کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

جناب تاجگردون، بخاطر مردم، گذشته را تکرار نکن

2 دی 1402 ساعت 10:35

سال‌ها است که این استان از مدیریت‌های کارآمد محروم است. متأسفانه آنقدر به حداقل‌ها خوشبین شده بودیم که منفعت طلبان، هیچگاه نگذاشتند افقهای توسعه را با وجود منطقه‌ای مملو از نعمت و برکت، ببینیم. استعداد‌های کم نظیری را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و داریم که برخی رفتار‌های درون استانی و گاهی هم تعصبات قومیتیِ برخی از مسئولان کلان، اجازه نداده است که بچه‌های استان بتوانند بخشی از این بست‌ها را بردارند.


سال‌ها است که استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیریت‌های کارآمد محروم است. متأسفانه آنقدر به حداقل‌ها خوشبین شده بودیم که منفعت طلبان، هیچگاه نگذاشتند افقهای توسعه را با وجود منطقه‌ای مملو از نعمت و برکت، ببینیم. استعداد‌های کم نظیری را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و داریم که برخی رفتار‌های درون استانی و گاهی هم تعصبات قومیتیِ برخی از مسئولان کلان، اجازه نداده است که بچه‌های استان بتوانند بخشی از این بست‌ها را بردارند.
با وجود تمام این مصائب، گاهی فرصتی بدست می‌آید و چهره‌هایی در مدیریت‌های مختلف رشد می‌کنند که واقعاً می‌توانند نقش برجسته‌ای در تحولات استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ها داشته باشند. اگر ۲۰ سال پیش شهرستان گچساران را بیاد‌آوریم، شاید بهتر بتوانیم قضاوت کنیم.
کسی مثل غلامرضا تاجگردون، یکی از آرزو‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بود. در انتخابات سال ۱۳۹۰ به عنوان نماینده مردم شریف گچساران و باشت به مجلس شورای اسلامی راه یافت. کسی که هم دانش تخصصی و آکادمیک لازم را داشت و هم سطوح مدیریتی را با کارنامه‌ای درخشان و سابقه‌ای ارزشمند طی کرده بود. مسلماً چنین فردی، مخصوصاً که رشته تحصیلی‌شان هم حکایت از حضورشان در مؤثرترین کمیسیون مجلس شورای داشت، آینده‌ای پرثمر را برای استان نویدبخش بود.
در اولین دورۀ حضورشان در مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون برنامه و بودجه عضو شدند. پس از مدتی به عنوان رئیس کمیسیون و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند. این یعنی ارزشمندترین موفقیت و تنها فرصتِ مناسب برای ساختن و آبادانی استان و خاصه شهرستان‌های گچساران و باشت. یعنی که آقای تاجگردون می‌توانست با همراه کردن دیگر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب استانداری بزرگتر از موسی خادمی و مدیرانی بسی کارآمدتر از مدیران وقت، یکی از استان‌های برخوردار کشور بشویم. به راحتی می‌توانستیم، قطب نفت و گاز، قطب پتروشیمی، قطب گردشگری، آب و کشاورزی، راه و زیرساخت‌های توسعه باشیم.
اما!
آقای تاجگردون؛
ضرب المثلی هست که می‌گوید برای کاری ۵ دقیقه‌ای باید ۵۵ دقیقه فکر کرد. توصیه می‌کنم فقط ۵ دقیقه به همراهانت بنگر. فکر کن و عرصۀ سیاسی امروز و فردای جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را در نظر بگیرید. شک نکن که اگر از فیلتر شورای نگهبان به سلامت بگذری، با اختلاف، همه رقبا را حریف هستید. ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان، شرایط مردم و انزوای گچساران و باشت را مدنظر قرار خواهند داد و مسیر بهره‌مندی دوباره استان از دانش و درایت شما را میسر خواهند کرد.
لطفاً به گذشته فکر کنید. به اینکه تریبون امروزتان را در اختیار دیروزی‌های کنارتان قرار ندهید و دوباره فرصت سوزی نکنید، تأمل کنید. به این مردم رحم کنید و اینکه وقتی می‌توانید برای این مردم باشید و دردی از این مردم بردارید، از برخی افراد خاص صرفنظرکنید. آن روزی که مجلس یازدهم به سرکردگی علیرضا زاکانی علیه شما بود، منفعت طلبانی که گِرد شیرینی شما بودند، نه تنها هیچ اقدامی نکردند، بلکه در روزی که شما از مجلس بیرون رفتید، پست‌ها را تحویل دادند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. این یعنی که افراد سبک فکری آویزانتان بودند. ولی این مردم بودند که تا لحظات آخر همان کاری که از دستشان بر می‌آمد، یعنی حسرت خوردن از نبودن شما، دریغ نکردند. پس لطفاً بخاطر مردم گذشته را تکرار نکنید.


کد مطلب: 470664

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470664/جناب-تاجگردون-بخاطر-مردم-گذشته-تکرار-نکن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1