تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۷۰۶۴۲
امام‌ جمعه شهر یاسوج؛

در نام گذاری فرزندان آداب اسلامی رعایت شود

۱
۰
در نام گذاری فرزندان آداب اسلامی رعایت شود
کبنا ؛خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: برخی دولت‌های مسیحی حقوق بشر را به ابزاری برای سرکوب آزادیخواهان و پیشبرد اهداف خود تبدیل کرده‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، امام‌ جمعه شهر یاسوج با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی، طاغوت ستیزی و مبارزه با کفر و استکبار را از مأموریت‌های همه انبیاء و اصول همه ادیان الهی از جمله مسیحیت عنوان کرد.
آیت الله حسینی افزود: تولد حضرت عیسی یک معجزه الهی بود که حضرت مریم در شرایطی خاص آن حضرت را به دنیا آورد و حضرت مسیح در گهواره جواب همه مردم را با زبان کودکی و به اراده الهی می داد و این خواست خداوند است که هر چیزی را اراده کند اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه امروزه غربی‌ها پیرو مسیح هستند، عنوان کرد: برخی از آنها برخلاف آیین و دین مسیحیت رفتار می‌کنند و قطعا آن حضرت از ظالمان بیزار است.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه پنجم دی ماه روز ملی ایمنی است ،گفت:مردم و مسئولان باید برای محافظت از جان و مال خود و جلوگیری از خسارت های احتمالی نکات ایمنی را در ساخت سازها و سایر موارد رعایت کنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت زکات ، خمس ، صدقه و اجرای سایر امورات دینی در کاهش بلایای طبیعی بسیار موثر است.
آیت الله حسینی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تکریم خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران آنها عنوان کرد: شهدا مهمترین سرمایه این مادران بودند که برای دفاع از این سرزمین جان خود را از دست دادند و وظیفه ماست که از آن‌ها تجلیل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز نهضت سوادآموزی گفت: قبل از انقلاب در استان کهگیلویه وبویراحمد در دوره سنی ۱۰ تا 28 سال تنها ۲۸ درصد جمعیت استان باسواد بودند درحالیکه در سال ۱۴۰۲ در این استان این میزان باسوادی به ۹۶.۴ درصد افزایش یافت.
امام جمعه شهریاسوج عنوان کرد: هزار و ۷ آموزش دهنده در استان کهگیلویه وبویراحمد در سه دوره سواد، تحکیم و انتقال به آموزش سوادآموزی مشغول هستند.
نماینده ولی فقیه همچنین بااشاره به حضور پرشور مردم در تشییع شهدای گمنام و پیاده روی در مراسم حرم تا حرم در یاسوج افزود:این حضور نشان از ولایت مداری و دینداری این مردم دارد.
نماینده ولی فقیه در پایان بااشاره به سوم دی ماه سالروز تاسیس ثبت احوال و تشکر از خدمتگذاران این مجموعه گفت: انتخاب نام نیکو برای فرزند از مهمترین وظایف والدین است .
امام جمعه یاسوج افزود: نام شایسته و مودبانه حق فرزندان است که باید در نام گذاری فرزندان آداب اسلامی نیز رعایت شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب حسینی
ما ایرانی هستیم و نام ایرانی بر فرزندانمان می گذاریم....
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1