تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۷۱۸۶۷
با تصویب مجلس؛

بودجه صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ مشخص شد؛ ۲۴ هزار میلیارد تومان

۴
۰
بودجه صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ مشخص شد؛ ۲۴ هزار میلیارد تومان
کبنا ؛نمایندگان مجلس تصویب کردند که دولت مکلف است «اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید.» گفتنی است پیشنهاد اولیه دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۲۴ هزار میلیارد تومان رساند. بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۲ هشت هزار میلیارد تومان بود.
به گزارش کبنا، نمایندگان مجلس اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
با پیشنهاد علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ عبارتی به انتهای جز ۲ بند الحاقی یک اضافه شد که صدا و سیما را نظارت پذیرتر می کند.
بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است:
۱- اعتبارات قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول مربوط بخش دوم بودجه تعیین و ارائه نماید.
۲- اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید. سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری دستگاه های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه های مذکور به همراه بودجه تفصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفا در قالب برنامه های مذکور مجاز بوده و دستگاهای مجری برنامه های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) این لایحه آمده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیونهای عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
مثلا قراره چیکار کنه؟ میزان بیکاری رو کم کنه یا باعث بشه گرانی نداشته باشیم؟ یا اینکه جلوی مهاجرت یا خودکشی نوجوانان و جوانان این کشور رو بگیره؟ پول ورزشکاران رو هم که نمیده. این پول رو بدن به رسانه های مستقل عملکردشان بهتره
Iran, Islamic Republic of
پول مفتتتتتت
نمیدونم کبنانیوز چند نفر پرسنل داره ولی یک تنه صدبرابر شبکه دنا اطلاع رسانی و تجزیه تحلیل اخبار داره.اکثر مردم خبرهاشونو از کبنا و...دنبال میکنن
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۲۴ هزار میلیارد تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این تازه فقط یکی از دستگاهای فرهنگی هست......
کاش بودجه عمرانی یک استان محروم رو میزاشتن تا مقایسه کنیم...چه بلایی سرمون اومده...
با ۱۰ درصد این پول چه زندگی هایی رو میشه برا جون های یک منطقه ساخت....
Iran, Islamic Republic of
با این مبلغ بودجه می تونن به یک میلیون خانواده ی فقیر و کم درآمد هر خانور بیست و چهار میلیون تومان پول بدن ، به خدا قسم این ارزشش خیلی خیلی بیشتر از صدا و سیماست که کسی هم دیگه نه نگاه می کنه نه گوش میده .
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1