تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۴۷۲۱۵۵
در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فرهنگ از مولفه‌های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است / به انتخاب  مردم در 11 اسفند باید احترام گذاشت / اکران 17 فیلم جشنواره فجر در یاسوج / افتتاح نمایشگاه تجسم فجر/ جشنواره موسیقی فجر در استان برگزار می‌شود

۲
۰
اکران 17 فیلم جشنواره فجر در یاسوج / جشنواره موسیقی فجر در استان برگزار می‌شود
کبنا ؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سطح استان میزبان جشنواره فیلم فجر از ۱۶بهمن ماه تا ۲۳بهمن ماه ادامه دارد ودر این راستا ۱۷ فیلم درسطح استان وسینما هنر در یک هفته و۴نوبت اکران می‌شود.
به گزارش کبنا، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع جشنواره‌های فیلم و موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیر کل ارشاد فرهنگ و ارشاد  اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از نگاه مطالبه‌گرانه و همچنین همراهی آنها در حوزه فرهنگ و هنر و تبریک ایام الله دهه فجر گفت: فرهنگ، هنر و رسانه در پیدایش انقلاب اسلامی جایگاه لی بدیلی دارد و اگر در هر مکانی از قدرت صحبت می‌شود مدیون فرهنگ و هنر و رسانه است که برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش دارد، که نتایج آن انقلاب اسلامی با رشادت‌های رزمندگان و شهدای انقلاب است که در این راستا یاد و نام شهدا را گرامی می‌داریم.
امین درخشان با بیان اینکه باید مدیران نسبت به گزارش فعالیت‌ها و حرمت اهالی رسانه به بیان دستاوردها و خدمات بپردازند گفت: از حضور همه شما خبرنگاران در این نشست تقدیر و تشکر می‌کنیم.
هنر اسلامی از مولفه‌های انقلاب اسلامی است
 وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به نقش و جایگاه هنر بپردازیم، باید بدانیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و حوزه فرهنگ یکی از مولفه‌های تاثیر گذار است، ادامه داد: با بررسی سیر تحولات انقلاب اسلامی شاهدیم که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات بابل توجهی شکل گرفته است؛ امروز چهل و دومین جشنواره فیلم و موسیقی با خلاقیت هنرهای این سرزمین است و بیان خدمات کشور از در قالب هنر هنرمندان است.

وی گفت: ۳ جشنواره را پیش بینی کردیم، توقع داریم باید نسبت به موضوعات فرهنگی و ایجاد نشاط هنری و فرهنگی در جامعه تلاش کرد، در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های مختلفی برگزار شده است و نمی‌خواهیم بگوییم نمره عالی به خودمان دهیم، اما نبود اعتبارات را بهانه نکردیم تا فعالیت‌های کم رونق و کم رمق شود و فعالیت‌ها در سطح استان برگزار شود
درخشان گفت: همه جشنواره‌ها، برنامه‌ها، فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار شد و سبب رضایت وزارت فرهنگ کشور از استان منجر شد و به عنوان دستگاه برتر معرفی شدیم، در زمینه توجه به حوزه زیرساخت‌ها، اعتبارات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت.
 یکی از مولفه‌های جمهوری اسلامی حوزه فرهنگ است
  وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های جمهوری اسلامی حوزه فرهنگ است، امروز در دنیا برای حوزه فیلم حرف برای گفتن وجود دارد و در همه حوزه‌های فرهنگی، آداب و رسوم و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس کارنامه موفقی داریم، هرچند در حوزه تاریخ تمدنی و ارزش‌های دینی و مقدس داریم و سبب تولید آثار مهمی می‌شود.
اکران 17فیلم جشنواره فجر در استان
 درخشان گفت: در سطح استان میزبان جشنواره فیلم فجر از ۱۶ بهمن ماه تا ۲۳ بهمن ماه ادامه دارد و جشنواره تمدید خواهد شد و ۱۷ فیلم در سطح استان و سینما هنر در یک هفته و ۴ نوبت اکران می‌شود.
 این مسئول افزود: در این جشنواره همه مقدمات یا انجام شده یا در حال انجام است و سهمیه ویژه‌ای برای اصحاب رسانه و هنرمندان پیش‌بینی خواهیم کرد تا با سهمیه از این ظرفیت بهره‌مند شوند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار داریم برای برگزاری خوب جشنواره متولی باشند و نسبت به پوشش و تبلیغ آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
ارسال 360 اثر تجسمی به هنرمندان هم استانی به مرکز
وی ادامه داد: این فیلم‌ها برای اولین بار اکران می‌شود و تکراری نیستند و تعداد قابل توجه آثار در حوزه اجتماعی و ارزشی مخاطب پسند هستند و در سال جاری کارگردان خوبی پای کار آمدند و کیفیت تولیدات شرایط بهتری دارد و امید داریم سبب مخاطبان شود.
 درخشان گفت: جشنواره هنرهای تجسمی با هماهنگی جشنواره فجر برگزار شد، حدود ۳۶۰ اثر از طرف هنرمندان استان به تهران ارسال شد و با مشارکت خوب آنها سبب پذیرش آثار شد و تعداد ۱۵ اثر توسط دبیرخانه مرکزی انتخاب شدند.
 برگزاری جشنواره موسیقی فجر در شهرستان‌های استان
وی ادامه داد: کمبود نشاط اجتماعی به عنوان یک اولویت باید توجه کرد، یکی از مهم‌ترین وظایف توجه به این بخش است، یکی از مولفه‌ها حوزه موسیقی به عنوان هنری فراگیر و مردمی بعد از چندین سال میزبان جشنواره موسیقی فجر در استان در بخش‌های پاپ و سنتی که  ۳ گروه استانی و ۲ پاپ غیر استانی و ۲ قشقایی که در شهرستان کهگیلویه، بهمئی، گچساران برگزار
می‌شود. 

وی ادامه داد: جشنواره فجر به همت معاونت سینمایی از ۲۵ بهمن ماه آغاز می‌شود تا ۱ اسفند ماه ادامه دارد.
 این مسئول گفت: یکی از موضوعات ایجاد نشاط در سایر نقاط استان بحث جشن‌های فرهنگ و هنر با ۲ محور دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به مشارکت جدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اگر امروز در سطح استان شاهد سربلندی در حوزه انتخابات هستیم بخش زیادی از آن مدیون اهالی رسانه است و شاهد شور انتخاباتی در سطح استان هستیم.
 به انتخاب و رأی مردم باید احترام گذاشت
 وی گفت: هر فردی رأی اول را بیاورد برای ما مورد احترام است و به رای و نظر مردم احترام  خواهیم داشت، در این راه باید اخلاق مدار بود و اهالی رسانه به جریانات و شخصیت‌هایی که به گرایش آنها نزدیک نبودند اما اخلاق مداری را مدنظر قرار دادند.
 درخشان با بیان اینکه برنامه‌های مختلف شعر، نمایشگاه، برنامه‌های متنوع در مناطق محروم برگزار می‌شود گفت: یک اثر خیابانی و یک اثر صحنه‌ای در حوزه مسائل اجتماعی به تهران راه یافتند، در حوزه سرود پسران خورشید در جشنواره‌های کشوری جز گروه‌های برتر بود، نکته قابل توجه گروه سرود که به تهران راه یافت گروهی از کودکان کار بودند.
 تصویب 150میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی
وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها خلا جدی وجود داشت که در سفر اول حتی یک ریال پیش بینی نشد چون در سطح استان شخص استاندار به تازگی معارفه شدند و این موضوع را در مجموعه وزارت و سطح کشور بهانه کردیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان در دور دوم سفر ریاست جمهوری مصوب و ابلاغ شد که ۵۰ میلیارد تومان برای حوزه کتاب‌خانه‌های عمومی در مناطق روستایی برای تجهیز و تعمیر و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز و بخش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان پیش بینی شده است.
درخشان در ادامه گفت: حدود ۹۵ درصد رسانه‌های استان اصول حرفه‌ای و رسانه‌ای را رعایت می‌کنند در ایام انتخابات کمیسیونی تشکیل شده است تا در حوزه حواشی حوزه رسانه فعالیت‌هایی که خارج از چهارچوب بود بررسی و رسیدگی شده و دستگاه‌های قضایی همچنین ورود کردند اما در مجموع کار رسانه‌ها را ستایش می‌کنیم و اگر مشکلی هم بود به کلیت اصحاب رسانه تعمیم نمی‌دهیم.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش آفرینی ارشاد اسلامی در حوزه طلاق، ترویج ازدواج آسان، و خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی گفت: بیش از ۱۰ اثر شامل تئاتر و اثر خیابانی برگزار شد که یکی از این اثرها به جشنواره فجر راه یافت.
 درخشان ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح وزارت اعتبارت چندانی پیش‌بینی نشده است اما سعی کردیم برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی را دنبال کنیم.
 وی افزود: بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در یاسوج در سینما هنر حضور پیدا کردند و این‌گونه نباید تصور شود؛ چون سینما نیست؛ بلکه حضور در سینما هنر خوب است.














نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله
Iran, Islamic Republic of
هرکی پیدا کرد جایزه داره
باورساد
Iran, Islamic Republic of
درخشان مدیریتی ضعیف
انشااله بعد از این انتخابات باید ارشاد رو واوگذار کنی
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1