تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۷۱۳۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای بحث‌های لفظی در جریان سفر روح‌الامینی به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟ / چرا خلیفه خلقی‌پور سکوت کرده است

۳
۰
ماجرای بحث‌های لفظی در جریان سفر روح‌الامینی به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟ / چرا خلیفه خلقی‌پور سکوت کرده است
کبنا ؛عبدالحسین روح‌الامینی هفته گذشته به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. او در ابتدا در همایش «مشارکت حداکثری» که در سالن «شهید ایزدپناه» دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، شرکت کرد. اما ادامه سفر روح‌الامینی از چشم رسانه‌ها به‌عنوان نماینده افکار عمومی دور ماند و گفته می‌شود که دیدار روح‌الامینی و برخی از اعضای شورای ائتلاف با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دچار حواشی و بحث‌های لفظی شد که از محتوای این جلسه هیچ اطلاعی در دست نیست.

یکی از کاربران فضای مجازی در باره سفر روح‌الامینی به استان و جلسه با اعضای شورای ائتلاف مطلبی نوشت که در ادامه آن را می‌خوانید. در یاسوج، همایشی تحت عنوان، مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید. مجری و میزبان شورای ائتلاف بود، اره دقیق می‌شنوید، شورای ائتلاف، نه شورای اصلاح‌طلبان و نه مجمع اساتید دانشگاه و نه تشکل‌های دانشجویی و نه سمن‌های عمومی و خصوصی، چرا، چون بعضی از این افراد به واسطه رفتار سیاسی و عملکردشان در کاهش مشارکت نقش مستقیم داشته‌اند، آنهایی که در صف اول صندلی‌های چرمی سالن شهید ایزدپناه نشسته‌اند ولی هیچگاه به شخصیت شهید ایزدپناه نپرداخته‌اند.
مشارکت هیچگاه دغدغه برخی از این افراد نبود و نونشان در کاهش مشارکت بود و هر وقت رأی آوردن، با کاهش بود نه افزایش مشارکت.
این افراد همواره خودشان را ولی و وصی و متولی انقلاب می‌دانستند و رفتار و گفتار و کردار خودشان چه صحیح و چه غلط، همان گفتمان انقلاب و امام و رهبر و نظام می‌دانستند و می‌دانند. این‌ها از دهه ۶۰ تا الان همین چند نفرند و بیشترین جذب‌شان در این سال‌ها از چند نفر بیشتر نیست و فراتر نرفته است و البته هرچه بود دیگه دفع داشتند و دارند، حالا که کف گیر به ته دیگ خورده و توده‌های مردم از آن‌ها رویگردان شده‌اند و مردم را هم تا حدی به نظام بدبین کرده‌اند. از این حرف‌ها بگذریم، همه باید به فکر مشارکت حداکثری باشند، اما زمانی که فکر، رفتار و گفتار ما یکی شود، مشارکت هم بیشتر خواهد شد.
این را هم باید گفت؛ کسی که دنبال مشارکت حداکثری است، دنبال معرفی کاندیدای مورد حمایت خودش نیست، برخی‌ها کلاً کارشان این است که بیانات رهبری و گفتمان غالب نظام را برای خودشان مصادره می‌کنند. اگرچه دکتر روح الامینی یک چهره فرا جناحی است ولی باید به این جماعت گفت:
آقا و خانم کی و چه وقت شما می‌خواهید واقعیت را بپذیرید و به این معرفت برسید که منظور از مشارکت در گفتمان رهبری، مشارکت همه سلایق و گروه‌های سیاسی درون نظام هست، آقا کی باید شما متوجه و متنبه بشوید که علت کاهش مشارکت همین رفتار‌های شما بوده است که رهبری را به زحمت انداخته است.
رهبری عزیز فرموده‌اند مشارکت حداکثری و توضیح داده‌اند با شرکت همه سلایق نه مشارکت ائتلاف که مشخص هست، این کاری که شما دارید پیش می‌برید، ضد مشارکت هست و دارید مشارکت را یک طرفه می‌بندید. اگر دنبال مشارکت هستید، همه جناح‌ها و سلایق را دور هم جمع کنید، نه همان حلقه بسته‌ی همیشگی را.
اگر ائتلاف راست می‌گوید، خوب در کل کشور کاندیدا معرفی نکند تا مردم بپذیرند که شما نمی‌خواهید از لفظ مشارکت در جهت منافع گروهی خودتون، بهره‌برداری کنید. وقتی شما هر ساله انتخابات کاندیدای مشخصی را رسما اعلام و مورد حمایت قرار می‌دهید. دیگر نمی‌توانید منبع و ملاجائی برای دعوت به مشارکت باشید، هرچند که شاید گفته شود، دیگران هم بیان و این کار را انجام بدهند، اما رفتار شما طوری است که دیگر رغبتی برای دیگر گروه‌ها نمی‌گذارد و شما جوری رفتار می‌کنید که خودتان بی‌رقیب هستید، و انتخابات‌تان در استان هم همیشه با کم‌ترین اقبال مردمی روبرو بود، نمونه‌اش در سطح استانی انتخابات ریاست جمهوری است که هیچگاه اولین نبودید و حتی در انتخابات کم‌رقیب سال ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی هم از محسن رضایی عقب ماندید. بنابراین مشارکت را به مسلخ نبرید.
ماجرای بحث‌های لفظی در جریان سفر روح‌الامینی به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟ / چرا خلیفه خلقی‌پور سکوت کرده است
به نظر می‌رسد بعد از سفر روح‌الامینی به استان کهگیلویه و بویراحمد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دچار برخی حواشی شده و از بیرون حرف و حدیث‌های شنیده می‌شود. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از زمان اقتدار و اوجش در استان کهگیلویه و بویراحمد فاصله گرفته است. مدیریت خلقی‌پور کارساز و کارآمد بود. اینکه پشت پرده چه اتفاقی که خلقی‌‌پور رفته و چرا سکوت کرده، فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.
اینقدر گفته‌های کم و زیاد در باره سفر روح‌الامینی در فضای سیاسی رونق گرفت که شورای ائتلاف بیانیه شماره 5 خود را صادر کرده است. در بیانیه این شورا آمده است؛ شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با نهایت خضوع در برابر اعتماد، همکاری و همراهی مردم شریف استان پیرامون رونق‌بخشی و برگزاری موفق مجمع عمومی مردم‌پایه ائتلاف استان و ره‌آورد سفر دو روزه جناب دکتر روح‌الامینی معاون محترم امور استان‌های ائتلاف کشور و هیأت همراه، نکاتی را مختصراً به استحضار می‌رساند؛
۱. از استقبال عموم مردم شریف و وفادار، به‌ویژه نیرو‌های مؤمن و انقلابی، در همه برنامه‌های شورای ائتلاف استان سپاسمندیم.
۲. از جوانان شورای ائتلاف و مشارکت پویا و با نشاط‌شان به ویژه؛ در «همایش باشکوه به سوی مشارکت حداکثری» و انتخابات «مجمع عمومی ائتلاف استان» سپاس ویژه به عمل می‌آید.
۳. از مشارکت مؤثر بانوان به ویژه نقش‌آفرینی آنان در همه مراحل و فرایند شکل‌گیری شورای ائتلاف تشکر به عمل می‌آید.
۴. از پیش‌کسوتان، متنفذین و سرآمدان جریان انقلاب که متواضعانه در برنامه‌ها رونق‌بخش محافل تشکیلات ارزشی بودند و با مشاورت، هدایت، حمایت و مشارکت‌شان باعث دلگرمی جوان‌تر‌های تشکیلات شدند سپاسگزاریم.
۵. از معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار که در زمینه سالن‌ها و اماکن برگزاری محافل ائتلاف همکاری داشتند قدردانی می‌نماییم.
۶. از نماینده معزز و مکرم ولی فقیه در استان و استاندار محترم که شورای ائتلاف استان را به حضور پذیرفتند و نصایح مشفقانه‌ای را تقدیم فرمودند، سپاسمندیم.
۷. از عموم کنشگران سیاسی ائتلاف، به ویژه اعزه شهرستان‌های ۹‌گانه که پابه‌پای ائتلاف استان و با تحمل مرارت سفر حلاوت شکوه مجمع را رقم زدند، تجلیل می‌نماییم.
۸. از رسانه‌ها و مجاهدان عرصه خبر و تحلیل تجلیل می‌نماییم.
۹. از تک‌تک اهالی ائتلاف استان اعم از مؤسسین، دبیران احزاب، مجریان، ناظران، منصوبین و منتخبین؛ رأی‌دهندگان و رأی گیرندگان که در عناوین و قوالب مختلف ایفای نقش نمودند و با برگزاری مجمع عمومی، همایش و سلسله برنامه‌ها و جلسات پربار، فشرده و شبانه‌روزیِ منسجم، کاربردی، موفق و باشکوه، که به اذعان مهمانان کشوری، برنامه‌ها در نوع، نسبت و مقیاس کشوری، ویژه بود، سپاسگزاریم.
۱۰. همه این رویداد‌ها، فرایند‌ها و کنش‌ها با رویکرد و هدف برگزاری یک انتخابات در تراز انقلاب و با مشارکت حداکثری همراه با رقابت، سلامت و امنیت است.
از همین‌جا؛ از همه نامزد‌های محترم انتخابات و هواداران عزیزشان در همه ۹ شهرستان و هر سه حوزه انتخابیه استان، فروتنانه درخواست می‌نماییم که با اخلاق‌مداری و کنش و منش انقلابی، ضمن حفظ نشاط و پویایی فضای رقابت‌، از تخریب همدیگر و سیاه‌نمایی در فضای عمومی کشور به جد پرهیز نموده و از بوستان معطر مردم‌سالاری دینی همچون باغبانی مشفق مراقبت نمایند.
و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

مهرداد
Iran, Islamic Republic of
جماعت بیکار
هر روز جلسه، همایش، کنگره و ......
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیخ غفاری. انصافا نشان دادند که توانا هستند.
United States
تا میتونید عرصه رو محدود کنید ولی بدونید که این زمستان هم تمام خواهد شد و روسیاهی آن به زغال خواهد ماند
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
1