تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۷۳۸۹۵
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کاهش آسیب‌‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نیست

۰
کاهش آسیب‌‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نیست
کبنا ؛مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ محله حاشیه‌نشین در سطح استان مشخص شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال این محله‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است.
به گزارش کبنا، روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری در نشست کارگروه حاشیه نشینی با اشاره به تدوین آیین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه نشینی در استان، اظهار کرد: وضعیت و ظرفیت این محلات بررسی و با شناسایی مسائل اولویت دار محلات با همکاری مردم و گروه‌های جهادی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.
وی افزود: در زمره استان‌های اول در حاشیه نشینی هستیم و بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین هم در شهر یاسوج ساکن هستند که باید اقدام اساسی برای معضل حاشیه‌نشینی در این مناطق صورت گیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آیین‌نامه اجرای حاشیه نشینی، دولت به دنبال واگذاری کار‌ها و خدمات به مردم است و در این میان گروه‌های جهادی در حاشیه شهر‌ها اقدامات ماندگاری برای کاهش معضلات و آسیب‌ها در این مناطق انجام بدهند.
نوری با بیان اینکه حلقه میان دولت و مردم تشکل‌های مردم نهاد هستند، عنوان کرد: با وجود اقدامات شبانه‌روزی صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی؛ اما رضایت‌بخش نیست؛ زیرا که کاهش آسیب‌ها در نقاط حاشیه نشین نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌های اجرایی است.
وی گفت: همه مدیران از جنگ نرم دشمن و برنامه‌ریزی برای آسیب زدن به کشور آگاه هستند، نباید از هیچ تلاش و کوششی در جهت رفع آسیب‌ها غافل شویم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برخی از مشکلات و آسیب‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد؛ اما برخی از آن‌ها مانند جمع‌آوری کودکان کار، همت و تلاش مسئولان در خود استان را می‌طلبد.
نوری ادامه داد: اعتباراتی برای رفع حاشیه نشینی ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها نسبت به جذب آن‌ها اقدام کنند و مدیری که نتواند اعتبارات را جذب کند باید پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: جلسات کارگروه حاشیه نشینی با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه نشینی و مشخص شدن دبیر کارگروه با حساسیت خاصی دنبال می‌شود تا آسیب‌هایی که در این نقاط احصاء شده را رفع کنیم.
طبق آخرین آمار‌ها، در مدت چند سال گذشته از حدود ۲ هزار روستای این استان ۴۰۰ روستا خالی از سکنه شده و به حاشیه شهر‌ها روی آورده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1