تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۷۰۱۶۹
حاشیه‌ای بر حاشیه‌های حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج؛

این استاندار انقلابی است؛ دانشجو باید تریبون مردم باشد نه احزاب

۴
۱
این استاندار انقلابی است؛ دانشجو باید تریبون مردم باشد نه احزاب
کبنا ؛یادداشت: در ۱۶ آذر امسال در فضای سرد و بی‌روح دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، تا جایی که ما یاد داریم از ۷۷ تاکنون برای اولین بار در تاریخ دولت‌های مستقر در استان طی دو روز (از ۱۴ آذر تا ۱۶ آذر ) ۶ نفر از مسئولین ارشد استان و شهرستان‌ها در سطح استاندار و معاون و فرمانداران معاون سیاسی استاندار (سید جواد هاشمی‌مهر)، فرماندار بویراحمد ( شهرام مهدوی‌مطلق)، فرماندار باشت (نادر گرامی)، معاون مدیرکل ورزش و جوانان (عبد الحسینی) مدیر کل صدا و سیما ( امیر رئوف) مستقیماً وارد دانشگاه‌های استان  کهگیلویه و بویراحمد شدند و رو در رو با دانشجویان بدون گزینش خاصی قرار گرفتند و به سؤالات و شبهات پاسخ دادند.
در صدر این حضور بی‌نظیر مسئولین دولتی در استان و شهرستان‌ها، دکتر احمد‌زاده استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در روز دانشجو با دعوت از همه دانشجویان فعال دانشگاه‌های استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد، شور جدیدی را در دانشگاه‌های یخ‌زده استان ایجاد کردند که‌امیدواریم این شور دانشجویی توسط تشکل‌های دانشجویی ادامه داشته باشد و تحت تأثیر برخی برخورد‌های پادگانی و کج سلیقگی‌ها در حوزه‌های فرهنگی دانشگاه دوباره سرد و بی‌روح نشود.
اما آنچه راقم سطور را به نوشتن واداشت، حاشیه‌های ایجاد شده در حضور استاندار در دانشگاه آزاد هست که تعدادی از دانشجویان مطالبه‌گر، صرفاً مطالبه‌گر جریانات سیاسی پشت درب دانشگاه بودند و این آسیب بزرگ جریان دانشجویی در کشور و استان هست که دانشگاه پویای دهه ۶۰ و ۷۰ را به این روز کشانده است.
آفت بزرگ جریان فعال دانشجویی روزی شروع شد که دانشجو در دانشگاه به جای پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب و مطالبات و مسائل اساسی مردم، سخنگوی گلو دریده راست و چپ سنتی و اصول گرا و اصلاح طلب مدرن شد و وقتی هر کدام به قدرت رسیدند، تعدادی از سخنگو‌ها پست گرفتند.
در فضای سرد دانشگاه، توقع بود که دانشجویان از تکرار مطالبات گروه‌های سیاسی پشت درب دانشگاه کم‌تر بگویند و در این فرصت کم نظیری که جناب استاندار ایجاد کرده بود، بیشتر ناظر به حل مسائل اساسی استان بحث می‌شد، البته اگر تنظیم‌کننده جلسه و انتخاب‌کننده دانشجویان در دانشگاه آزاد یاسوج، رئیس جدید شورای ائتلاف در دفتر فرهنگ دانشگاه باشد، تا حدی سبک و سیاق منتقدان مشخص هست که همان حرف‌هایی به استاندار‌زده شود که در گروه‌های و محفل‌های حزبی بار‌ها گفته شده است، اگر غیر از این باشد که انتقاد بیشتری نیز بر نحوه چینش‌ها وارد هست.
به دانشجویانی عزیزی که برای اصول گرایان به منصب نرسیده تریبون گرفتند و سخن راندند و تخریب کردند و یا برای اصلاح طلبان از منصب افتاده پشت تریبون رفتند و انتقاد کردند، عرض می‌کنم اساساً استانداران مطلوب شما در دولت‌های گذشته چه اصلاح طلب و چه اصول گرا چند بار اینگونه به دانشگاه آمدند و مستقیم با آحاد دانشجویان بدون اعمال نظر رو در رو سخن گفتید و سخن گفتند؟ اوج هنر تعدادی از استانداران ادوار استان، دعوت چند نفر دانشجوی گزینش شده در سالن جلسات استانداری یک روز قبل یا بعد از روز دانشجو بود و برخی از آنچه شما از استاندار فعلی مطالبه کردید، دقیقاً عملکرد همان استانداران گذشته بود مثل سد خرسان که قسمتی از استان را بریدند و دادند به استان بغل دستی برای ایجاد همین سد. نمی‌خواهیم از استاندار تعریف و تمجید کنیم، اما حق داریم از دولت دفاع کنیم، دولتی که مخروبه‌هایی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تحویل گرفته حق بود از استانداری که برای اولین بار به دانشگاه آمد و معاونین و فرماندارانش را هم به دانشگاه فرستاد و روح سرد دانشگاه را گرمایی دوباره بخشید، در جلسه ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد، از طرف تنظیم‌کنندگان به دانشجویانی که می‌خواستند از این دولت مظلوم دفاع کنند، تریبون داده نشد و گویا قرار بود چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب به این دولت بتازند و البته ظرفیت هم در استاندار وجود داشت و پاسخ دادند،
حتی از دانشجویان تشکل بسیج دانشجویی فقط به دانشجویان منتقد دولت و وابسته به اصول گرایان اجازه صحبت داده شد و درد ما بیشتر همین جاست که، درد مردم استانت را چرا به عزل و نصب تنزل داده‌ای و تو باید از ساختار‌های ضعیف و زیرساخت‌های نابود شده استان و مردم حرف میزدی و استاندار را به چالش اساسی‌تر می‌کشاندی تا صدای شما، درد حقیقی مردم دیارت در سطح ملی می‌شد و استاندار می‌توانست صدای شما را در هیئت دولت پخش و به گوش مسئولین برساند که صدای اعتراض دانشجویان استان ما از ناترازی در بودجه‌های ملی و توجهات کشوری به استان بلند هست، اما افسوس که صدای اغلب ما همان گزارشات تهیه شده جریانات سیاسی و ارسالی به تهران بود، کاش فریاد‌زده می‌شد که دانشجویان در برابر تصمیم نادرست استانداران قبل در خصوص سد خرسان زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند.
تا استاندار خودش در درون حاکمیت نگوید من مخالفم بلکه بگوید از مطالبه دانشجویان استانم حمایت می‌کنم و...
چرا که استاندار استان انقلابی است و انقلاب در انحصار و پشت قباله هیچ کس و هیچ گروهی و جریانی نیست، بلکه انقلاب از آن آحاد مردم این سرزمین و سرزمین‌های اسلامی و استکبار ستیز هست.
در هر صورت آنچه در روز دانشجو در این ایام در استان از طرف دولت مستقر اتفاق افتاد در تاریخ استان تا جایی که یاد داریم بی‌نظیر بود و قابل تقدیر و نوع مواجهه می‌توانست مثمر ثمرتر باشد و انشاء الله تمرینی باشد برای بررسی بهتر مسائل اساسی مردم فارغ از منفعت گرو‌های سیاسی پشت درب دانشگاه.
--------------------
حسین زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای(حفظه الله)
Iran, Islamic Republic of
کدوم استاندار انقلابی
در زمان همین استاندار طرفدار میرحسین موسوی و کروبی شده معاون آموزش و پرورش ع
نیروهای انقلابی و جهادی به حاشیه رانده شده اند
ادارات پر شده از نیروهای ناکارآمد و انگیزه را از بقیه هم گرفته اند
طایفه گرایی و قوم گرایی و پارتی بازی بیداد می کند
مگر معنای انقلابی بودن چیست یا شاید ما نمیدانیم
رئیس اداره تخلف انجام داد ولی ترفیع گرفت و شد نفر اول شهرستان!!!
اگر تخلفات را نمیداند که میداند وای بر او که نمیداند زیردستانش چه افرادی هستند و چه افرادی را انتخاب کرده...
اگر تخلفات را میداند و برخورد نمیکند هزاران بار وای بر او.

امیرالمؤمنین امام علی(ع) - در فرمان استانداری مصر به مالک اشتر- فرمودند: " دیگر آن که در کارهای کارگزارانت اندیشه و تأمّل کن و پس از آزمودنِ آنها، ایشان را به کار گمار و به صرف جانبداری یا علاقه به کسی او را عهده‏‌دار کاری مکن؛ زیرا این دو، کانونِ انواع ستم و خیانت است. کارگزاران خود را از میان افراد با تجربه و آبرومند و خاندان‏‌های‏ نیک و خوشنام‏ و پیشگام در اسلام انتخاب کن".
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تو خور نیاری
استاندار به هر دریرمی زنه در قدرت بمونه ولو به قیمت له کردن علم و دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم در فرستادن مسئولین به دانشگاه ها هیچ نقشی نداشتند! و حتی خبر هم نداشتن تا بعد از پوستر برنامه های بسیج دانشجویی.
خودشون هم بعد از چندین مرتبه دعوت تشریف آوردند دانشگاه ما
مثلا یک حسین زاده ۲
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بیشتر
دکتر رئوف فردا ۱۸ آذر برنامه دارند!!
فرماندار باشت هم لغو کردند
لطفا ی خورده دقت کنید
پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1