تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۵۱
یادداشت

دهراب پور، اجتماعی‌ترین و انتخاباتی‌ترین

امید کریمیان
۲۴
۶
دهراب پور، اجتماعی‌ترین و انتخاباتی‌ترین
کبنا ؛
طی چند روز اخیر مطالبی از زبان محمدرحیم دهراب پور در بعضی از پایگاه‌های خبری استانی درج شده که عکس العمل مردم و طرفداران کاندیدا‌های انتخاباتی در فضای مجازی جای بسی تامل دارد.
موضوع از جایی شروع می‌شود که یک خبرنگار از وی در رابطه با وضعیت انتخابات در استان سؤال می‌کند و او هم به تبع جایگاه اجتماعی ویژه و ارتباطات زیادی که با مردم در جای جای استان و خارج از استان دارد، بیان می‌کند بر اساس صحبت‌ها و درد دل‌هایی که مردم دارند به نظر می‌آید (نه اینکه قطعا")، نسبت به نمایندگان کنونی استان نظر مثبت ندارند.

بیشتر بخوانید:
دهراب‌پور از طرف کدام مردم حرف می‌زند

وی بدون اینکه کسی را تأیید یا کسی را رد کند و یا رسما" از کاندیدای خاصی دفاع کند، مهمترین نگرانی مردم را دخالت نمایندگان در تعیین مدیران و تبعات منفی این انتخاب‌ها از قبیل حل نشدن مشکلات اقتصادی و تبعیض در اشتغال فرزندانشان اذعان می‌کند.
متأسفانه بعضی‌ها پا روی اخلاق گذاشته و مطالبی را به عنوان نظر در فضای مجازی نگاشته‌اند که جای نگرانی است که به راحتی چهره شخصیت‌های پیشکسوت خود را به خصوص در دید نسل جوان تیره و تار می‌کنند.
فلذا لازم دیدم در رابطه با این نظرات منفی که توام با دروغ و تهمت بوده، شخصیت این مرد بزرگ را تا حدودی معرفی نمایم تا جوانان ما دچار انحراف نشده و قدر زحمت کشان مخلص تاریخ استان خود را بهتر و بیشتر بدانند.
۱- وی از پاکدست‌ترین فعالان سیاسی در استان می‌باشد، این را وضعیت زندگی‌اش و اظهار نظر‌های صادقانه موافقان و مخالفانش بیان می‌کند، وضعیت زندگی شخصی او و خانواده‌اش گویای این مطلب است، درآمدش از حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش بوده و اساس زندگی‌اش بر ارث آباء و اجدادی می‌باشد و از ابتدای حضورش در برنامه‌های سیاسی اجتماعی چیزی که به زندگی‌اش اضافه نشده حتی قسمت زیادی از همان اندک سرمایه‌اش را با افتخار در راستای نظام و مردم هزینه نموده است و بخصوص همیشه دیگران را بر فرزندان و خانواده‌اش ترجیح داده است.
۲- از ابتدای انقلاب که به عنوان عضو شورای حزب جمهوری اسلامی در شهر یاسوج و سپس مسئول جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مسوول تشکل رایحه خوش خدمت در استان بوده است تا به امروز که به عنوان دبیر جمعیت وفادران انقلاب اسلامی در استان فعالیت سیاسی می‌کند، هیچگاه حتی یک لحظه دچار رکود، رخوت و سستی در حرکتش در مسیر انقلاب نشده است و بر خلاف خیلی از فعالین سیاسی استان که در زمان مبارزه خبری از آن‌ها نیست و فقط در هنگام تقسیم غنایم، فرصت طلبی کرده و سر و کله‌شان پیدا می‌شود، وی همیشه فعال و با نشاط در فضای سیاسی جامعه حضور پر رنگی داشته است.
۳- دهراب پور هیچگاه در مسیر سیاست، تسلیم و شیفته قدرت نشده و برای رسیدن به قدرت به هیچکس باج نداده و خودش را بدهکار ننموده است، مصداق عینی این مورد اتفاقات سیاسی سال ۱۳۸۴ می‌باشد، زمانی که دیگر هم قطاران سیاسی‌اش در دیگر ستاد‌های انتخاباتی مشغول به فعالیت بودند وی به تنهایی و با تنی چند از دوستان خود، مسئولیت ستاد انتخاباتی دکتر محمود احمدی نژاد شهردار وقت تهران را عهده دار شدند که بعد از اینکه بر خلاف میل اکثر سیاسیون طیف‌های مختلف، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور شدند او را به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفت، ولی در همان ابتدای کار، هر سه نماینده وقت استان در مجلس به علت روحیه مستقلانه و مردمی حاج دهراب پور بشدت با این انتخاب مخالفت کردند، فلذا رئیس جمهور منتخب از وی خواست که فقط نظر یکی از این سه تن را جلب نماید تا قضیه استاندار شدن‌ایشان عملی گردد فارغ از اینکه استاندار مد نظر رئیس جمهور، فردی نبود که برای رسیدن به پست مهم استانداری، خود را مدیون نماینده‌ای کند تا فردا روزی بخواهد به‌ایشان باج دهد و بدین ترتیب بود که با اعتقاد به تفکیک قوا و روحیه آزاد منشأنه‌اش، از خیر پست استانداری گذشت.
۴- وی هیچگاه میدان سیاست را در راستای نظام و انقلاب ترک ننموده و شجاعانه ورود پیدا کرده است، حضورش یک بار به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس در سال ۱۳۷۴ در حوزه انتخابیه بویراحمد (که با کسب حدود ۱۲ هزار رای با وجود دو قطبی شدن انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفت)، چهار بار ریاست ستاد انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در استان (سال‌های ۱۳۷۶، ۱۳۸۴، ۱۳۸۸ و ۱۴۰۰) و چهار دوره حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان (یک بار نفر اول با اختلاف زیاد، بار دیگر نفر دوم و بار دیگری نفر سوم قبول شدگان در انتخابات)، وی را به عنوان انتخاباتی‌ترین فرد سیاسی استان تبدیل نموده که در انواع انتخابات‌ها حضور فعالانه و مستقیم داشته و با پیروزی‌های خاطره‌آمیز و حداکثری که در این انتخابات‌ها کسب نموده، با کوله باری از تجربه الگویی برای جوانان مستعد و با انگیزه شده است.
۵- دهراب پور از همان ابتدا که در مسائل سیاسی ورود پیدا کرد آنقدر صادقانه، خالصانه، فعالانه و خستگی ناپذیر حاضر شد که هم به اذعان هم جریانی‌هایش بخصوص آن‌هایی که صادقانه و واقع بینانه مسائل را می‌بینند و هم به اذعان رقبای سیاسی در دیگر جریان‌ها، از بنیان‌گذاران اصلی جریان سیاسی اصولگرایی در استان و بخصوص به پدر اصولگرایی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون لقب گرفته است، فارغ از اینکه از این جریان سیاسی به دنبال قدرت بوده و یا منافعی را کسب کرده باشد.
بویژه حضور پررنگ وی در اواخر دهه پنجاه و دهه شصت، موید این موضوع می‌باشد، و نسبت به همقطارانش به وفور چه زحمت‌ها که متحمل نشد و چه هزینه‌ها که متقبل نشد تا جریان انقلابی قالب بگیرد و شکل و شمایلی به دست آورد. بخصوص ارتباطات بسیار خوب و برادرانه‌ای که با مردم مهربان و صادق بویراحمد سفلی و مناطق دور و صعب العبور کهگیلویه داشت هنوز در ذهن پیشکسوتان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مناطق به یادگار مانده است.
۶- وی کسب جایگاه را نه برای اسم و رسم خواسته و می‌خواهد و نه برای قدرت، اگر با آن جایگاه خاصی که داشت چند بار در شورای شهر حضور پیدا کرد به علت روحیه خدمتگزاری دلسوزانه و پر از دغدغه‌اش برای شهر و دیار بود و بس. همین روحیه سالم و ناب او بوده است که با رای مردم فهیم شهر یاسوج سه بار؛ یک بار به عنوان منتخب اول با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم، یک بار به عنوان منتخب دوم و یک بار هم به عنوان منتخب سوم مردم قدرشناس، راهی پارلمان شهری بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر استان گشت و مهمتر اینکه در همین سال‌های خدمتگزاری در شورای شهر یاسوج، پنج سال به عنوان رئیس شورای شهر یاسوج، شش سال به عنوان رئیس شورای شهرستان بویراحمد، سال‌ها به عنوان عضو فعال مجمع کمیسون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و بخصوص در چهار سال ریاست متوالی‌اش در شورای دوم شهر یاسوج با هماهنگی که با استاندار وقت داشت به عنوان بنیان‌گذار پارک جنگلی شهر یاسوج و پارک‌های ساحلی رودخانه بشار شهر یاسوج به اسطوره‌ای تمام نشدنی در این عرصه تبدیل گشته است.
در آخرین مورد در شورای پنجم یاسوج بخاطر مخالفت با شهردار منتخب شورا از همان ابتدای تشکیل این دوره از شورا، به عنوان یک منتقد جدی زیر بار ضعف شهردار و شورای شهر نرفت و حتی به عنوان اعتراض در انتخابات شورای ششم شهر یاسوج کاندیدا نشد تا شرمنده مردم عزیز نگردد.
۷- دهراب پور در کار‌های خیر و عام المنفعه، عمر پر برکت خود را گذرانده است، حضورش در جایگاه‌هایی مثل ریاست هیئت مدیره خیرین مسکن ساز استان، ریاست هیئت مدیره مهم‌ترین و قدیمی‌ترین صندوق قرض الحسنه در استان (صندوق قرض الحسنه سیدالشهداء یاسوج زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی ایران)، ریاست هیئت امناء و مدیرعامل مؤسسه خیریه‌اندیشه اسلامی، عضویت در هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان، عضویت در ستاد دیه استان، عضویت در هیئت امناء چندین مسجد و موقوفات مختلفه و تأسیس و راه‌اندازی چند مسجد در استان و در زمان حال هم به عنوان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان بخوبی موید این مطلب می‌باشد.
۸- وی اجتماعی‌ترین فعال سیاسی در استان می‌باشد، کسب اولین لوح صبر در استان از طرف قوه قضائیه، گویای این مطلب است. حضور دائمی‌اش در بین مردم و ایجاد صلح و سازش و مدیریت اصلاح بیش از ۲۰ قتل در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های جنوبی کشور، ریاست اولین شورای حل اختلاف شهر یاسوج با حکم دادگستری استان در سال ۱۳۸۰ و حضور همیشگی او در شادی و غم مردم جای جای استان و خارج از استان و حل مشکلات مختلف مردم از وی محبوبیتی بی‌نظیر در عرصه اجتماعی ساخته است. همچنین همتی که وی در راستای ارتقاء فرهنگ و سلامت جوانان این مرز و بوم بخصوص جوانان استانمان در تشکیل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج و بالاخص تیم اسطوره‌ای فوتبال شهرداری یاسوج به خرج داد هیچگاه از ذهن جوانان دهه‌های هشتاد و ابتدای دهه نود این دیار پاک نخواهد شد.
۹- اگر در رزومه کاری وی در برهه‌ای مشاور استاندار، مشاور شهردار، نماینده بازرسی ویژه رئیس جمهوری، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان، رئیس هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج، مسئولیت‌های مختلف ستادی در آموزش و پرورش و … بوده ولی بالاترین افتخارش را از لحاظ کاری، معلمی می‌داند. او قبل از انقلاب در مناطق محروم مختلف کشور از قبیل کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و … به کار آموزش و تربیت دانش‌آموزان عشایری مشغول بود و بعد از انقلاب بیشترین عمر کاری‌اش را به عنوان مدرس و مدیر در مراکز تربیت معلم گذراند و در همین راستا معلمین دلسوز و دانای زیادی را تربیت و به جامعه هدیه نمود که به لطف خداوند، جامعه از پیامد‌های اقدامات مثبتش بهره‌مند شده است.
۱۰- دهراب پور دین زیادی بر گردن آموزش عالی در استان دارد، سال‌ها تدریس در مراکز تربیت معلم و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، هشت سال متوالی ریاست مرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج (دانشگاه فرهنگیان کنونی)، سال‌ها ریاست مرکز آموزش عالی فرهنگیان استان، راه‌اندازی و اولین ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان، دبیری هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج، تأسیس دبیرستان دانشگاه یاسوج و … از جمله خدمات فراموش نشدنی وی در این عرصه پر اهمیت می‌باشد. همچنین او در عرصه خبر و رسانه هم ید طولایی دارد، در دهه شصت نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی را در استان به عهده داشت و از ابتدای دهه هشتاد هم نشریه‌ای تحت عنوان فرهنگ عشایر با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی خود در سیطره جنوب کشور راه‌اندازی نموده است.
۱۱- در دامان او شاگرد و برادری همچون شهید عین الله دهراب پور تربیت یافته و بالنده شده است، شهیدی عالم و عامل که احوالات‌ایشان را باید از دوستان نخبه‌اش همچون دکتر لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم سؤال کرد که چه بخوبی فرهیختگی علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی‌اش را در کتاب چشمان بیدار به نگارش درآورده است، و یا حالات عرفانی‌اش را باید از حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت محترم حضرت شاهچراغ(ع) شیراز پرسید.
۱۲- دهراب پور کسی نیست که از پای بیفتد و امروزه هم که بازنشسته شده است به عنوان رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان و دبیری شورای هماهنگی بازنشستگان استان، نماینده فعال و دلسوزی برای بازنشستگان استان در سطح ملی در مجمع بازنشستگان کشور می‌باشد تا بتواند با کوله باری از تجربه، راه گشایی برای این قشر بزرگ از جامعه باشد که تاکنون در این عرصه هم خدمات بسیار خوبی ارائه نموده است.
...............................
امید کریمیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما اومدید یه مطلبی بنویسد که مطالب گفته شده توسط دهراب پور پر هفته گذشته را به نوعی اصلاح کنید ولی این و بدون که بدتر ش کردی
اولا من که اون مطالب دهراب پور را خوندم وهم مطالب شما را مطالب شما خیلی تعریف وتمجید بی بربط به دهرا بپور بود
اولا دهراب پور هیچ وقت جایگاه ثابتی دربین طرفداری از کاندید نداشت
برای پست استانداری هر دوره ای با یه نفر بود ولی حالا شما میگی بخاطر تفکیک قوا از نمایندگان‌در سال ۸۴ درخواست از آنها جهت کلید استانداری درخواست از نمایندگان نکرد
آقای نویسنده مردم خودشون میفهمن ‌شخصیت دهراب پور برا همه مشخصه نیارز به تعریف وتمجید ‌چیزی که اصلا در کسی نیست الکی بهش بچسپونی نیست
دروغ هرچه بزرگتر باشد باورش راحت تراست
Iran, Islamic Republic of
عجیبا غریبا این فرد؛ مدرکش چیه که ریس دانشگاه شده باشد؟!
Iran, Islamic Republic of
نه تا نه تا...
Iran, Islamic Republic of
مرد شریف حاج دهراب پور.
همه ایشان را دوست دارند .همیشه جانب حق بوده
یک تحویلدار ساده
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور، مرد عمل و حامی مستضعفان. ایشان حامی عموی نازنینم سید قدرت حسینی بحرینی هستند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور پاکدست و انقلابی
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور از چهره های ماندگار خدوم در استان است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
راستی در 8 سال دفاع مقدس، در جبهه حضور داشته یا نه؟
علت تغییر سریع نگرش ها در حمایت از افراد چی بود؟
يعنی یک فرد بارها و بارها در تصمیماتش اشتباه می کند؟!
حامی حاج حسینی، هدایت خواه، زارع و روشنفکر در دور اول نمایندگی شان و مخالف ایشان در مراحل بعدی!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور مردی برای تمام فصول
سبزی
United States
بازهم گپ زی تا صبح هم بگی کسی بابتش تره هم خرد نمیکنه شب بایکی روز بایکی میگم دیشب با بهرامی تماس گرفت خودت با منتظریان
دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
از سرمایه های کم نظیر استان جناب حاجی هستند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد پاکدست و همیشه در صحنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آفرین به آقای کریمیان نویسنده متن
حق مطلب را ادا کردید
Iran, Islamic Republic of
مدیریت محترم سایت من دو نظر در مورد این آقای دهراب پور نوشتم یکی همینجا یکی زیر صحبتهای خودش هیچ کدومش منتشر نشده لطفا انتشار دهید
Iran, Islamic Republic of
بابا اینایی که میفرمایی ما از دهراب پور ندیدیم ایشون ته تهش پر حد یه عضو شورای شهر هست اونم عضوی که در دور آخر اعضای شورا هیچ محلی بهش ندادن که دیگه مجبور شد ثبت نام‌نکنه
Iran, Islamic Republic of
سال آخر که رییس شورا بود
خسرو صیدالی
Iran, Islamic Republic of
دهرابپور مرد فراموش نشدنی و تمام نشدنی مخلص مومن کوچک نفس و مردمی بودن از خصلت‌های ویژه ای است که ایشان را متمایز کرده از سیاست مدارانی دروغگو و ریا کاری که پینه برپیشانی گذاشته اند اگر چیزی هم باشد قطعاً و قطعا از روی دلسوزی و برای آگاهی اون طیفی از مردم فرمایش کردن که ایشان را به عنوان یه پیشوا برای انتخاب اصلح قبول دارند که خود من هم بعنوان یک بزرگتر ایشان را قبول دارم و رهجوی ایشان هستم قطعا برای انتخاب فرد اصلح نگاهم به ایشان خواهد بود ممنونم از سایت مردمی و دوست داشتنی کبنا نیوز
اخلاق
Iran, Islamic Republic of
احسنت به همین علت انتظار از ایشان نمی رفت و نمی رود بگوید مردم استان به نمایندگان فعلی رای نمی دهند!!!!! مگر اطراف روشنفکر و موحد را نمی بیند که مردم اعلام می کنند باز هم به آنها رای می دهیم!! بنابراین از نظر اخلاقی حاجی کار درستی نکرده که نمایندگان فعلی و طرفداران آنها را از خود دلخور کرده!! اجازه دهد مردم خود تصمیم بگیرند که به آنها رای دهند یا رای ندهند. درود
خسرو صیدالی
Iran, Islamic Republic of
عشق را بی معرفت معنا مکن
زر نداری مشت خود را وا مکن

گر نداری دانش ترکیب رنگ
بین گلها زشت یا زیبا مکن

خوب دیدن شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن
دهرابپور مرد تکرار نشدنی و دوست داشتنی شجاع و مقتدر مردمی و مومن
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور عموی عزیزم زنده باشی مرد بی ادعا
پاتاوه دنا
Romania
من ازدهه شصت اسم ورسم ایشان می شنیدم وحتما برای خودش کسی بوده که شناخته شده...خدامغرضان وحسودان رابه راه راست هدایت کند...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا لیدر بهرامی شده
Iran, Islamic Republic of
ایشان هیچ حضوری درجبهه نداشتند
Iran, Islamic Republic of
هر دفعه مثل آب تو سینی طرف یکیه بعد که بهش پست نمیدن دور بعد میره با یکی دیگه، از قدیم گفتن مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1