تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۷۳۶۱۰
کبنا گزارش می‌دهد

جوان‌ترین لژیونر ایرانی فوتبال یاسوجی است

۰
جوان‌ترین لژیونر ایرانی فوتبال یاسوجی است
کبنا ؛
«کسری طاهری» بازیکن کهگیلویه و بویراحمدی تیم سپاهان اصفهان با قراردادی سه ساله به تیم فوتبال روبین‌کازان روسیه پیوست.
وی با ۱۷ سال سن، جوان‌ترین لژیونر ایرانی و کهگیلویه و بویراحمدی می‌باشد که از دیگر تیمهای اروپایی نظیر زنیت سن‌پترزبورگ، زسکا مسکو، آآک یونان و همچنین از آلمان و هلند پیشنهادهای رسمی داشت.
فوتبالیست هم‌استانی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران به تیم روبین‌کازان روسیه پیوست.
طاهری جوانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که به یک تیم اروپایی و خارجی منتقل می‌شود.
وی در بازیهای جام جهانی نوجوانان که چند ماه پیش در اندونزی برگزار شد توانست با به ثمر رساندن دو گل و دو پاس گل، یکی از موثرترین بازیکنان تیم ملی در این دوره از بازیها باشد.
طاهری همچنین با دوگل زیبا که به بهترین تیم فوتبال دنیا یعنی برزیل زد، و همچنین یک پاس گل زیبا، نقش به سزایی در پیروزی تاریخی تیم ملی ایران بر برزیل بعد از ۵۱ سال داشت.
وی با ۱۷ سال سن، جوان‌ترین لژیونر ایرانی و کهگیلویه و بویراحمدی می‌باشد که از دیگر تیمهای اروپایی نظیر زنیت سنت‌ پترزبورگ، زسکا مسکو، آآک یونان و همچنین از آلمان و هلند پیشنهادهای رسمی داشت.
طاهری با بررسی پیشنهادها و شرایط بهتر و مطلوب‌تر تیم روبین‌کازان و موقعیت این تیم در لیگ روسیه به این تیم اروپایی پیوست.

*خودت را معرفی کن و بگو فوتبال را از کجا شروع کردی؟
کسرا طاهری هستم متولد 1385، پست تخصصی من مهاجم است، فوتبال حرفه‌ای را از 11 سالگی در باشگاه بزرگ فولاد مبارکه سپاهان شروع کردم و 6 سال است در این باشگاه کاملاً حرفه‌ای حضور دارم.
*چه شد که به سپاهان آمدی؟
تعریف زیادی از آکادمی فولاد مبارکه سپاهان می‌شنیدم و تصمیم گرفتم برای تست این باشگاه به اصفهان بیایم، یک هفته در تست‌گیری‌ها حضور داشتم که خدا را شکر انتخاب شدم و از این بابت بسیار خوشحالم.
در این فصل از عملکرد خود راضی بودی؟
فارغ از نتایج بازی‌ها در این فصل تمام سعی، تلاش و توانم را گذاشتم و از این بابت از عملکرد خودم راضی هستم.
چند بازی ملی داری؟
سه بازی ملی در مسابقات آسیای میانه برای تیم ملی نوجوانان انجام دادم، در این مسابقات دوگل و یک پاس گل ثبت کردم و خدا را شکر در این تورنمنت قهرمان شدیم.
از مربیان عزیزم در تیم‌ملی آقای وحید امیری، مسعود مقیم و ناصر شیردل و تمام مربیانم که برای پیشرفت من زحمت کشیدند بسیار سپاسگزارم.
آمادگی شما پیش از اعزام به آخرین اردوی تیم‌ملی جهت اعزام به مسابقات کافا چه میزان است و به نظرت در لیست نهایی حضور داری؟
برای حضور در اردوی تیم‌ملی از نظر روحی و جسمی کاملاً آماده هستم و در مورد لیست نهایی تمام تلاشم را انجام می‌دهم توکل و امیدم به خدا هست ان‌شاءالله اتفاقات خوب رقم بخورد.
الگوی شما در فوتبال چه کسی هست؟
رونالدو و آزمون الگوی من هستند و دوست دارم از باشگاه بزرگ فولاد مبارکه سپاهان به لیگ انگلیس بروم.
برای رسیدن به هدف خود چقدر تلاش کردی؟
پیش از انتخاب در تست فوتبال باشگاه سپاهان برای زندگی کردن با خانواده به شهر اصفهان آمدیم در سال اول کسی را نمی‌شناختم، شرایط سختی داشتم ولی از تلاش دست نکشیدم، با سختی‌ها جنگیدم و بسیار سپاسگزارم از مربیان و خانواده عزیزم که در سختی‌ها کنار من بودند.
بهترین و بدترین خاطره فوتبالی شما؟
بهترین خاطره من مربوط به رده 15 سال هست که توانستیم در استان و کشور قهرمان شویم و بدترین خاطره مربوط به همان سال هست که در مسابقات استان هفت هفته متوالی نتوانستم گلی به ثمر برسانم.
*کلام آخر؟
از مدیر‌عامل محترم باشگاه، مدیران و مربیان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تشکر و قدردانی می‌کنم که همیشه در کنار ما بودند و باعث پیشرفت ما شدند و انشالله روزی این محبت‌ها را جبران کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1