تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۷۱۲۸۱
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت؛

استراتژی اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

۲
۱
استراتژی اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
کبنا ؛اصولگرایان گچساران و باشت در برهه‌ی بسیار حساسی قرار دارند. آن‌ها یک رقیب قدرتمند روبروی خود دارند که بخوبی از وضعیت و شرایط انتخاباتی وی آگاه هستند. با نگاهی به همین نشست غلامرضا تاجگردون با گچسارانی و باشتی‌های مقیم یاسوج در یاسوج نیز می‌توان به بخش زیادی از واقعیات آن حوزه انتخابیه پی برد. با این وجود آن‌ها می‌توانند از پیش شکست خورده نباشند مشروط بر اینکه با وحدت و همدلی به یک استراتژی انتخاباتی متناسب با شرایط دست پیدا کند و برای تحقق آن تلاش نمایند.
بخشی از استقبال از غلامرضا تاجگردون را باید ناشی از نوعی هیجان کاذب دانست و از سوی دیگر بخش دیگر از آن نتیجه عملکرد خود اصولگرایان است که مردم در واکنش به این عملکرد به سمت تاجگردون تمایل پیدا کرده‌اند‌.
در چنین وضعیتی طبیعی است در گام اول باید اصولگرایان اشتباهات خود بویژه در دو سال اخیر را بپذیرند و متناسب با آن تصمیم‌گیری نمایند. نکته دیگر برای اصولگرایان یک حضور مقتدرانه در صحنه است یعنی مهم‌تر از پیروزی آن‌ها باید در درون خود به وحدت برسند و با وحدتشان انگیزه و‌امید را در میان حامیانشان بالا ببرند.
برای چنین اتفاقی اما زمان، زمان کمی است و برای تصمیم‌گیری نیاز به یک از خودگذشتگی تاریخی وجود دارد.
پیش از این برخی از چهره‌ها امتحان پس داده‌اند و برخی نیز در سوابق مدیریتی خود آن گونه که باید و شاید نتوانسته‌اند رضایت مردم را کسب نمایند.
اگر با نگاهی بلند مدت و با تقدم وحدت نسبت به هر موضوع دیگر بنگریم؛ آن زمان می‌توان به موفقیت جریان اصولگرایی در گچساران و باشت‌امیدوار بود.
حلقه زدن حول محمدباقر شریفی به عنوان یک چهره قابل اعتنا و با قابلیت حمایت و اجماع بر وی گام اول در این مسیر خواهد بود.
چهره‌ی جوانی که هم از سابقه مدیریتی بالا و خوبی برخوردار است و هم در میان مردم‌نام نیک و قابل قبولی از خود به جا گذاشته است. وی در نقابلات درون اصولگرایی هرگز خود را درگیر حواشی و منازعات بی‌حاصل نکرده است و موفقیت جریان انقلاب برای وی اصل و اساس بوده است‌.
جریان انقلاب نیازمند دمیدن روح و نفسی تازه است و اجازه و فرصت اشتباه مجدد ندارد. پس این جریان باید در درون خود و هر چه سریعتر به یک تصمیم متناسب با شرایط و مورد قبول طرفداران خود برسد.
علاوه بر منازعات سیاسی درون اصولگرایی برخی مرزبندی‌های منطقه‌ای بر این جریان نیز آسیب وارد کرده است که اتفاقاً شریفی مبرا از این مرزبندی‌ها و نگاه‌های تنگ‌نظرانه خود را نشان داده است و این همه امتیازات مثبتی است که در هر تصمیم درون اصولگرایی باید لحاظ شود.
اصولگرایان حقیقتاً در برهه‌ای مهم و سرنوشت ساز قرار دارند، آن‌ها نسبت به هر اتفاقی در آینده پاسخگو هستند و نامزد‌ها پاسخگوتر.
پس ضروری است رهبران اصولگرایی و نامزد‌های این جریان در انتخابات پیش رو هر کدام سهم خود را در یک " تصمیم مهم و انقلابی" ادا نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
اصول گرایان باشت و گچساران این دفه بدون هیچ زحمتی برا خودشون و اندک حامیان شون
از انتخابات مودبانه کنار بکشند..
کلا انتخابات این خطه از سرزمین ما یعنی تاجگردون و بس..
به قول معروف مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
چه غوغایی چه هلهله ای .چه شور و شعفی ..
باوی
Netherlands
فقط دکتر حاج علی محمداقایی وبس
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1