تاریخ انتشار
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۷۱۸۲۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

فیلم| اعتباراتی که در آبشار کمردوغ هوا شد / چرا جاده قیرپاشی می‌شود ولی آسفالت نمی‌شود؟ / پول بیت المال چطور مدیریت می‌شود؟

۳
۱
فیلم| اعتباراتی که در آبشار کمردوغ هوا شد / چرا جاده قیرپاشی می‌شود ولی آسفالت نمی‌شود؟ / پول بیت المال چطور مدیریت می‌شود؟
کبنا ؛
مسیر یک و نیم کیلومتری جاده دسترسی به آبشار کمر دوغ در بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه بعد از چند بار زیر سازی و قیر پاشی به گفته مسوولان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد لَنگ تامین اعتبار است و هنوز آسفالت نشده است.
   

به گزارش کبنا نیوز، آبشار کمر دوغ در استان سرسبز و زیبای کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان هفتمین آبشار بلند و مرتفع ایران قرار دارد. این آبشار با چشم‌انداز منحصر به فردش، یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد است.
امید صفایی مسئول واحد فنی و مهندسی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: یک بار قیرپاشی شده است، اعتبار برای آسفالت گذاشته شده، ولی هنوز نقدینگی نداریم و تخصیص پیدا نکرده است.
صفایی گفت: 3 میلیارد تومان از اعتبارات استانی مصوب شده ولی نقدینگی انجام نشده است، به همین دلیل هنوز آسفالت انجام نگرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، رسیدگی به مکان های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد در اولویت مسئولان استانی نیست و خیلی از جاذبه های گردشگری استان به دلیل بی توجهی از امکانات اولیه هم محروم هستند، چه برسد به اینکه بخواهیم در این مکان ها، زیرساخت های گردشگری و رفاهی را انتظار داشته باشیم.
بیشتر بدانید| برای رسیدن به آبشار کمردوغ باید به شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و پی آن به شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا رهسپار شوید. طول این مسیر حدودا ۸۰ کیلومتری را می‌توان با خودرو طی کرد، حال با شهر قلعه رئیسی تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارید. در ادامه از دو راه می‌توانید به آبشار کمردوغ می‌رسید که یکی از آنها شما را به داخل روستای کمردوغ می‌برد و می‌توانید بعد از بازدید از روستا به سمت آبشار بروید. دیگری شما را مستقیم به دره و آبشار کمردوغ می‌رساند. هر کدام از این مسیرها، زیبایی‌ها و هیجان‌های خاص خود را دارند.
آبشار کمردوغ رشته رشته است، یعنی اگر به آن نگاه کنید، تمام حجم خود را به یکباره بر زمین نمی‌کوبد. بلکه به صورت رشته، گستره‌ای کوه را نوازش می‌کند و به پایین می‌ریزد. صفحه‌ی زیبایی که آبشار کمردوغ به نمایش گذاشته است، نظر هر توریست و گردشگری را به خود جذب می‌کند. آیا می‌دانید که این آبشار را هفتمین آبشار بلند در داخل کشور می‌دانند!
همانطور که گفته شد، آبشار کمردوغ را یکی از بلندترین (هفتمین) آبشارهای داخل کشور می‌دانند. یک مزیت خوب این آبشار این است که پهن است و سطح زیادی را برمی‌گیرد، تا به پایین سرازیر شود. یکی از نکات جالبی که در اطراف این آبشار می‌بینید. رد باران با آب است، که بر روی سنگ‌ها نقش بسته است. این نشان از سالهای پرباران و آب دراین منطقه می‌دهد. آبشار پس از افول خویش رودی پر آب را می‌سازد که با صدای زیبای آن به آرامش می‌رسید. کمی جلوتر که بروید عمق آب به بالای ۴ متر نیز می‌رسد. این گودال‌های آبی که در دل سنگ بوجود آمده را آّبکند می‌گویند.
این آبشار حدود ۶۰ متر عرض دارد و شما از گوشه کنارهای مختلف می‌توانید کنار این عکس بایستید، آن را لمس کنید و یا عکس‌های یادگیری بگیرید. نکته جالبی که باید بدانید این است که عرض و وسعت این آبشاد در طول سال متغیر است. یعنی در فصول و ماه‌های پرباران این آبشار به بیشینی دبی و عرض خویش می‌رسد. در ادامه به چند دلیل که لزوم بازدید از آبشار را نشان می‌دهند، اشاره خواهیم کرد.
آبشار کمردوغ در گروه آبشارهای نمکی قرار دارد. یعنی اگر آب این آبشار را مزه کنید، حالتی شور و نمک‌آلود دارد. جالب است بدانید که تعداد بسیار کمی آبشار شور یا نمکی در کل استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که کمردوغ زیباترین آنها است. بلورهای نمک و کلسیتی را براحتی می‌توان بر روی صخره‌ها دید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینا همه اش با برنامه و هماهن.ی بالا دستیا برا اختلاس و به جیب زدنه باهم صورت می گیرد بازرسی پیگیری کن
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
کاشکی فقط کمر دوغ بی !!!!!!!!!!!!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل فعلی میراث اصلا تخصصی در زمینه گردشگری ندارد شاید اعتقادی به گردش هم نداشته باشد
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
فایل های مرتبط
1