تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۷۰۱۳۳
با حضور استاندار؛

مراسم تجلیل پژوهشگران و فناوران برتر کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

۱
۰
مراسم تجلیل پژوهشگران و فناوران برتر کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
کبنا ؛مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده روز پنجشنبه در این مراسم با تسلیت آغاز دهه دوم ایام فاطمیه؛ گفت: مجالس ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خور شان برگزار شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ترویج فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری تاکید کرد و گفت: باید حوزه پژوهش و پژوهشگری حمایت شوند و پژوهشگران هم باید بستر رشد و توسعه را فراهم کنند. 
وی بیان کرد: نگاه به پژوهش با توجه به پیشرفت علمی در دنیا و ایران مرز و محدوده سنی نمی‌شناسند و دیگر نیازی نیست کسی منتظر باشد تا مراحل علمی را طی کند و به درجه استاد تمامی برسد و بعد کارهای پژوهشی انجام دهد.
احمدزاده عنوان کرد: امروزه دانش‌آموزان به حوزه پژوهش ورود کردند و طرح‌های خوبی هم ارائه دادند، دانشجویان زیادی هم در این حوزه نخبه هستند و نخبگانی داریم که مایه فخر و مباهات هستند.
استاندار با بیان اینکه در عرصه پژوهش و پژوهشگری باید برای خدمت به بشریت هزینه شود، گفت: جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نمونه بارز استفاده از پژوهش علیه بشریت است که از سلاح های فسفری علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و غزه استفاده می شود.
احمدزاده با بیان اینکه البته اغلب پژوهشگران در تلاش برای خدمت به بشریت هستند، گفت: پژوهشگران و دانشمندان ایرانی از قدیم الایام تاکنون خدمات زیادی به بشریت کردند، در بیماری کرونا، الکل که توسط محمّد زَکَریای رازی دانشمند بزرگ و نامدار ایرانی کشف شد خدمت ارزنده ای به جامعه بشری بود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نجوم، ریاضیات و در بسیاری حوزه های دیگر دانشمندان زیادی تربیت کردیم، گفت: حوزه و دانشگاه نیز با استفاده از مبانی دینی اندیشمندان وپژوهشگران زیادی تربیت کردند و به جایگاه های رفیعی نیز دست پیدا کردند.
احمدزاده با اشاره به اینکه زمینه پژوهش در استان فراهم است، افزود: پژوهش‌های صورت گرفته به صورت میدانی پیگیری شود.
استاندار ادامه داد در حوزه علوم فکری اقدامات زیادی صورت گرفته و پژوهش‌هایی انجام شده است، اما این پژوهش‌ها نباید در کتابخانه‌های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بماند و خاک بخورد.
احمدزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیازمند کارهای دانش بنیان و عبور از کارهای سنتی هستند، گفت: برای اجرایی شدن برنامه های دولت در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی نیازمند کارهای پژوهشی هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: هزینه های تمام شده در کشور ما بالا بوده و باید حتما تغییرات دانش‌ بنیان انجام شود که نیازمند کارهای تحقیقاتی هستیم لذا میان مدیران دستگاه‌های استانی، اندیشمندان و پژوهشگران تعامل ایجاد شود و باید خروجی کارهای پژوهشی دانشگاه‌ها از ادارات بیرون بیاید.
در پایان از پژوهشگران، نخبگان، نفرات برگزیده جشنواره خوارزمی و نفرات برتر المپیادها با اهداء هدایایی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عقربه
Romania
کدام پژوهش در استان منجر به نتیجه مطلوب و سود آوری عموم شده به جای پرداختن به پژوهش در امور انسانی باید به پژوهش در امور تولید و اشتغال پرداخت تا مردم نتیجه آن را لمس کنند
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1