تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۲۱۰۷
یادداشت؛

توصیه به استادم «دکتر خرامین»

۳۵
۲
توصیه به استادم «دکتر خرامین»
کبنا ؛یادداشت - سیدعلی عباس محدث - رزومه شما را هرچند قبلاً هم دیده بودم، اما با نگاه امروزم با هدف تصمیم شما که متفاوت از گذشته بود، مطالعه کردم. امروز در میان مقالات، ‌ایده‌ها، اعتبارنامه‌های علمی، کتاب‌های تألیفی و کلاً هر جایی از رزومه را بررسی کردم، دنبال واقعیتی بودم که ندیدم. گذشتۀ سیاسی شما را مرور کردم. نقش اصلی‌تان در شکل‌گیری جریان اصول گرایی و اعتباری که برای کاندیدا‌های موفق و گاهی شکست خورده این جریان، در سطح استانی و کشوری داشتید را هم ارزیابی کردم. به اینکه در مناسبت‌های مختلف ملی و استانی، به عنوان تئوریسین این جریان، در متینگ‌های دانشگاهی و مردمی حاضر شده و گفتمان سیاسی نظام، امام و رهبری را تدوین می‌کردید، آن را هم مورد مداقه قرار دادم. دوباره برگشتم و رزومه شما، تعداد پایان‌نامه‌هایی را که مدیریت کرده بودید و حتی برخی را در سایت‌های علمی، پژوهشی جستجو کردم، سوابق مدیریتی و عملکرد‌های اجرایی‌تان را به دقت نگریستم و باز هم همان حقیقت گم شده‌ام را نیافتم.
صادقانه و از منظر کسی که جامعه‌شناسی خوانده‌ام، جسارت کرده و شما را هشدار می‌دهم و نصحیت می‌کنم.
اگر می‌خواهی شیرعلی خرامین فرزند علی را نابود بکنی، به من و ما‌ها هیچ ربطی ندارد. اگر قصد تحقیر و تضعیفش را داری، باز هم به من و ما‌ها صنمی نیست. اما اگر قرار باشد که دکتر خرامین، فرزند ایران، ‌اندیشمند روانشناس و چهره ملی این مملکت را که تمام سرمایۀ فکری، سیاسی و اعتبار علمی استان ما بوده و راه روشنِ دانشگاه به سوی مردمی بینوا و مستمند که مغضوبِ سیاستمدارانِ بیسواد شده‌اند را خراب کنی، خرابت می‌کنم.
وقتی می‌بینم که مردم ما با آن همه دلاورمردی که فرزندان‌شان در ۸ سال دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی داشتند و این همه چهره علمی و دانشگاهی چون شما که در پهن دشت ایران اسلامی سرافرازی می‌کنند، به دنبال رؤسای جمهور بیسواد، وزرای آویزان به نمایندگان و استانداران اجیر شده، کیلومتر‌ها می‌دوند و پشت درب اتاق‌شان منتظر پاراف‌های بی‌اساس می‌مانند، نمی‌گذارم، با نام دکتر خرامین بازی بشود.
وقتی با آن همه هجمه‌های داخلی و رسانه‌های بیگانه، بیش از ۱۸ میلیون نفر به آقای رئیسی رأی می‌دهند ولی متأسفانه وزیری را انتخاب می‌کند که با وقاحت تمام و در حالی که سیب زمینی کیلویی ۴۰ هزار تومان است، می‌گوید با یک میلیون تومان اشتغال زایی می‌کند، و بعد از استعفای اجباری‌اش، در بزرگترین مرکز اقتصادی منصوبش می‌کند، نمی‌گذارم به نام دکتر خرامین احساسی برخورد بشود.
حالا که استاندار ما کسی می‌شود که بجای تعیین مدیران علمی و دانشگاهی، دربست گوش به فرمان نمایندگان قانون گریزی می‌شود که آبدارچی و راننده و معلم ابتدایی و سروان و بیکار را در سمت‌های فرماندار و مدیرکل منصوب می‌کند، نخواهم گذاشت از اعتبار دکتر خرامین سوءاستفاده بشود.
وقتی مدیر اجرایی استان، به جای تصمیم‌گیری و ارائه برنامه برای کاهش بیکاری، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، تکدی‌گری، کودکان کار، طلاق و... ، علاوه بر تصمیمات کشوری، برای استان ما هیچ‌ایده‌ای جز گریۀ مظلومانه و تن دادن به خواست نمایندگان ندارد، نمی‌گذارم نام دکتر خرامین را در این وااسفای مدیریت هزینه کنید.
وقتی کسانی از ائتلاف و اصلح می‌گویند که‌ایده‌های اصول گرایی را به ماندگاری استانداری که هیچ تحولی در ساختار‌های اجرایی استان نداشته و معاون سیاسی‌اش نیز کمترین هنری در اصلاح مدیریت سیاسی استان به غیر از خواست نمایندگان ندارد، شیرعلی خرامین را نمی‌دانم ولی دکتر شیرعلی خرامین اصلحِ این بازار نیست و نمی‌گذارم در این عرصه تحقیر شود.
این سیاستی که می‌فرمایی به توانمندی قبرستان‌ها دوخته شده است، وصلۀ کسانی است که به جای‌ایده‌های علمی و اخلاقی و نظری، پشت تریبون‌های انتخاباتی فحش بدهند و دروغ بگویند و به حقایق و راستی‌ها، تهمت بزنند. من در رزومه شما این را ندیدم. واقعیت گم شده‌ای که دنبالش بودم و در جامعه امروز ما با سیاست عجین است و محور اساسی رأی‌آوری است، بی‌هنری است. در رزومه شما مطالبی وجود دارد که بیانگر آن است که می‌فهمید. درک علمی و سیاسی به حقیقت و واقعیت‌ها دارید. مدیون کسی به غیر از خدا و والدین و خودتان نیستید. نمی‌دانم چگونه فکر کردید که می‌توانید دردمند این جامعه باشید؟ چند درصد اساتید دانشگاهی همراه شما هستند؟ چند درصد نویسندگان کتاب و داستان و مقالات شما را همراهی می‌کنند؟ اون کسی که به شما گفته باید چند میلیارد هزینه کنید، درست می‌گفت. اون کسی که به شما گفته باید به جای دانشگاه، به قبرستان‌ها بروید، درست می‌گفت. اونی که به شما گفته بود رزومه را به مردم بویژه مدرک‌داران دانشگاهی نشان ندهید، حقیقت را گفته بود. چون رزومه علمی توهین به کسانی است که قرار است ما انتخاب کنم.
سخن کوتاه می‌کنم، جناب آقای دکتر شیرعلی خرامین، استاد ارزشمندم؛
لطفاً در محافل سیاسی از اعتبار و نام دکتر شیرعلی خرامین استفاده سیاسی نکنید. همۀ این اسم که به همراه دانش و معلوماتش از نگاه جامعه شناختی، پارادایم فکری استان ما است، متعلق به شما نیست. در جهان سوم، هنر سیاسی بودن، علمی نبودن است. مدرک داشتن با علمی بودن متفاوت است. دوباره علمی بودن با مدیریت، دنیایی فاصله دارد. عنوان و کرسی دانشگاهی داشتن، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. شما که متن سخنرانی بسیاری از کاندیدا‌های اصول گرایی قبل از این دوره را نوشتین، چرا فکر کردید که دانش و معلومات علمی دکتر شیرعلی خرامین در این آشفته بازار بی‌هنری و بداخلاقی هزینه کنید؟ در جلسات با رسانه، دانشگاهیان، بازاریان، ادارات، فرهنگیان و... ، از دانش و مدرک دانشگاهی و برنامه‌های علمی برای توسعه محوری و یا فهم بر قوانین و نقش نمایندگان در تصمیم‌گیری‌های کلان از شما می‌پرسند؟ از‌ایده‌های جامعه شناختی شما در مورد نقش طایفه و قوم و ایل و منطقه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، همگرایی و انسجام اجتماعی می‌پرسند یا از میزان آراء‌تان در طایفه و ایل و...؟
و تمنای آخرم؛
همین فردا صبح، بر اسب خردتان سوار شوید، به یکی از کلاس‌های دانشگاهی که هیچ کس به غیر از خودتان در آن نباشد بروید و ۴۵ دقیقه برای شیرعلی خرامین از زبان دکتر شیرعلی خرامین، پیرامون همسانی حقیقت نمایندگی با واقعیت نمایندگی در این استان سخن بگویید. علت بی‌توجهی و عدم درخواست بزرگان و تصمیم گیرندگان جریان اصول گرایی را از دکترشیرعلی خرامین در سنوات گذشته جهت حضور در رقابت‌های انتخاباتی را برای شیرعلی خرامین تحلیل کنید. عوامل بازدارنده و عدم رأی‌آوری دکتر شیرعلی خرامین به جای شیرعلی خرامین را برشمارید. علت موفقیت شیرعلی خرامین در مقابل دکتر شیرعلی خرامین را نیز بیان کنید.
خداوکیلی هر نتیجه‌ای که بدست آوردید، در رسانه‌های استان بیان کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

علمی
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتی محدث عزیز
نگاهت همیشه متفاوت و قابل تامل هست
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق، مردم ما نماینده خوب نمیخوان
کاظم
Iran, Islamic Republic of
درود، احساس میکنم درون و عمق این یاداداشت، ترویج و تشویق یا اصطلاحا هندونه زیر بغل گذاشتن است به گونه ای که دکتر خرامین را از ادامه مسیر رقابت باز بداره آن هم با القاء به نداشتن آراء و عدم همراهی بزرگان و خواص سیاسی، این روزها هر کس که دست به قلم میبره مطئنا بدون غرض نمیتونه باشه.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام. مطلب رو با دقت کامل بخون
احتمالا سردستی خوندیش
دقت کن
Iran, Islamic Republic of
بنده جناب آقای پروفسور خرامین را زمانی که رئیس مرکز بهداشت بویراحمد بود می شناسم مدیری جهادی انقلابی مومن پای کار انقلاب محبوب فرزند یکی از کارکنان بودم به قول معروف خاکی هیچ وقت ادعا نمی کرد و نمی کنه که مثلا رفتم انگلستان درس خوندم در قلب بنده جا داره ولی حضرتعالی حق نداری تمام مسئولین کشور رو زیر سئوال ببری
حمید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بر عکس اولین کلامش در صحبتهایش رفتن به ناتینگهام انگلیس است و هر روز تکرار می کند نمی داند که روانشناسی و چهار کلمه انگلیسی یاد گرفتن محبوبیت بوجود نمی آورد و چهره های علمی و موجهه جریانات سیاسی اینگونه حمایت نمی کنند حتی یک نفر از آنها از خرامین حمایت نکردند .
United States
چون ایشان باج بده نیستن
همین کسانی که الان دور و بر آقای منتظریان هستند کسانی بودن که قبلا زمینه موفقیت آقای روشنفکر و قبل‌تر از اون آقای زارعی رو فراهم کردن چون به خواسته های خودشون نرسیدن الان به آقای منتظریان پیوستن. مطالبی که پیرامون پیوستن افراد به ایشون ذکر میشه رو با دقت مطالعه کنید همگی یا کاتب یا سخنران یا مجری یا کسانی که رویای مدیر کلی و ریاست داشتن و به آرزوی خودشون نرسیدن هستن و الان فقط با وعده و امید رسیدن به پست و مقام ایشان را همراهی میکنند.
هیچ‌یک از این افراد درد مردم استان و شهرستان بویراحمد رو ندارن و فقط دنبال امیال خودشون هستن.
جناب دکتر خرامین باج بده نیست، وعده شخصی نداده و نمیده
حبیب
Iran, Islamic Republic of
فقط یک جمله در متن گویای واقعیت است آن هم اینکه آقای خرامین آرای خوبی ندارد و بیشتر از این خودش را به زحمت نیندازد و به سونامی ندای وحدت بپیوندد این توصیه خیلی بجا و مهم است .
میهمان
Iran, Islamic Republic of
والله خداوکیلی بیشتر مطالبش عالی بودو حقیقت را بیان می کرد مخصوصا ادمای بسواد مدرک دار رو
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام. چند بار دیگه مطلب رو با دقت بخون
محمد
Iran, Islamic Republic of
عالی فرمودید به قول لسان الغیب حافظ
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس
بلوط
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر خرامین معنای همین حرفهای آقای محدث را واکاوی کرد و متوجه ته و بطن موضوع شد ، اگر ایشان بعد از ببقول خودش ده ها سال علم اندوزی و نویسندگی و روانشناسی و روانکاوی جامعه ، اگر وی بقول خودش بعد از یک عمر حضورش در بطن و متن جامعه و درک حرف و راز زندگی مردم و مردمی بودن و..... حالا اگردر همین جامعه ای که او ادعای ، جامعه من ، مردم من ، عزیزان من و.... میکند فهمید که آرایش کمتر از ۲۰۰۰ است ، پس معلوم میشود که ابشان حتما به ذره بیشتر از امثال من بیسواد روانشناسی بلد است ، حتما بیشتر از من بیسواد روانکاوی جامعه را بلد است ، حتما ایشان بیشتر از ما مردم کف بازار از کتابهایی که بقولی خودش خوانده و نوشته کسب علم و عمل کرده و آدمها را ، بیماران را ، سالمها را خوب میشناسد .
اگر کمتر از ۲۰۰۰ رای آورد ، اونوقت متوجه خواهید شد که ایشان چقدر ........ از کف جامعه عقب است ؟!!!
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
/، حالا خداوند هلش داد وسط جامعه تا هم خودش و هم مردم بفهمند که یه من ماست وی چقدر کره داره !!
روانشناسی که نمی تواند با علم و دانش روانشناسی جامعه اش ، بفهمد که تعداد آرایش پر همون کیف مدرسه ای اول ابتدایی اش هم نمیشود ، کجایش روانشناس است !!! خدا این بشر را آورده وسط میدان ، که به خودش و جامعه بفهماند که ایشان فقط خوب ترجمه کرده و حفظ کرده و یک مدرک ترجمه ای گرفته و خودش هم باورش کرده که روانشناسه !!!
احمدی
Iran, Islamic Republic of
چقدر. بد نوشتی
همش کپی برداری هست.
ولی اسم کتاب دقیقا یادم رفته /نمی دونم این سبک نوشت و جملات را کجا خوندم .
هر چه خوندم احساس کردم من اینها را چند مرتبه جای خوندم.
مخصوصا وقتی گفتی همین فردا صبح، بر اسب خردتان سوار شوید، به یکی از کلاس‌های دانشگاهی که هیچ کس به غیر از خودتان در آن نباشد بروید و ۴۵ دقیقه برای شیرعلی خرامین از زبان دکتر شیرعلی خرامین، پیرامون همسانی حقیقت نمایندگی با واقعیت نمایندگی در این استان سخن بگویید. .....
رضایی
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی
به هیچ حایی نمی رسی. پس از سالها رفاقت با دکتر محدث، قسم می خورم که حتی یه جمله از این متن کپی پیست نیست. اگر متنش را هرکحا خواندی برای سایت نفرستی تا منتشر کنه.
علوی
Iran, Islamic Republic of
کارشناس روانشناسی مگر می خواهد شق القمر کند از اقتصاد و و مشکلات معیشتی چه می داند ؟ بیشتر از 4000 رای ندارد.
ناشناس
United States
آهان پس کارشناس الهیات یا کارشناس ارشد تاریخ اسلام از اقتصاد و مشکلات معیشتی خبر دارد
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
کا محدث سالل سال فوق العاده خاص بهزیستینه خردنه ویه او هم سرش بودجشه کشوری...یه ترمیمی هم مث وزارت کشوروزرمجموعیلش وبهانه انتخابات ومون ندان...فلاکت وبیعرضگی وتهران تااستان ایباره...سی یو چه راهکاری داریت؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شیرعلی خرامین اعتبارش از دکتر خرامین بیشتر است چون شیرعلی سالم تراست
و
فکر کنم خودت هم متوجه نوع نگارش و ادبیات در هم ریخته ای که ارائه دادید ، نمی شوید. اگر در دفاع مقدس شرکت کرده ، امتیازات آن را که شامل تحصیلات و اخذ مدرک در داخل و خارج بوده را هم بدست آورده و الا کی به این راحتی قادر به تحصیل در انگلستان بود!
پارسا
Iran, Islamic Republic of
شما اول ادبیات صحبت کردنتون درست بکنید
مهم دانش و توانمندی هست
چه سروان ها یا معلمهایی که بالاتر از شما هستند.
تو داری به چند طیف توهین میکنی برای اینکه از یک شخص، حمایت کنید؟!!
نانا
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف که گل گفتی ... ولی به نظر من دکتر خرامین باید باشه تو میدون حتی اگه رای هم نیاره که مسلما نمی یاره... حداقلش اینه که رای خیلی از رقبای بی سوادش رو تحت الشعاع قرار می ده
حسینی
United Arab Emirates
الان تو و کاندیدت / خوبین فقط بقیه هم بد شدن
باید اینطور نوشت در استانی که قلم به دستش قلم رو می فروشد و در جهت خاله زنکی و رسیدن به منافع قلم میزند نه فقط آقای خرامین یا استاندار یا دیگران
بلکه با وجود قلم فروشان بی وجدان اگه قوی ترین سیاستمداران دنیا هم بیایند به این استان هیچ کاری پیش نمیره
پس آقای خرامین خودتو خراب نکن که فردا برا منافع اولین نفری که شب نامه علیه ت می‌نویسه همین آقا
رهایی
Iran, Islamic Republic of
یکی از مدارک دارهایی که نویسنده محترم ازش گفتن شما هستی که نمی دونی منظور این متن چیه؟ تو اصلا فرق شب نامه با نقدو مقاله را هم نمی دونی. ای خاک بر سر مملکتی که تو باسوادشی حسینی!!!!!!!!!
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
آ قای خرامین را توصیه کنید به خودش زحمت ندهد چون رای ندارد نه جامعه علمی استان و نه جریانات سیاسی و نه دانشگاهی و نه چهره های سرشناس ونه عوام با خرامین همراهی ندارند خیلی به نفعش است که کنار برود و اینطوری خیلی سنگینتر است .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل زیبایی...
United States
قلمی که جهت منافع صاحبش حرکت کنه/به رشته تحریر درنمیاره
احمدی لو
United States
خرامین با استفاده از بوررس دولتی دکترا گرفت ولی کاری برای بیماران نکرد؟
حالا درمسندی دیگر که تخصصش نیست چه کاری از او ساخته است؟
بابی
Iran, Islamic Republic of
خدایی شیر علی مثل شیر از همین شرایطی ک در اختیارش بود بورس گرفت
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و قابل تامل بود ، دکتر خرامین تعداد رای دهندگان ش به ۱۰۰۰نفر هم نخواهد رسید ، جریان اصول گرا هم که هیچ حمایتی از او نخواهد کرد ،به نظر من آقای روشنفکر یک سیاست مدار قهار بود که خودش رو از این جریان بیرون کشید و به تنهایی همه شون رو شکست داد
این دوره آرا تقسیم شده هست و برنده انتخابات با نفر دوم خیلی تفاوت آرا نداره
دلمون رو زیاد هم به سایر کاندید ها خوش نکنیم که قطعا همه شون طائفه گرا هستند ، این رو گذر زمان به همه اثبات خواهد کرد
کیهان
Iran, Islamic Republic of
معلومه چی نوشتی
مطهر
Iran, Islamic Republic of
چرا (به چه دلیل) مدیرکل بهزیستی استان نشدی؟
India
انصافا خیلی جالب و زیبا و شیوا نوشته اند و جالب و زیباتر جواب دکتر خرامین عزیز که خدا بعنوان ذخیره علمی برای این کشور و استان پشت و پناهش باشد خیلی زیبا و شیوا پاسخ دادند پاسخی دادند که باید در تاریخ ثبت شود تا باز آیندگان بدانند که چه اسطوره واقعی در این استان بود و در حقش ظلم شد و چرا به این استان سراسر زر خیز محروم می گویند ما فقر فرهنگی هر چه بلا و بدبختی بود به سرمان آوار کرد نه پول و گنج سکه
India
اولا زیباترین متن و نوشتار را داشت و چه زیبا دکتر خرامان پاسخ دادند ای کاش یک بار این مرد بزرگ دکتر خرامین را از نزدیک ببینم شاید ۱۵ سال دکتر زارع قلات از بار علمی از متانت طبع از برخورد از بزرگی وانسانیت دکتر خرامین تعریف و تمجید می کرد و انصافا نمی‌دانستم هم استانی است ولی الحمدالله که خدا منت داشتن چنین انسان‌های در استان به گردن ما دارد الحمد الله رب العالمین دوستان هم استانی های عزیز بیایید ما با شرافت و مردانگی قدر این انسان‌های بزرگ را بدانیم فضای سیاسی استان قابلیت هضم و شناخت این چنین انسان‌هایی را ندارند حداقل بی حرمتی نکنید
India
حتما می‌ماند آن شاءالله اگر شیرعلی خرامین به دکتر شیرعلی خرامین رای دهد این مرد خیلی بزرگ است شاید خیلی حتی از دانشجویان مقطع لیسانس و دکترای خود آقای خرامین نتوانند درکش کنند
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1