابجایی و انتقال صنوف آلاینده از شهر‌های استان باید انجام شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۴۸ بازرسی از بازار استان انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۹۱۶ پرونده برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند که این تعداد پرونده معرفی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشت.
موسویان تأکید کرد: طی امسال ۱۰۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۴ میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی ۳۴۱ نفر به چرخه تولید بازگشتند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان داشته‌ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۲ درصد داشت.
موسویان افزود: معدن مس «خونگاه»در شهرستان دنا وجود دارد که در منطقه حفاظت شده و به همین دلیل این ظرفیت استان بدون استفاده مانده است که‌امیدواریم منابع طبیعی و محیط زیست تعامل و همکاری داشته باشند.
وی در خصوص بلاتکلیفی دو کارخانه دانش بنیان تولید آفت کش و آنتی بیوتیک گیاه پایه جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرک صنعتی چهار بیشه شهرستان گچساران به‌دلیل نبود اعتبار بیان کرد: برای راه‌اندازی و افتتاح این دو واحد صنعتی در صورت ثبت نام در سامانه بهین یاب، پس از بررسی در کارگروه تخصصی و مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
United States
مدیری که نمیتونه انتخابات یه اتحادیه را برگزار کنه،باید برکنار بشه
سپهر
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم قضیه چیه هر روز ی خبر از موسویان چاپ میکنید..‌
ی خبرهایی هست...
میخواد بگه منی هم هست...
برنامه چیه نمیدونم...ولی مشخص میشه تا مدتی دیگه....
Iran, Islamic Republic of
موسویان چند مدته مدیر کل شده؟؟؟؟؟
بعداز این همه مدت این چند روز مسلسلی خبر از خودتش چاپ میکنه...فکر کنم ترسیده
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1