تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۷۲۰۶۰
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

در فضای مجازی برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی غیرکنترل شده، دیده می‌شود/ در میدان انتخابات، صله رحم جایی ندارد، شایستگی‌ها مقدم بر صله رحم است / انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به شورای فرهنگ عمومی استان: برخی مدیران هیچ ظهور و حضوری در این جلسه ندارند

۰
در فضای مجازی برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی غیرکنترل شده، دیده می‌شود/ در میدان انتخابات، صله رحم جایی ندارد، شایستگی‌ها مقدم بر صله رحم است / انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به شورای فرهنگ عمومی استان: برخی مدیران هیچ ظهور و حضوری در این جلسه ندارند
کبنا ؛جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست آیت‌الله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و با حضور جمعی مدیران و مسئولان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، شامگاه امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲)، در این نشست، آیت الله سید نصیر حسینی گفت: امروز این انقلاب با پیشرفت و پیروزی در سایه پر خیر انقلاب اسلامی و با مشارکت مردم اتفاق افتاده است. اگر مردم بخواهند و انتخاب کنند، خداوند در این انتخاب صحیح برکات فراوانی را قرار می‌دهد، ولی اگر مردم نخواستند و انتخاب غلط کردند یا اینکه در خصوص مسائل جامعه منزوی و خنثی شدند، حوادث تلخی رقم خورده و خواهد خورد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: انتخابات برای ما مسأله حیاتی است، احساس مسئولیت مردم در قبال تمامیت ارضی، در قبال ارزش‌های دینی، در قبال توسعه کشور محسوب می‌شود. اگر مردم نباشند، اتفاق دیگری رقم می‌خورد. قهر با صندوق‌های رأی اتفاق خطرناکی است که نباید اتفاق بیفتد.
آیت الله حسینی افزود: ما باید در مسأله مشارکت مردم در انتخابات از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم، دشمن تلاش زیادی کرده برای اینکه مردم ناامید باشند و نسبت به صندوق رأی قهر باشند. اما الحمدلله این همه پیشرفت در سایه حکومت اسلامی و ولایت فقیه اتفاق افتاده که در تاریخ کم نظیر است.
وی گفت: یک زمانی درخصوص کشف نفت  انگلیسی‌های خبیث می‌گفتند این ماده بدبو به درد شما نمی‌خورد و ما هم باور می‌کردیم، امروز هم فهمیده‌اند که آینده روی ارزش‌های الهی و ولایت می‌چرخد، می‌گویند انقلاب اسلامی چه دستاوردی داشته، این همه گرانی و فلان. مشخص است که این‌ها شیطنت و حیله انگلیسی است. باید آگاه‌سازی اتفاق بیفتد.
آیت الله حسینی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها برای بیان دستاورد‌های انقلاب باید پای کار باشند، و مردم آگاه شوند تا این مشارکت و شور انتخاباتی اتفاق بیفتد. مردم باید احساس مسئولیت کنند و حاکمیت نیز باید احساس مسئولیت داشته باشد، تبلیغات انتخاباتی باید منطقی انجام گیرد، مناظره‌ها باید علمی و منطقی باشد. در فضای مجازی برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی غیرکنترل شده دیده می‌شود. نمایندگان باید اعلام برنامه کنند و وعده‌هایی که می‌دهند در چارچوب وظایفشان باشد، نه مسائلی مثل اینکه می‌خواهیم فلان لیدر یا فلان مدیر را عوض کنیم. دخالت در قوه مجریه، و عملکرد غیرمنطقی برای مشکل مشکل ایجاد می‌کند.
وی گفت: جلوگیری از تخریب چهره‌های انتخاباتی، از مواردی است که باید جدی گرفته شود، از رفتار افرادی که با تخریب آرامش روانی جامعه را از بین می‌برند، باید جلوگیری شود، باید منطقی و اخلاقی جریان انتخابات را پیش ببریم، نباید تبلیغات منجر به درگیری و تندی‌های غیرمنطقی و غیراخلاقی شود.
آیت الله حسینی گفت: جلسه با نامزد‌های انتخاباتی برگزار شود، مردم بر اساس شایستگی‌های علمی، اخلاقی، طرح و برنامه رأی بدهند، صله رحم خوب است ولی در میدان انتخابات، صله رحم جایی ندارد، شایستگی‌ها مقدم بر صله رحم است. شنیدم برخی‌ها با قرآن به خانه مردم ‌می‌روند و قسم می‌دهند که رأی بگیرند، چنین رفتار‌هایی درست نیست، قرآن حرمت دارد، بگذارید مردم بر اساس شایستگی‌هایی که وجود دارد رأی خود را بصورت آزاد بدهند.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: نکته آخر اینکه از بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به شورای فرهنگ عمومی گلایه دارم، یک زمانی مدیری گرفتاری دارد و غایب می‌شود، اما برخی از مدیران هیچ ظهور و حضوری در این جلسه ندارند. اگر یک مسئول ارشد با این مدیران تماس بگیرد و دلیل عدم حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی را بپرسد، چه پاسخی دارند؟ طبیعتا نمی‌گویند ما نسبت به فرهنگ بی‌توجه هستیم، بلکه ممکن است بگویند که این جلسه اثرگذاری ندارند. شما که مدیر خوب و توانمندی هستی حضور پیدا کن و اثرگذار باش. این کشور را با همین جلسات اداره کرده‌اند. فرهنگ هزار مشکل دارد، باید پایش شود، مراقبت شود، ولی چنین رفتار‌هایی مایه خجالت است. مدیری که اینطور می‌گوید خودش چند جلسه درخصوص آسیب‌های اجتماعی صحبت کرده است؟ اینکه مدیر همیشه غایب باشد غلط و نشانه بی‌مسئولیتی است. اگر شورای فرهنگ عمومی از ریشه غلط است، بیایید عنوان کنید که به این دلایل وظیفه خود را انجام نمی‌دهم، از این جایگاهی که هستم استعفا می‌دهم، شرح وظایف افراد مشخص است، غایب بودن همیشگی به معنای عدم انجام وظیفه خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1