تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۷۱۱۷۴
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

تفاوت قیمت مرغ زنده در استان با سایر استان‌های دیگر حدود ۹ هزار تومان است / هرگونه افزایش قیمت مواد خوراکی ممنوع است

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:  تفاوت قیمت مرغ زنده در استان با سایر استان‌های دیگر حدود ۹ هزار تومان است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هرگونه افزایش قیمت مواد خوراکی را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش کبنا، روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده یکشنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: دستگاه‌های متولی این موضوع را کنترل کنند و هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند باید جوابگوی دولت باشد.
وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال، در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: انتظار داریم اصناف وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و با آن‌ها همرا شوند.
استاندار بیان کرد: دولت تکلیف کرده که هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم لذا تأکید می‌کنم قیمت گوشت قرمز تثبیت و قیمت مرغ کاهش داشته باشد البته در صورت واردات گوشت قرمز به کشور و استان قیمت این کالای اساسی نیز باید کاهش یابد.
وی خواستار نظارت حوزه اقتصادی و دستگاه‌های نظارتی بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شد و گفت: تعزیرات حکومتی، بیشتر با نگاه تعامل با کسبه و بازاریان بر بازار نظارت داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تثبیت قیمت گوشت قرمز تأکید کرد و گفت: تفاوت قیمت مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌های دیگر حدود ۹ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه اگر جوجه‌ریزی افزایش داشته نباید قیمت مرغ در استان ما بالاتر از سایر استان‌ها باشد تأکید کرد: مدیران مربوطه موظف هستند این تفاوت قیمت را رفع کرده و به متوسط کشوری برسانند.
استاندار ابراز داشت: مسئولین مربوطه برای تأمین مایحتاج ضروری مردم اعم از برنج، گوشت و مرغ، حبوبات، قند و شکر، خرما و سایر مواد مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند.
وی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به نحوی عرضه شود که همه مردم بتوانند آن را خریداری کنند.
احمدزاده با اشاره به اینکه کارخانه روغن در استان فعال بوده و انبار‌ها و سردخانه‌ها نیز پر از میوه است گفت: بقیه اجناس مانند برنج و سایر مایحتاج به اندازه نیاز استان تأمین شود.
استاندار خاطرنشان کرد: آماری از وضعیت ذخیره‌سازی کالای اساسی مردم ارائه شود تا در صورت کمبود، تأمین و در ایام پایان سال با مشکلی مواجه نشویم.
وی به موضوع کمبود نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: دولت برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرده است.
احمدزاده بیان کرد در جلسه هیأت دولت این مسأله مطرح و مقرر شد هر استانی موضوع کمبود نهاده‌های دامی را از طریق واردات مدیریت کند که با این شرایط کهگیلویه وبویراحمد می‌تواند علاوه بر ورود نهاده‌های دامی صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهد.
وی عنوان کرد: برخی از استان‌ها به این موضوع ورود کردند ما هم باید در این زمینه اقدامی انجام دهیم تا مشکل نهاده‌ها حل شود و علاوه بر این می‌توانیم با خارج از کشور ارتباط اقتصادی برقرار کرده و میوه و تره بار استان را صادر کنیم که زمینه ساز رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بیشتر باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1