کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران / سرما و یخبندان

2 دی 1402 ساعت 19:55

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگانی که قصد تردد در جاده یاسوج به شیراز دارند خواست زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.


رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگانی که قصد تردد در جاده یاسوج به شیراز دارند خواست زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
به گزارش کبنا، سرهنگ دانایار گفت: با توجه به بارش برف در گردنه مله شوره در جاده یاسوج-شیراز همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون تردد در جاده‌های استان روان است، اما به دلیل لغزندگی معابر رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی با تأکید بر اینکه رانندگان باید در جاده‌های لغزنده فاصله طولی را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند ادامه داد: همراه داشتن زنجیر چرخ، البسه گرم، بازدید فنی خودرو در روز‌های بارندگی و ضروری است و رانندگان باید خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
سرما و یخبندان در راه کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمای شدید هوا و احتمال یخبندان در جاده‌های مناطق کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از رانندگان خواست خودرو‌های خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.
علیرضا نیکروز افزود: ۹ گروه امدادگر در کهگیلویه و بویراحمد برای نمک پاشی محور‌های برفگیر ساماندهی شده است و از‌امشب کار نمک پاشی در جاده‌های برفگیر و پرتردد آغاز می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که هنوز تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس در استان به علت سرما و یخبندان گرفته نشده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سامانه بارندگی که بامداد امروز وارد استان شده تاکنون ۱۰. ۲ میلیمتر باران در یاسوج، ۹. ۲ سی سخت، ۷. ۷دوگنبدان، دهدشت ۱۲ و امامزاده جعفر۵. ۵ میلیمتر باران ثبت شده است.
ولی بهره‌مند تصریح کرد: این سامانه بارشی تا پایان روز یکشنبه سوم دی ماه در استان فعال خواهد بود.
وی وزش باد، باران پراکنده و کاهش دما را از دیگر پدیده‌های هواشناسی استان در شبانه روز آینده ذکر کرد.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای حداقل دمای هوا بامداد فردا سوم دی ماه دمای هوای سه شهر استان به نزدیک صفر یا کمتر می‌رسد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش شدید دید افقی در ساعت‌های اولیه بامداد روز‌های سوم و چهارم دی ماه گفت: مسافران پیش از ساعت هشت بامداد روز‌های یاد شده به جاده نزنند.
وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف و باران
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در هیچ محور ارتباطی استان مشکل تردد نداریم و همه محور‌های اصلی و فرعی باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.
«حمیدرضا پیمانجو» با بیان اینکه در همه محور‌های ارتباطی استان شاهد بارندگی هستیم، افزود: در برخی محور‌ها از جمله یاسوج به شیراز محدوده «مله شوره»، یاسوج به اقلید محدوده «کاکان»، یاسوج به چرام محدوده «جخونه»و مارگون بارش برف گزارش شده است.
وی اظهارکرد: نیرو‌های راهداری همچنان در همه محور‌های آماده باش و پای کار هستند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲۰ نیروی راهدار عملیاتی و پشتیبانی در قالب ۱۷ راهدارخانه با ماشین آلات سبک و سنگین پای کار هستند.
پیمانجو به افراد توصیه کرد؛ پیش از ورود به جاده‌ها و آغاز سفر خود از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.


کد مطلب: 470690

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470690/وضعیت-راه-های-کهگیلویه-بویراحمد-پی-بارش-برف-باران-سرما-یخبندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1