تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۷۰۰۹۷
با حضور مسئولان استان؛

همایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی در یاسوج برگزار شد

۲
همایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی در یاسوج برگزار شد
کبنا ؛
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراجمد گفت: گیاهان دارویی یک محور مهم برای توسعه حوزه اقتصادی استان است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید احسان عسکری روز چهارشنبه در همایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی افزود : از مجموعه یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی ۴۷۵ گونه آن در استان است در حالی که تعداد گونه های گیاهان دارویی در اروپا ۸۰۰ مورد اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه تراز تولید گیاهان دارویی یک هزار و ۳۰۰ کیلو در هر هکتار است، گفت: گیاهان دارویی به لحاظ اقتصادی از مزیت های خوبی برخوردار بوده و با تولید آن می توان بخشی از گردش مالی را به سمت استان هدایت کنیم.
عسکری در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ درصد بلوط استان های زاگرس نشین در کهگیلویه و بویراحمد است اظهار داشت: در راستای امنیت غذایی برنامه های مختلفی برای معرفی بلوط و مشتقات به دست آمده از آن را داریم.
معاون اقتصادی استانداری با اشاره به تولید نوعی داروی به دست آمده از بلوط افزود: به همین منظور همایش ملی و جامع ای برای معرفی بلوط، فرآوری و محصولات آن مورد نظر است.
عسکری بیان کرد: سیاست هایی که در آغاز دولت سیزدهم اتخاذ کردیم یکی بیش از دیگری در حال تحقق یافتن است و این پیام را به مردم می دهیم که خدمتگزاران شما مشغول به کارهایی هستند که در نوع خود جدید و ثمربخش است.
معاون اقتصادی استانداری افزود: روزی که به عنوان معاون استانداری منصوب شدم وعده دادم که اولویت کار احیاء و بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید است که در سفر دور دوم دولت به استان کارخانه قند پس از سال ها رکود احیاء شد و هم اکنون در حال انعقاد قرارداد چهار هزار تن چغندر از کرمانشاه به استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه به دنبال احیاء سایر واحدها و تحرک در حوزه اقتصادی هستیم، گفت: کارخانه گیاهان دارویی در شهرستان گچساران راه اندازی شد و فاز دوم کارخانه سینره در شهرک صنعتی فرودگاه راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت زرفام بنیاد علوی هم با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از طریق توانمندسازی به ماموریت های بنیاد مستضعفان اضافه شد، گفت: پروژه اشتغال حامی با اولویت رسته های مزیت دار در برنامه کاری قرار گرفت و در کهگیلویه وبویراحمد رسته گیاهان دارویی برای رفع محرومیت اجرایی شد.
مسعود پناهی عنوان کرد: رسته گیاهان دارویی با حضور افراد توانمند در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد که یک هزار فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است و در صورتی که حمایت های استانداری تداوم داشته باشد اراضی سطح کشت گیاهان دارویی سه برابر فعلی خواهد بود.
وی با اشاره به اشتغال ۹۰ درصدی طرح توسعه گیاهان دارویی گفت: این طرح با مشارکت بانوان در استان اجرا می شود که از جمله مزایای این طرح است.
در پایان از کشاورزان، کارشناسان و بهره برداران نمونه گیاهان دارویی این استان با اهداء لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1