تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۷۰۶۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران / سرما و یخبندان

۰
وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران / سرما و یخبندان
کبنا ؛رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگانی که قصد تردد در جاده یاسوج به شیراز دارند خواست زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
به گزارش کبنا، سرهنگ دانایار گفت: با توجه به بارش برف در گردنه مله شوره در جاده یاسوج-شیراز همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون تردد در جاده‌های استان روان است، اما به دلیل لغزندگی معابر رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی با تأکید بر اینکه رانندگان باید در جاده‌های لغزنده فاصله طولی را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند ادامه داد: همراه داشتن زنجیر چرخ، البسه گرم، بازدید فنی خودرو در روز‌های بارندگی و ضروری است و رانندگان باید خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
سرما و یخبندان در راه کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمای شدید هوا و احتمال یخبندان در جاده‌های مناطق کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رانندگان خواست خودرو‌های خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.
علیرضا نیکروز افزود: ۹ گروه امدادگر در کهگیلویه و بویراحمد برای نمک پاشی محور‌های برفگیر ساماندهی شده است و از‌امشب کار نمک پاشی در جاده‌های برفگیر و پرتردد آغاز می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که هنوز تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس در استان به علت سرما و یخبندان گرفته نشده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سامانه بارندگی که بامداد امروز وارد استان شده تاکنون ۱۰. ۲ میلیمتر باران در یاسوج، ۹. ۲ سی سخت، ۷. ۷دوگنبدان، دهدشت ۱۲ و امامزاده جعفر۵. ۵ میلیمتر باران ثبت شده است.
ولی بهره‌مند تصریح کرد: این سامانه بارشی تا پایان روز یکشنبه سوم دی ماه در استان فعال خواهد بود.
وی وزش باد، باران پراکنده و کاهش دما را از دیگر پدیده‌های هواشناسی استان در شبانه روز آینده ذکر کرد.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای حداقل دمای هوا بامداد فردا سوم دی ماه دمای هوای سه شهر استان به نزدیک صفر یا کمتر می‌رسد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش شدید دید افقی در ساعت‌های اولیه بامداد روز‌های سوم و چهارم دی ماه گفت: مسافران پیش از ساعت هشت بامداد روز‌های یاد شده به جاده نزنند.
وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در هیچ محور ارتباطی استان مشکل تردد نداریم و همه محور‌های اصلی و فرعی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
«حمیدرضا پیمانجو» با بیان اینکه در همه محور‌های ارتباطی استان شاهد بارندگی هستیم، افزود: در برخی محور‌ها از جمله یاسوج به شیراز محدوده «مله شوره»، یاسوج به اقلید محدوده «کاکان»، یاسوج به چرام محدوده «جخونه»و مارگون بارش برف گزارش شده است.
وی اظهارکرد: نیرو‌های راهداری همچنان در همه محور‌های آماده باش و پای کار هستند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲۰ نیروی راهدار عملیاتی و پشتیبانی در قالب ۱۷ راهدارخانه با ماشین آلات سبک و سنگین پای کار هستند.
پیمانجو به افراد توصیه کرد؛ پیش از ورود به جاده‌ها و آغاز سفر خود از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1