تاریخ انتشار
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۷۰۸۸۵
امام جمعه موقت یاسوج:

انتخابات و انتصابات طایفه‌ای و فامیلی ناپسند است

۲
۰
انتخابات و انتصابات طایفه‌ای و فامیلی ناپسند است
کبنا ؛امام جمعه موقت یاسوج گفت: به همان اندازه که تعصبات قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای در انتخابات، انتصابات، گزینش و مسئولیت مذموم است، به همان اندازه تعصبات اقلیمی و سرزمینی، تعصبات سلیقه‌ای و حزبی ممنوع و مذموم است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز (8 دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در بین همه موجودات انسان را ویژه دیده است، زیرا انسان بنا است که نقش خلیفه الهی و جانشینی خداوند را در بین مردم و در جامعه ایفا کند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: خداوند متعال تاج کرامت و بار امانت و مسئولیت پذیرش اجتماعی را بر دوش بشر گذاشت و این انسان بود که در بین موجودات این مسئولیت مهم را برای انجام دستورات و اجرای فرامین الهی در بین جامعه بشری و عالم پذیرا شد.
وی ادامه داد: این چنین موجودی از آنجایی که افق دید آن زیاد وسیع نیست و محدودیت دارد و وقتی خداوند مهربان و خالق هستی بخش افق دید لایتناهی و نامحدود است با ارسال رسل، بعثت انبیا و کتب آسمانی یک دین ارزشمند و یک شریعت ناب را برای بشریت فرستاده که این دین و شریعت نیازگوی همه نیازهای بشری بوده و در همه صحنه‌ها و عرصه‌های زندگی همه قوانین و مقررات مربوط به این عرصه‌ها برای بنی آدم آمده است.
حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: ضرورت دارد که ما انسان‌ها با استفاده از عمل در مسیر این آموزه‌های ارزشمند الهی خود را در مسیر تکامل الهی قرار دهیم تا سعادتمند، عاقبت بخیر و خوشبخت شویم.
خطیب نماز جمعه امروز یاسوج بیان کرد: در این شریعت آسمانی خداوند با زیبایی هرچه تمام‌تر مسیر هدایت را برای ما مشخص کرده و بیان فرموده که «من فراروی شما بشر دو مسیر را قرار داده‌ام که یکی مسیر سعادت و دیگری مسیر شقاوت است».
وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای انتخاب مسیر سعادت به زیبایی بیان شده و بهشت برین، متنعم شدن در نعمت‌های خداوند و جلب رضایت الهی نتیجه و ثمره انتخاب الهی و سعادت است که خداوند متعال به زیبایی این مسیر را فراروی بشر قرار داده است.
حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه خداوند فرموده «انتهای مسیر شقاوت، عذاب بزرگ و دردناک الهی است»، اظهار کرد: خداوند متعال فرمود «ای انسان! من راه را به شما بنی آدم نشان داده‌ام، یا مسیر سعادت را انتخاب و شکرگزار نعمت‌ها و مواهب الهی باشید تا سعادتمند شوید و اگر در مسیر شقاوت و ناسپاسی باشید، شقاوتمند می شوید».
امام جمعه موقت شهر یاسوج یاداور شد: خداوند متعال به زیبایی بستر را برای ما فراهم کرده نعمت‌ها، الطاف و مواهب همه را به زیبایی در اختیار ما قرار داده و پروردگار نمی‌خواهد که انسان‌ها به صورت اجباری او را بپرستیم، زیرا این هنر نیست، بلکه هنر این است که انسان عاشقانه، عالمانه و آگاهانه مسیر سعادت را با اتکا بر دستورات خداوند متعال به دست آورد.
وی افزود: اگر انسان مسیر سعادت را انتخاب کرد، مقام، منزلت و جایگاه او نزد خداوند مهربان از فرشتگان نیز بالاتر می‌رود ولی اگر ما انسان‌ها به دنبال مسیر شقاوت بودیم، مسیر انحرافی را انتخاب و به دستورات خداوند متعال در زندگی عمل نکردیم، چنین انسانی مثل حیوانات، چهارپایان و حتی گمراه‌تر از این‌ها خواهد شد.
حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: انسان در میدان مبارزه بین قوه عقلانی و قوه شهوانی باید یکی را انتخاب کند که این به ایمان، معرفت و انجام عمل ما به دستورات الهی بستگی دارد.
امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: هرچه میزان و عیار ما نسبت به عمل به دستورات الهی بیشتر باشد، اهل عمل به آموزه‌های دین مبین اسلام باشیم و هر اندازه که گناهان در زندگی ما کمتر و وجود نداشته باشد، بیشتر در مسیر سعادت و پیروزی قرار می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم با درایت و معرفت مسیر درست زندگی را انتخاب کنیم، گفت: اگر طالب خوشبختی ناب هستیم و اگر دنبال سعادت می‌گردیم، مسیر کاملاً واضح و آشکار است.
حجت الاسلام حکمتی نیک در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: امام معصوم در فراز بسیار زیبایی چهار علامت‌ و نشانه‌ انسان های بهشتی را به درستیبیان کردند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج ادامه داد: امام معصوم فرمود « از نشانه‌های بهشتیان در دنیا این است که در بحث معاشرت و همزیستی با دیگران از خوش مشروبی و خوش اخلاقی برخوردار هستند، رفتار خوب و سیمای باز دارند، بد اخلاق، عبوس و گرفته نیستند».
وی خاطرنشان کرد: امام معصوم فرمود «یکی دیگر از اوصاف و نشانه‌های اهل بهشت این است که اهل بهشت در دنیا دلی نرم دارند، معطوف، حنان و دلسوز هستند، سنگدل نیستند و اهل ترحم به دیگران بوده، قصی‌القلب نبوده و از قساوت دل برخوردار نیستند، قلبی مهربان و دلی نرم در برخورد با پدیده‌ها دارند».
حجت الاسلام حکمتی نیک اظهار کرد: امام معصوم همچنین فرمود «سومین ویژگی بهشتیان این است که زبانی شیوا، رسا و خوش بیان دارند و در مقام بیان دین و دفاع از آموزش‌های ارزشمند الهی و تعالیم الهی خوش بیان و خوش زبان هستند، هم خوب حرف می‌زنند و هم حرف خوب می‌زنند، در عرصه تبیین و تنویر افکار عمومی و دعوت و هدایت مردم و دفاع از دین زبانی شیوا دارند».
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امام معصوم فرمود «چهارمین ویژگی انسان‌های بهشتی اهل بذل و بخشش در زندگی هستند که شامل بذل و بخشش مادی و معنوی بوده و در این راستا کسی نیازمند معرفت بیشتر، بصیرت و ارتقا بینش بوده و بتوان برای ارتقاء بینش کسی تلاش کند، این‌ها جزء عطا معنوی هستند».
وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به مناسبت‌های هفته از جمله میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شخصیتی بزرگ و انسان کامل الهی که همه زوایای زندگی او برای ما اسوه و نمونه است.
حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: همزمان با میلاد این شخصیت بزرگ، روز زن نام گذاری شده و روز احترام به مادران، همسران و زنان است.
امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: نقطه درخشان حضرت فاطمه زهرا(س)  این است که این هدیه ارزشمند الهی علیرغم اینکه سن زیادی نداشتند در محیط خانواده یک الگوی تمام عیار برای زنان عالم، در عرصه حسن و خوب شوهرداری کردن، ادا کردن حق شوهر و تربیت فرزندان در محیط خانواده و انجام امور مربوط به درون خانواده الگوی کامل برای زنان و دختران ما هستند.
وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در سنگر عبادت نیز عبادتگر به تمام معنا، عابده، ساجده و برپادارنده نماز در دل شب‌های تار و مناجات با خداوند متعال و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «همانند یک پیرمرد کهنسال این زن جوان به نجوا با خداوند متعال می‌پرداخت و در حال مناجات دعا با خدا بود».
حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگ در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی نستوه و خستگی ناپذیر بود، افزود: حضرت فاطمه(س) بزرگ ترین مجاهد عرصه جهاد تبیین و روشنگری برای مردم زمان خود بود و خطبه‌های ارزشمند و غرا مثل خطبه فدکیه و همچنین در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی حضور داشت و در رعایت موازین شرعی و پوشش حجاب اسلامی الگو بودند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج بیان کرد: در عرصه سیاسی و اجتماعی فرزند پیغمبر (ص) حضوری فعال و تاثیرگذار داشت، و این شخصیت ارزشمند الهی که الگوی زنان و مردان عالم بوده، برای ما به عنوان یک اسوه معرفی شده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز گذشته در دیدار با بانوان در همین زمینه بیاناتی داشتند که فرمودند «ملاک واگذاری مسئولیت‌ها در عرصه سیاسی و اجتماعی، شایسته سالاری است، نه موضوع جنسیتی». یعنی از نگاه دین هر شخصی زن و مرد تفاوت ندارد، بلکه باید از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد، از نگاه دین می‌تواند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد.
حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: تنها ملاک و معیار برای گزینش، استخدام، انتخاب و واگذاری مسئولیت‌ها در عرصه مدیریت فقط شایستگی‌های الهی و دینی است.
خطیب موقت نماز جمعه یاسوج گفت: تعصبات قومی و قبیله‌ای، اقلیمی و سرزمینی، حزبی و سلیقه‌ای و حتی موضوع جنسیتی به هیچ عنوان نقشی ندارند، بلکه ارزش‌های دینی، میزان تعهد دینی افراد اولویت نخست بوده و به همان اندازه که تعصبات قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای در انتخابات، انتصابات، گزینش و مسئولیت مذموم است، به همان اندازه تعصبات اقلیمی و سرزمینی، تعصبات سلیقه‌ای و حزبی ممنوع و مذموم است.
وی تاکید کرد: شایسته سالاری بر اساس آموزه های دینی، حقایق اسلام ناب و منویات امامین انقلاب است که این باید ملاک اصلی در همه عرصه‌های مهم قرار گیرد.
حجت الاسلام حکمتی نیک به میلاد حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امام امت چهره‌ای دوراندیش و آینده نگر بودند و به تعبیر مقام معظم رهبری «این انقلاب بدون نام امام(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست».
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب حاج آقا سیروس حکمتی نسب قوم گرایی و خویشاوند گرایی که در دوره نماینده فعلی به اوج خود رسیده واقعا زنگ خطری،است برای سقوط شهرستان بویر احمد متاسفانه فرهنگ بسیار بدی را نماینده فعلی و حامیانش رواج دادند قانون و ضوابط را کاملا زیر پا گذاشتند سلسله مرتب اصلا رعایت نمیشه امروز دستگاه تعلیم و تربیت را به دست کسانی سپرده اید که هیچ گونه تعهدی و التزامی به رعایت قانون ندارند جای تاسف است که در دستگاه تعلیم و تربیت سلیقه ای و میلی عمل میشه صدمات جبران ناپذیری به رعایت قانون ، ضوابط و نظم در شهرستان وارده شده چرا؟ امروز بی عدالتی و تبعیض و اجحاف و عدم شایسته سالاری رواج کامل یافته چرا؟کسانی که دلسوز مردم هستند کسانی که خدمتگزار مردم هستند کسانی که دلسوز انقلاب و نظام اند ناراحتی ، نگرانی ،کدورت ، بی عدالتی ،تبعیض و بی قانونی را رواج نمی دهند نماینده فعلی نژاد پرستی را رواج داده چرا؟ شما بروید ببینید مدیر آموزش و پرورش شهرستان چقدر تعصبات قومی و قبیله ای و نژاد پرستی را رواج داده اند در نهایت باید عرض کنم نماینده فعلی و هوادارانش شهرستان را با رواج نژاد پرستی نابود کردند و صدمات جبران ناپذیری را به مردم تحمیل کردند برادری ، صمیمیت ،مهربانی ، اخوت و تعامل و همدری و همکاری را کاملا خدشه دار کردند
Iran, Islamic Republic of
مذموم درست است نه مضموم...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1