تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۷۲۹۴۷

تخلفات فروشگاه‌ها را گزارش کنید

۰
تخلفات فروشگاه‌ها را گزارش کنید
کبنا ؛حالا دیگر خیلی از افراد با کالابرگ الکترونیک آشنا هستند و خریدهایشان را از طریق همین کالابرگ انجام می‌دهند. اما در حدود یک ‌ماه پیش طرحی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد به اسم طرح «فجرانه کالابرگ» که به مناسبت دهه فجر بود و از ۱۸بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
به کبنا به نقل از گزارش همشهری آنلاین، در این طرح همانطور که احتمالا در جریان هستید، یک سبد ۱۱قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قندوشکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.
همه اینها را گفتیم که بگوییم اگر برای استفاده از طرح فجرانه کالابرگ به فروشگاهی مراجعه کردید و تخلف یا گرانفروشی در آن فروشگاه دیدید، یا صاحب فروشگاه شما را مجبور کرد از برند ‌یا محصول خاصی خریداری کنید، باید به سرعت به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات اطلاع داده و شکایت کنید.
بهتر است بدانید که در سبد تعریف‌شده، مبنایی برای خرید کالابرگ الکترونیک درنظر گرفته شده است و هر فردی که بخواهد ۱۱قلم تعریف‌شده را خریداری کند با حجم و وزن و کالای مشخص، باید ۵۲۳هزار تومان را خودش پرداخت کند اما قیمت روز این سبد ۷۴۳هزار تومان است که مابه‌التفاوت ۲۰۰هزار تومانی آن را دولت به‌عنوان اعتبار می‌پردازد.
در این طرح هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد و مردم هم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. به‌طور مثال، گفته شده است که در طرح، افراد روغن مایع ۸۱۰گرمی خرید کنند، اما شما می‌خواهید روغن کنجد بخرید، مابه‌التفاوت بین روغن معمولی تا روغن کنجد را خودتان باید پرداخت کنید. در نتیجه اگر هنگام خرید، غیر از این اتفاق افتاد، حتما موارد تخلف را گزارش کنید تا از تکرار آن جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1