تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۷۰۸۹۷
در جمع خبرنگاران مطرح شد

فیلم| صحبت‌های پایانی احمدزاده در سفر به شهرستان باشت؛ قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟

۲
۰
فیلم| صحبت‌های پایانی احمدزاده در سفر به شهرستان باشت؛ قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی برخی از روستا‌های باشت از سوی وزیر نیرو تأمین اعتبار شد.
به گزارش کبنا، سید علی احمد‌زاده در صحبت‌های پایانی سفر به شهرستان باشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:: با اجرای این طرح تمام روستا‌های کمربندی باشت از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار و تنش آبی باشت این مناطق برای نخستین بار در دولت سیزدهم برای دوره ۸۰ساله حل خواهد شد.
    
وی با بیان اینکه کمربندی باشت دچار تنش آبی است بیان کرد: مطالعات برای رفع تنش آبی این منطقه انجام شده و در این زمینه هفت حلقه چای حفر و تا هفته آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد.
احمد‌زاده با بیان اینکه برای طرح آبرسانی باشت را بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است اظهار کرد: در زمینه خدمات‌رسانی روستا‌ها اقدامات چشمگیری در زمینه آب، برق، بهسازی جاده روستا‌ها و گاز انجام شده است.
باشت به کارگاه عمرانی تبدیل شده است
وی تصریح کرد: هم اکنون سه پیمانکار برای ساخت جاده در منطقه کم برخوردار پیچاب در حال فعالیت می‌باشد و در زمینه راه‌های روستایی در دولت سیزدهم خدمات ارزنده‌ای در این منطقه انجام شده است.
احمد‌زاده بیان کرد: آبرسانی به دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح تأمین آب امامزاده و خان احمد به مساحت سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست که با بهره‌برداری از این طرح مشکل آ ب کشاورزی بخشی از این شهرستان برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون ساخت بیواتانول و کنجاله تخمیری باشت در دست اجراست که در صورت رفع مشکلات و راه‌اندازی طرح ۲۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
احمد‌زاده با بیان اینکه کوه دهک باشت یکی از مناطق خوش آب و هوا است گفت: این منطقه هم اکنون با مشکل آب مواجه هستند و به دلیل تنش آبی الگوی کشت خود را تغییر دادند.
وی بیان کرد: با وجود زمین‌های کشاورزی متعدد در این منطقه می‌طلبد برای رفع مشکل این روستا اقدامات لازم صورت گیرد.
فیلم| صحبت‌های پایانی احمدزاده در سفر به شهرستان باشت؛ قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟
احمد‌زاده ابراز کرد: روستای کوه دهک آب آشامیدنی ندارد ولی در سفر اخیر هیئت دولت یک حلقه چاه پدافند غیرعامل در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، کار‌های مطالعاتی آن انجام گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت بخشی به عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و محروم از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت کوه دهک به طول ۳.۲ کیلومتر و با ۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم انجام شد.
احمد‌زاده اظهار کرد: طرح برق‌رسانی به کوه دهک برای بیش از ۱۳ خانوار و با اعتبار بیش از ۲۲ میلیاردو ۲۵۰ میلیون ریال از طرح در دی ماه ۱۴۰۰ اغاز و در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۶.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف انجام و سه دستگاه ترانسفورماتور نصب شد.
نرخ بیکاری در دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد چهار درصد کاهش یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای استقرار دولت سیزدهم نرخ بیکاری در این استان۱۱. ۲ درصد بوده که هم اکنون به هفت درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دراین استان بالاست گفت: استخدام‌ها در دستگاه‌های دولتی باید به وسیله آزمون برگزار شود.
احمد‌زاده ابراز کرد: با افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه بزرگ و کوچک در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان شاهد تحولات عظیم به خصوص در ایجاد اشتغال و تولید خواهیم بود.
اسم روستای پشت کوه باشت به دلیل خدمات ارزنده دولت تغییر یافت
احمد‌زاده ابراز کرد: منطقه پشت کوه باشت به دلیل خدمات ارزنده دولت آباد شده و اسم این منطقه به گلستان تغییر نام یافته است.
وی ادامه داد: مهمترین مشکل این منطقه جاده، فرسوده بودن مدارس، سنگ فرش معابر، تأمین آب آشامیدنی، ره‌اندازی مرکز خدمات جامعه سلامت، برق، زیر ساخت‌های مخابراتی و... است که باید در اولویت کاری مدیران مربوطه قرار گیرد.
فیلم| صحبت‌های پایانی احمدزاده در سفر به شهرستان باشت؛ قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه ۷۰ زمان مسئولیتم در فرمانداری گچساران جاده این منطقه تا جهاد آباد ساخته شد و از آن زمان تاکنون هیچ تغییری نکرده و با توجه به جمعیت و ۲ هزار نفری این منطقه ساخت و تعریض این جاده لازم است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
احمد‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه درآمد بیشتر این منطقه از کشاورزی تأمین و هم اکنون پمپاژ‌های آب این منطقه دچار مشکل است و در صورت برطرف نشدن این موضوع درختان این منطقه خشک خواهند شد.
وی ادامه داد: آب آشامیدنی مردم این منطقه از یک حلقه چاه آبرفتی تأمین می‌شود که با توجه به افزایش غلظت املاح موجود در آن می‌طلبد امور آب برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کند.
احمد‌زاده با اشاره به تنش آبی در برخی روستا‌های این منطقه ابراز کرد: با توجه به اینکه تعداد روستا‌های این منطقه از ۱۶ روستا به ۲۲ روستا رسیده هم اکنون با برخی از مشکلات از جمله برق و آب مواجه هستند.
وی اظهار کرد: مدارس این منطقه هم اکنون فرسوده است و نیاز به تأمین اعتبار برای بازسازی دارد و با توجه به اینکه این منطقه خوش آب و هوا یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان می‌باشد نیاز است سنگ فرش معابر این منطقه در اولویت کاری متولیان امر قرار گیرد.
فیلم| صحبت‌های پایانی احمدزاده در سفر به شهرستان باشت؛ قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؟
شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است. ۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستا‌ها زندگی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تنگ سه ریز
Iran, Islamic Republic of
سلام وحسته نباشید خدمت استاندار محترم.حدود ۱۷ ماه پیش تشریف اوردند تنگ سه ریز چندین مصوبه داشت ودستور اقدام داد به مدیران محترم اما تاکنون حبری نشده و در واقع سیاسبون تصمیم گیرندگان کارهای اجرائی هستند و نمی بینم دستور بالاترین مقام اجراّئی استان را اجرا کنند.درواقع سیاسیون جای اجرائی ها راگرفته اند
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
ارشاد سراپا بهمیی وابییه یه باشتی معاون بود هم برداشتنش
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
فایل های مرتبط
1